With this study, it was aimed to examine the attitudes of pre-service primary school teachers towards artificial intelligence in terms of different variables. For this purpose, “General Attitude Scale towards Artificial Intelligence” was applied to prospective primary school teachers. The collected data were analyzed and analyzed with SPSS 23.00 program. In terms of daily internet time, the most common range was 3-5 hours, the least common range was 7 hours and above, and it was understood that 79.51% of the participants used the internet more than 3 hours a day. While 61.46% of the pre-service classroom teachers follow news about artificial intelligence, 38.54% do not follow these news. At the end of the research, the average attitude of pre-service primary school teachers towards artificial intelligence was 3.39 (undecided). In addition, it was concluded that there was no significant difference in gender, grade level and daily internet usage time variables. When analyzed according to the status of following news about artificial intelligence, it was seen that prospective classroom teachers who follow news about artificial intelligence have higher artificial intelligence attitudes than those who do not follow these news.
Education pre-service primary school teacher technology attitude artificial intelligence
Ethics committee permission was obtained.
Bilim ve teknolojinin hızla gelişmesi ile yapay zekâ konusu gündeme gelmiş ve bu konu bireyler farklı tutumlara yol açmıştır. Bazen yapay zekânın insanın yerine geçmesinden endişe duyulurken bazen de işleri kolaylaştırdığı düşünülmüştür. Bu çalışma ile de sınıf öğretmeni adaylarının yapay zekâ tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla sınıf öğretmeni adaylarına “Yapay Zekâya Yönelik Genel Tutum Ölçeği” uygulanmıştır. Toplanan veriler SPSS 23.00 programı ile analiz edilip çözümlenmiştir. Araştırma sonunda sınıf öğretmeni adaylarının yapay zekâ tutum ortalamaları 3,39 (kararsızım) düzeyinde çıkmıştır. Ayrıca cinsiyet, sınıf seviyesi ve günlük internet kullanım süresi değişkenlerinde anlamlı düzeyde bir farklılık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Yapay zekâya yönelik haberleri takip etme durumlarına göre incelendiğinde ise yapay zekâ ile ilgili haberleri takip eden sınıf öğretmeni adaylarının bu haberleri takip etmeyen adaylara göre daha yüksek yapay zekâ tutumuna sahip oldukları görülmüştür. Araştırma sonunda benzer çalışmaların farklı örneklemlerle yeniden yapılabileceği, nitel ve karma desenli araştırmalar gerçekleştirilebileceği önerilmiştir.
Etik kurul izni alınmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Ağustos 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2025 |
Gönderilme Tarihi | 21 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 11 Ağustos 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 22 Sayı: 2 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.