Öz: Bu çalışmamız göç temasını, modern dünyanın çağdaş heykel sanatçısı Bruno Catalano’ya(1960-Fas) ait “eksik heykeller” olarak da tanımlanan heykellerin, göçün sanatsal izdüşümleri ile yorumlanması ve Gestaltın“algıda tamamlama” kuramından da faydalanılarak disiplinler arası girift bir düzlem oluşturulmasıyla analiz edilerek, göç kavramına faklı bir perspektifle yaklaşılması amacı taşımaktadır. Araştırmamızın orijinini oluşturan “göç” olgusu incelenmeye çalışılmış, sanatçının yaptığı heykel çalışmaları birer “gösteren” olarak, gösterge bilimin inceleme alanından faydalanılarak ikonografik kısa betimlemelere ulaşmamızı sağlamıştır. Onun çalışmaları içerisinde göçü sanatsal yönleri ile en iyi aktaran heykel örnekleri, bir dizi seri çalışma olarak bilinen “Gezginler” serisidir. Elbette temasal olarak göç, birçok literatür taramasına ve sanatsal anlatıma konu olmuştur ancak burada bizlerin amacı, sanatçı üzerine yapılan tek ve ayrı bir çalışma örneği oluşturmak ve sanatçı sayesinde “eksik heykeller” tabirine de vurgu yaparak yeni bir anlatı oluşturma gayesi taşımaktadır. İşte bu noktada da Gestalt ve kuramları çalışmamıza farklı bir derinlik kazandırarak konumuza en uygun ilke olan “tamamlama” ilkesinden ya da yönteminden, kazanımlar elde edilmesini sağlamıştır. Bu sayede çalışma, yalnızca göçün sanatsal eserlere yansıması gibi tek bir koldan değil, farklı yöntem, ilke ve anlatım ifadeleri ile de zenginlik kazanmıştır.
Araştırmacı, çalışmanın verilerinin toplanmasında, analizinde ve rapor oluşturmada her türlü etik ilke ve kurala gerekli dikkat ve özeni göstermiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sanat Sosyolojisi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 3 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 21 Sayı: 3 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.