Araştırmanın amacı, ortaokul kademesinde çalışan öğretmenlerin kaynaştırma eğitimine ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını incelemektir. Araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Düzce ilinde 2022-2023 yılında görev yapan 486 ortaokul öğretmeni ile gerçekleştirilen araştırmada gerekli verileri elde etmek için kaynaştırma eğitimine yönelik tutumları “Kaynaştırma Eğitimi ile İlgili Düşünce, Tutum ve Endişe Ölçeği” ile ve katılımcı öğretmenlerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını belirlemek için ‟ Öğretmenlerin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçeklere yanıt veren öğretmenlerin demografik özelliklerinin belirtilmesinin ardından veriler bilgisayar paket programı kullanılarak bağımsız gruplar t testi, tek yönlü varyans analizi ve Pearson korelasyon analizi ile analiz edilmiştir. Analizlerin sonucunda ortaokulda görev yapan öğretmenlerin kaynaştırma eğitimine ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarında çeşitli değişkenlere göre farklılıklar gözlenmiştir. Kadın öğretmenler ve kıdemli öğretmenlerin kaynaştırma eğitimine ilişkin daha endişeli olduğu görülmüş, kaynaştırma eğitiminin alınması kaynaştırma eğitimine ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarda negatif bir etkiye neden olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre çeşitli öneriler getirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 15 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 7 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 21 Sayı: 3 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.