Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Avusturya'da Yaşayan Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşı Seçmenlerin Siyasal Davranışları Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2021, Cilt: 18 Sayı: 3, 1835 - 1854, 31.12.2021
https://doi.org/10.33437/ksusbd.925194

Öz

Siyaset ve pazarlama kavramlarının ve uygulamalarının birlikte ele alınmasıyla siyasal pazarlama kavramı ortaya çıkmıştır. Siyasal pazarlama alanında yapılan yenilikler ve gelişmeler, bu yüzden, siyasal başarı açısından dikkatlice takip edilmektedir. Seçmenlerin kararlarını ve davranışlarını etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Bu bağlamda, siyasal pazarlama kavramını merkeze alan bu çalışmanın amacı, demografik faktörlerin Avusturya’da yaşayan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olan seçmenlerin siyasal davranışları üzerindeki etkilerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, çalışma iki bölüme ayrılmıştır. Birinci bölümde, siyasal pazarlama alanındaki temel kavramların tanımlamaları, ikinci bölümde ise, Avusturya’da yaşayan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının siyasal davranışlarının demografik faktörler açısından analizi ve sonuçları verilmiştir. Elde edilen bulguların değerlendirilmesi ve bundan sonraki çalışmalara yönelik öneriler ile çalışma tamamlanmıştır. Sonuç olarak bu çalışmanın, ulusal ve uluslararası literatüre katkı sağlaması beklenmektedir. Ayrıca, siyasi partilerin yurtdışında yaşayan seçmenlere yönelik gelecekte yürütecekleri siyasal kampanya faaliyetlerine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Akyılmaz, Burhan (2017), Almanyada’ki Oy Vermeyen Türk Seçmen Pazarının Bölümlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma, Yayınlanmış Doktora Tezi, Hasan Kalyoncu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Arslan, Rıza (2016), Siyaset Bilimine Giriş (1. bs.), Dora Basım-Yayın Dağıtım Ltd. Şti, Bursa.
  • Aslan, Ramazan (2018), Si̇yasal Pazarlama, Y. Akçi (Ed.), Değişen Pazarlama Anlayışı: Güncel Pazarlama Yaklaşımları içinde (1. bs., ss. 103–136), Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Atilla, Nülüfer (1997), Politika pazarlaması (Örnekleriyle Türkiye’de politika pazarlaması ve bir kampanya araçları etkinlik araştırması), Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Bongrad, Michel (1992), Politikada Pazarlama, Çev., Fatma Ersoy, İletişim Yayınlar, İstanbul.
  • Boyraz, Elif (2016), Seçmen kimdir, ne ister? Yerel Seçimlerde Seçmen Pazarının Bölümlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 31(1), 1–28.
  • Cemalcılar, İlhan (1987), Pazarlama’nın Tanımı, Pazarlama Dünyası, 1(5).
  • Çatlı, Ahmet (2011), Politik Pazarlamada Tutundurma Faaliyetlerinin Üniversite Öğrencileri Tarafından Algılanışı, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Çiftlikçi, Ahmet (1996), Siyaset Pazarlaması ve Siyasi Partilerin Malatya’daki Uygulamaları, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Dağ, Rahman, Servi, Tayfun ve Şahin, Furkan (2018), Katılımcı Demokrasi ve Aktif Vatandaşlık: Adıyaman Örneği, Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(20), 294-303.
  • Demirtaş, Mehmet Can ve Orçun, Çağatay (2015), Siyasal Pazarlama Uygulamalarının İlk Kez Oy Kullanacak Seçmenler Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Araştırma, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 17(28), 41–48.
  • Devellioğlu, Ferit (2002), Osmanlıca Türkçe Ansiklopedik Lûgat, Aydın Kitabevi, Ankara.
  • Ercins, Gülay (2007), Türkiye’de Sosyo-Ekonomik Faktörlere Bağlı Olarak Değişen Seçmen Davranışı, C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 8(2), 25–40.
  • Fedayi, Cemal (2015). Siyaset Bilimi (5. bs.), Kadim Yayınları, Ankara.
  • General, Can Ahmet (2013), Siyasal Pazarlamada Tutundurma Faaliyetlerine İlişkin Seçmen Davranışları: Kırklareli Örneği, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Güllüpunar, Hasan (2010), Siyasal İletişim ve Aday İmajı, Eğitim Kitabevi, Konya.
  • Heywood, Andrew (2013), Siyaset, Çev., B. B. Özipek. (4. bs.). Adres Yayınları, Ankara.
  • Kotler, Philip. ve Levy, Sidney J. (1969), Broadening the Concept of Marketing, Journal of marketing, 33(1), 10–15.
  • Kotler, Philip (1975), Overview of Political Candidate Marketing, ACR North American Advances, 2, 761–769.
  • Kurtuldu, Hüseyin Sabri (2006), Politik Parti ve Politik Lider Reklamları, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(1), 292–306.
  • Mucuk, İsmet (2017), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • Özdemir, Kazım (2004), Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi (5. bs.). Kaan Kitabevi, Eskişehir.
  • Öztekin, Ali (2014), Siyaset Bilimine Giriş (9. bs.). Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Peşkircioğlu, Hanife İnci (2017), Türkiye’de Seçmen Davranışı Literatürü Üzerine Analitik Bir Çalışma, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Polat, Cihat (2015), Siyasal Pazarlama ve İletişim, Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul.
  • Polat, Cihat, Gürbüz, Esen ve İnal, Mehmet Emin (2004), Hedef Seçmen Siyasal Pazarlama Yaklaşımı, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Prelot, Marcel (1972), Politika Bilimi, Çev. , N. Önal. Varlık Yayınları, İstanbul.
  • Qasım Ake, Mohanad Akram Rafeeq (2017), Si̇yasal Pazarlama Faali̇yetleri̇ni̇n Seçmen Davranışlarına Etki̇si̇ Üzeri̇ne Bi̇r Araştırma, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Mohr, Martin (2019), Anzahl der Türken in Österreich. https://de.statista.com/statistik/daten/studie/587860/umfrage/tuerken-in-oesterreich/ (01.11.2019).
  • Sarıtaş, Ahmet ve Bütün, Ramazan Utku (2016), Siyasi Pazarlama Faaliyetlerinin Seçmen Davranışları Açısından Önemi: Bir Uygulama, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25, 127–156.
  • Sarsık, Ahmet (2019), Si̇yasal Pazarlama: Zonguldak İli̇nde Seçmen Davranışı Üzeri̇ne Bi̇r Araştırma, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Bülent Ecevit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Shama, Avraham (1976), The Marketing of Political Candidates, Journal of the Academy of Marketing Science, 4(4), 764–777.
  • Sitembölükbaşı, Şaban (2001), Parti Seçmenlerinin Siyasal Yönelimlerine Etki Eden Sosyo Ekonomik Faktörler, Nobel Yayın, Ankara.
  • Tan, Ahmet (2002), İlke ve Uygulamalarıyla Politik Pazarlama, Papatya Yayıncılık, İstanbul.
  • Taşdemir, Merve (2018), Politik Pazarlama Araçlarından Tutundurma Faaliyetlerinin Seçmen Özellikleri Bakımından İncelenmesi: Gaziantep Örneği, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Tura, Belgin (2006), Siyasal Pazarlamada Kullanılan Tutundurma Araçlarına Üniversite Öğrencilerinin İlgisi Üzerine Bir Araştırma, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Türk Dil Kurumu. (2005), Türkçe Sözlük (10. bs.). Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, Ankara.
  • Uslu Divanoğlu, Sevilay (2008), Seçim Kampanyalarında Si̇yasal Pazarlama Karması Elamanlarının Yeri ve Önemi, Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(2), 108–118.
  • Yılmaz, Emine (2014). Politik Pazarlama ve Politik Pazarlama Uygulamalarına Yönelik Eğilimler: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • YSK. (2018). Seçim Sonuçları Bilgisi, Yüksek Seçim Kurulu. https://sonuc.ysk.gov.tr/sorgu (10.11.2019).
  • Yükselen, Cemal (2001), Pazarlama Araştırmaları (5. bs.). Detay Yayıncılık, Ankara.

A Research into Political Marketing Activities on Turkish Voters in Austria

Yıl 2021, Cilt: 18 Sayı: 3, 1835 - 1854, 31.12.2021
https://doi.org/10.33437/ksusbd.925194

Öz

Innovations and developments in political marketing are carefully examined for political success. There are lots of different factors that affect voters’ decisions and behaviors. In this sense, this study aims to analyze the impact of political marketing activities on the political behavior of Turkish voters living in Austria within the context of political marketing. For this purpose, this study is separated into parts. In the first, the definitions of the main concepts are performed and in the second part, analyzes and results of impacts of demographic factors on political behavior of the Turkish voters living in Austria are provided. The study is completed with the evaluation of the findings and recommendations for future studies. Moreover, it is believed that this study will make significant contribution to the literature and present a projection to political parties which campaigns for the voters living abroad.

Kaynakça

  • Akyılmaz, Burhan (2017), Almanyada’ki Oy Vermeyen Türk Seçmen Pazarının Bölümlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma, Yayınlanmış Doktora Tezi, Hasan Kalyoncu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Arslan, Rıza (2016), Siyaset Bilimine Giriş (1. bs.), Dora Basım-Yayın Dağıtım Ltd. Şti, Bursa.
  • Aslan, Ramazan (2018), Si̇yasal Pazarlama, Y. Akçi (Ed.), Değişen Pazarlama Anlayışı: Güncel Pazarlama Yaklaşımları içinde (1. bs., ss. 103–136), Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Atilla, Nülüfer (1997), Politika pazarlaması (Örnekleriyle Türkiye’de politika pazarlaması ve bir kampanya araçları etkinlik araştırması), Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Bongrad, Michel (1992), Politikada Pazarlama, Çev., Fatma Ersoy, İletişim Yayınlar, İstanbul.
  • Boyraz, Elif (2016), Seçmen kimdir, ne ister? Yerel Seçimlerde Seçmen Pazarının Bölümlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 31(1), 1–28.
  • Cemalcılar, İlhan (1987), Pazarlama’nın Tanımı, Pazarlama Dünyası, 1(5).
  • Çatlı, Ahmet (2011), Politik Pazarlamada Tutundurma Faaliyetlerinin Üniversite Öğrencileri Tarafından Algılanışı, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Çiftlikçi, Ahmet (1996), Siyaset Pazarlaması ve Siyasi Partilerin Malatya’daki Uygulamaları, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Dağ, Rahman, Servi, Tayfun ve Şahin, Furkan (2018), Katılımcı Demokrasi ve Aktif Vatandaşlık: Adıyaman Örneği, Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(20), 294-303.
  • Demirtaş, Mehmet Can ve Orçun, Çağatay (2015), Siyasal Pazarlama Uygulamalarının İlk Kez Oy Kullanacak Seçmenler Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Araştırma, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 17(28), 41–48.
  • Devellioğlu, Ferit (2002), Osmanlıca Türkçe Ansiklopedik Lûgat, Aydın Kitabevi, Ankara.
  • Ercins, Gülay (2007), Türkiye’de Sosyo-Ekonomik Faktörlere Bağlı Olarak Değişen Seçmen Davranışı, C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 8(2), 25–40.
  • Fedayi, Cemal (2015). Siyaset Bilimi (5. bs.), Kadim Yayınları, Ankara.
  • General, Can Ahmet (2013), Siyasal Pazarlamada Tutundurma Faaliyetlerine İlişkin Seçmen Davranışları: Kırklareli Örneği, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Güllüpunar, Hasan (2010), Siyasal İletişim ve Aday İmajı, Eğitim Kitabevi, Konya.
  • Heywood, Andrew (2013), Siyaset, Çev., B. B. Özipek. (4. bs.). Adres Yayınları, Ankara.
  • Kotler, Philip. ve Levy, Sidney J. (1969), Broadening the Concept of Marketing, Journal of marketing, 33(1), 10–15.
