In the administrative context, the deviations between the planned and the situation encountered in practice are handled with the control function. The control function needed by all organizations is in a position that creates value within open and distance learning institutions. The control function is of more critical importance due to the diversity of activities, the size of the target audience and the high stakeholder density in these institutions, which provide training services at a mass scale. The aim of this article is to investigate the effects of control mechanisms, which are decisive in open education administration, on decision-making processes. Within the scope of the research, institutions that carry out distance education activities in Turkey are included. Content analysis was used as the analysis method in the study, in which in-depth interviews were conducted as a data collection method. Within the scope of the research, themes, categories and codes were created over the elements related to the decision phenomenon, control mechanisms in open education, control processes and strategies. As a result of the research, it is seen that there are many control mechanisms whose effect is felt in the decision-making processes in Open Education and they continue to interact in terms of process and strategy. While it has been determined that internal control mechanisms in the structure built on operational activity units have an administrative effect and directly affect the decisions related to business processes, it has been noted that external control mechanisms such as state institutions, quality and accreditation institutions can indirectly affect the decisions although they have a decisive power.
Decision Making Control Function Control Mechanisms Open Education Administration
Yönetsel açıdan bakıldığında planlanan ile uygulamada karşılaşılan durum arasındaki sapmalar kontrol fonksiyonu ile ele alınmaktadır. Tüm kuruluşlar tarafından ihtiyaç duyulan kontrol fonksiyonu açık ve uzaktan öğrenme kurumları içinde değer yaratan bir konumdadır. Kitlesel boyutta eğitim hizmeti sunulan bu kurumlarda gerçekleştirilen faaliyetlerin çeşitliliği, hedef kitlenin büyüklüğü ve paydaş yoğunluğunun fazla olması nedeniyle kontrol fonksiyonu daha kritik öneme sahiptir. Bu makalenin amacı açıköğretim yönetiminde belirleyici olan kontrol mekanizmalarının karar alma süreçlerine etkilerini araştırmaktır. Araştırma kapsamında Türkiye’de uzaktan öğretim faaliyetleri yürüten kurumlar yer almaktadır. Veri toplama yöntemi olarak derinlemesine görüşmelerin yapıldığı çalışmada analiz metodu olarak içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında karar olgusuna ilişkin unsurlar, açıköğretimdeki kontrol mekanizmaları, kontrol süreçleri ve stratejileri üzerinden temalar, kategoriler ve kodlar oluşturulmuştur. Araştırma sonucunda Açıköğretim’de karar alma süreçlerinde etkisi hissedilen birçok kontrol mekanizması olduğu bunların süreç ve strateji anlamında etkileşimi sürdürdüğü görülmektedir. Operasyonel faaliyet birimleri üzerine kurulu yapıda iç kontrol mekanizmalarının idari etkiye sahip olduğu ve doğrudan iş süreçlerine ilişkin kararları etkilediği tespit edilirken, devlet kuruluşları, kalite ve akreditasyon kurumları gibi dış kontrol mekanizmalarının belirleyici güce sahip olmasına rağmen kararları dolaylı şekilde etkileyebildiği dikkati çekmektedir.
Karar Alma Kontrol Fonksiyonu Kontrol Mekanizmaları Açıköğretim Yönetimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yetişkin Eğitimi, Kamu Yönetimi, Politika ve Yönetim (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 7 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 21 Sayı: 3 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.