Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimine ilişkin öz yeterliklerinin ve matematik okuryazarlık düzeylerinin; ayrıca aralarındaki ilişkinin belirlenmesi ve buna etki etme olasılığı bulunan bazı değişkenlerin ortaya çıkarılmasıdır. Araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimine yönelik öz yeterliklerini ve matematik okuryazarlık düzeylerini belirlemek için tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evreni İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Dede (2008) tarafından geliştirilen üç faktörlü “Matematik Öğretimine Yönelik Öz-yeterlik Algısı Ölçeği” ve Katrancı ve Şengül (2019) tarafından geliştirilen tek faktörlü yapıya sahip “Matematik Okuryazarlığı Ölçeği” kullanılmıştır. Matematik okuryazarlığının matematik öğretimine yönelik özyeterliği yordama düzeyini belirlemek amacıyla basit regresyon analizi, İki kategorili değişkenlerin analizinde Bağımsız Örneklemler için T-Testi, dört kategorili değişkenlerin analizinde ise Tek Yönlü ANOVA Testi kullanılmıştır. Sonuç olarak sınıf öğretmeni adaylarının matematik okuryazarlıklarının ve matematik öğretimine yönelik özyeterliklerinin iyi düzeyde olduğu; cinsiyete ve sınıf düzeyine göre benzer olduğu; matematik okuryazarlığının matematik öğretimine yönelik özyeterliği anlamlı biçimde yordadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Matematik okuryazarlığı matematik öğretimine yönelik özyeterlik sınıf öğretmeni adayı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 19 Sayı: 1 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.