  • Kotler, Philip (1975), Overview of Political Candidate Marketing, ACR North American Advances, 2, 761–769.
  • Kurtuldu, Hüseyin Sabri (2006), Politik Parti ve Politik Lider Reklamları, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(1), 292–306.
  • Mucuk, İsmet (2017), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • Özdemir, Kazım (2004), Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi (5. bs.). Kaan Kitabevi, Eskişehir.
  • Öztekin, Ali (2014), Siyaset Bilimine Giriş (9. bs.). Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Peşkircioğlu, Hanife İnci (2017), Türkiye’de Seçmen Davranışı Literatürü Üzerine Analitik Bir Çalışma, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Polat, Cihat (2015), Siyasal Pazarlama ve İletişim, Nobel Akademik Yayıncılık, İstanbul.
  • Polat, Cihat, Gürbüz, Esen ve İnal, Mehmet Emin (2004), Hedef Seçmen Siyasal Pazarlama Yaklaşımı, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Prelot, Marcel (1972), Politika Bilimi, Çev. , N. Önal. Varlık Yayınları, İstanbul.
  • Qasım Ake, Mohanad Akram Rafeeq (2017), Si̇yasal Pazarlama Faali̇yetleri̇ni̇n Seçmen Davranışlarına Etki̇si̇ Üzeri̇ne Bi̇r Araştırma, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Mohr, Martin (2019), Anzahl der Türken in Österreich. https://de.statista.com/statistik/daten/studie/587860/umfrage/tuerken-in-oesterreich/ (01.11.2019).
  • Sarıtaş, Ahmet ve Bütün, Ramazan Utku (2016), Siyasi Pazarlama Faaliyetlerinin Seçmen Davranışları Açısından Önemi: Bir Uygulama, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25, 127–156.
  • Sarsık, Ahmet (2019), Si̇yasal Pazarlama: Zonguldak İli̇nde Seçmen Davranışı Üzeri̇ne Bi̇r Araştırma, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Bülent Ecevit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Shama, Avraham (1976), The Marketing of Political Candidates, Journal of the Academy of Marketing Science, 4(4), 764–777.
  • Sitembölükbaşı, Şaban (2001), Parti Seçmenlerinin Siyasal Yönelimlerine Etki Eden Sosyo Ekonomik Faktörler, Nobel Yayın, Ankara.
  • Tan, Ahmet (2002), İlke ve Uygulamalarıyla Politik Pazarlama, Papatya Yayıncılık, İstanbul.
  • Taşdemir, Merve (2018), Politik Pazarlama Araçlarından Tutundurma Faaliyetlerinin Seçmen Özellikleri Bakımından İncelenmesi: Gaziantep Örneği, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Tura, Belgin (2006), Siyasal Pazarlamada Kullanılan Tutundurma Araçlarına Üniversite Öğrencilerinin İlgisi Üzerine Bir Araştırma, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Türk Dil Kurumu. (2005), Türkçe Sözlük (10. bs.). Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, Ankara.
  • Uslu Divanoğlu, Sevilay (2008), Seçim Kampanyalarında Si̇yasal Pazarlama Karması Elamanlarının Yeri ve Önemi, Niğde Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 1(2), 108–118.
  • Yılmaz, Emine (2014). Politik Pazarlama ve Politik Pazarlama Uygulamalarına Yönelik Eğilimler: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • YSK. (2018). Seçim Sonuçları Bilgisi, Yüksek Seçim Kurulu. https://sonuc.ysk.gov.tr/sorgu (10.11.2019).
  • Yükselen, Cemal (2001), Pazarlama Araştırmaları (5. bs.). Detay Yayıncılık, Ankara.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ramazan Aslan 0000-0002-1427-8543

Yusuf Kılıç 0000-0002-9802-0979

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Aslan, R., & Kılıç, Y. (2021). Avusturya’da Yaşayan Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşı Seçmenlerin Siyasal Davranışları Üzerine Bir Araştırma. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(3), 1835-1854. https://doi.org/10.33437/ksusbd.925194

.