Objective: The aim of this study is to determine on the students’ vital signs information level. Material and Methods: This study which is a descriptive one was done in Kahramanmaras Sutcu Imam University (KSU) Kahramanmaras Health College and on 7 March-7 June 2016. All of the population (N:320) generated the sample in the research and the study was completed with 272 nursing students. Data were collected with Vital Signs Information Assessment Form which was made with the literature review by the researcher. The percentage, average, standard deviation and t-test were used to evaluate the data.
Results: The 272 students in total participated in the research, 71.5% of these students consist of female students. The information level on vital signs of the students who participated to the research was determined as 21.62 and it was determined that the information level was high. When the score average on the vital signs information level was reviewed by the students’ class distribution, it was seen that the score average between classes was very close to each other and the third grades got the highest score with 22.20. It was determined that all of classes’ information level of vital signs was high. As a result of the analyses, when it was reviewed statically, it was not determined that there was a significancy in the score difference between classes.
Conclusion: Consequently, it was determined that all of classes of nursing students had a high information level in the vital signs.
Information level of vital signs nursing nursing student vital signs
Amaç:
Öğrencilere verilen yaşam bulguları eğitiminin bilgi düzeyini belirlemek,
eğitime yön verici niteliktedir. Bu kapsamda bu çalışmanın amacı; hemşirelik
öğrencilerinin yaşam bulguları bilgi düzeylerini belirlemektir.
Gereç ve Yöntemler: Tanımlayıcı nitelikteki bu araştırma, Kahramanmaraş Sütçü İmam
Üniversitesi(KSÜ)’nde 7-25 Mart
2016 tarihleri arasında yapılmıştır. Araştırmanın evreni; KSÜ
Kahramanmaraş Sağlık Yüksekokulu’nda eğitim gören hemşirelik bölümü öğrencileri(N:320)’dir.
Araştırmada evrenin tamamı örneklemi oluşturmuş ve çalışma 272 öğrenci ile
tamamlanmıştır. Veriler
araştırmacı tarafından literatür taranarak oluşturulan Yaşam
Bulguları Bilgi Değerlendirme Formu ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde yüzdelik, ortalama,
standart sapma ve t-testi
kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmaya toplam 272 öğrenci
katılmış olup, bu öğrencilerin %71.5’i kız öğrencilerden oluşmaktadır.
Araştırmaya katılan öğrencilerin yaşam bulguları bilgi düzeyleri 21.62 olarak
saptanmış olup “çok bilen” grubunda ve bilgi düzeylerinin yüksek olduğu
belirlenmiştir. Öğrencilerin sınıf
dağılımlarına göre yaşam bulguları bilgi düzeyi puan ortalamaları
karşılaştırmalarına bakıldığında sınıflar arası puan ortalamaları birbirlerine
çok yakın olduğu görülmekle birlikte en yüksek puanı 22.20 ile üçüncü sınıflar
almıştır. Bütün sınıflar “çok bilen” grubunda olup bilgi düzeylerinin yüksek
olduğu saptanmıştır. Yapılan analizler sonucu istatistiksel olarak bakıldığında
sınıflar arasındaki puan farkında ise anlamlılık saptanmamıştır. Derslerin
işleniş şeklinden memnun olma durumu ve yaşam bulguları öğretiminde laboratuar
çalışmaları ve malzemelerinin yeterli ve uygun olma durumu ile yaşam bulguları
bilgi düzeyi toplam puanları arasındaki ilişkiye bakıldığında ise istatistiksel
olarak anlamlılık saptanmamıştır.
Sonuç: Sonuç olarak
öğrencilerin yaşam bulguları bilgi düzeylerinin yüksek olduğu saptanmıştır. Birinci
sınıfta verilen yaşam bulguları teorik eğitiminin tüm sınıflarda dönem içi
klinik uygulamanın da desteği ile korunduğu sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 28 Mayıs 2017 |
Kabul Tarihi | 18 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |