Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Knowledge Levels Of The Vital Signs Of Nursing Students

Yıl 2017, , 21 - 27, 20.09.2017
https://doi.org/10.17517/ksutfd.316578

Öz

Objective: The aim of this study is to determine on the students’ vital signs information level. Material and Methods: This study which is a descriptive one was done in Kahramanmaras Sutcu Imam University (KSU) Kahramanmaras Health College and on 7 March-7 June 2016. All of the population (N:320) generated the sample in the research and the study was completed with 272 nursing students. Data were collected with Vital Signs Information Assessment Form which was made with the literature review by the researcher. The percentage, average, standard deviation and t-test were used to evaluate the data.
Results: The 272 students in total participated in the research, 71.5% of these students consist of female students. The information level on vital signs of the students who participated to the research was determined as 21.62 and it was determined that the information level was high. When the score average on the vital signs information level was reviewed by the students’ class distribution, it was seen that the score average between classes was very close to each other and the third grades got the highest score with 22.20. It was determined that all of classes’ information level of vital signs was high. As a result of the analyses, when it was reviewed statically, it was not determined that there was a significancy in the score difference between classes.
Conclusion: Consequently, it was determined that all of classes of nursing students had a high information level in the vital signs.

Kaynakça

  • Atay S, Yılmaz F. Sağlık Yüksek Okulu Öğrencilerinin İlk Klinik Stres Düzeyleri. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 2011;14(4):32-37.
  • Aydın M, Argun M.Bitlis Eren Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Hastane Uygulamalarından Beklentileri ve Karşılaştıkları Sorunlar. Acıbadem Universitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2010;1(4):209-213.
  • Gordon C J, Frotjold A, Bloomfield JG.Nursing students blood pressure measurement accuracy during clinical practice. Journal of Nursing Education and Practice 2015;5(5):46-54.
  • Çakırcalı E.Yaşamsal Bulgular.(Ed:Atabek Aşti T, Karadağ A.) Hemşirelik Esasları. İstanbul, Akademi Basın Yayıncılık,2013,p.579-632.
  • Demir Işık R.Yaşam Bulguları.(Ed: Akça Ay F,). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler.6.Baskı, İstanbul,Nobel Tıp Kitabevi,2015, p.410.
  • Sarı YH, Yöntem ÇS, Demir D, Karaoğlan N, Başkurt ŞS, Çimen S. Pediatri Hemşirelerinin Yaşam Bulgularına Yönelik Bilgi ve Tutumları. Hemşirelikte Eğitim Ve Araştırma Dergisi 2013;10 (1): 38-44.
  • Sepit D.Yaşam Bulguları. Hemşirelikte Eğitim Ve Araştırma Dergisi 2006;3(1):30-36.
  • Gazibara T, Rancic B, Maric G, Radovanovic S, Kisic-Tepavcevic D, Pekmezovic T.Medical students, do you know how to measure blood pressure correctly? Blood Press Monit. 2015;20(1):27-31.
  • Güngör N.Hemşirelerin Yaşam Bulguları Ölçüm Standartlarına Uyma Durumları.Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi,2004, Manisa.
  • Özer N, Çetinkaya F. Cerrahi Kliniklerinde Yatan Hastaların Öğrenci Hemşirelerden Memnuniyeti. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 2010;13(1):58-65.
  • Dönmez, L.(2015). Eri̇şki̇n Hastada Kan Basinci Ölçümü Konusundaki̇ Teori̇k Bi̇lgi̇ Düzeyi̇ni̇n Tip Eği̇ti̇mi̇ni̇n Değerlendi̇ri̇lmesi̇nde Bi̇r Gösterge Olarak Kullanilabilirliği. Tıp Eğitimi Dünyası,43:75-82.
  • Zaybak, A., Güneş, Y.,Ü.(2007). Hemşirelerin İndirekt Arteral Kan Basıncını Ölçme Yöntemleri İle İlgili Gözlemsel Bir Çalışma. C.Ü. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi,11(3):23-28.
  • Şahin TK, Demir LS, Koruk İ.Bir Tıp Fakültesi hastanesinde görevli hemşirelerin kan basıncı ölçüm bilgilerinin değerlendirilmesi. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni 2006;5(1):8-18.
  • Armstrong R S. Nurses knowledge of error in blood pressure measurement technique, International Journal Nursing Practice 2002; 8:118-126.
  • González-López JJ1, Gómez-Arnau Ramírez J, Torremocha García R, Albelda Esteban S, Alió del Barrio J, Rodríguez-Artalejo F.Knowledge of correct blood pressure measurement procedures among medical and nursing students. Rev Esp Cardiol. 2009; 62(5):568-71.
  • Edeer AD, Sarıkaya A. Hemşirelik Eğitiminde Simülasyon Kullanımı ve Simülasyon Tipleri. Hemşirelikte Eğitim Ve Araştırma Dergisi 2015;12 (2): 121-125.
  • Terzioğlu F, Kapucu S, Özdemir L, Boztepe H, Duygulu S, Tuna Z, Akdemir N. Simülasyon Yöntemine İlişkin Hemşirelik Öğrencilerinin Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi 2012; 16-23.
  • Sabuncu N, Özhan F.Yaşam Bulguları.(Ed: Sabuncu N).Hemşirelik Bakımında İlke ve Uygulamalar. İstanbul, Alter Yayıncılık,2014,p.257-290.

Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Yaşam Bulgularina İlişkin Bilgi Düzeyleri

Yıl 2017, , 21 - 27, 20.09.2017
https://doi.org/10.17517/ksutfd.316578

Öz

Amaç:
Öğrencilere verilen yaşam bulguları eğitiminin bilgi düzeyini belirlemek,
eğitime yön verici niteliktedir. Bu kapsamda bu çalışmanın amacı; hemşirelik
öğrencilerinin yaşam bulguları bilgi düzeylerini belirlemektir.



Gereç ve Yöntemler: Tanımlayıcı nitelikteki bu araştırma, Kahramanmaraş Sütçü İmam
Üniversitesi(KSÜ)’nde 7-25 Mart
2016 tarihleri arasında yapılmıştır. Araştırmanın evreni; KSÜ
Kahramanmaraş Sağlık Yüksekokulu’nda eğitim gören hemşirelik bölümü öğrencileri(N:320)’dir.
Araştırmada evrenin tamamı örneklemi oluşturmuş ve çalışma 272 öğrenci ile
tamamlanmıştır. Veriler
araştırmacı tarafından literatür taranarak oluşturulan Yaşam
Bulguları Bilgi Değerlendirme Formu ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde yüzdelik, ortalama,
standart sapma ve t-testi 
kullanılmıştır.



Bulgular: Araştırmaya toplam 272 öğrenci
katılmış olup, bu öğrencilerin %71.5’i kız öğrencilerden oluşmaktadır.
Araştırmaya katılan öğrencilerin yaşam bulguları bilgi düzeyleri 21.62 olarak
saptanmış olup “çok bilen” grubunda ve bilgi düzeylerinin yüksek olduğu
belirlenmiştir.  Öğrencilerin sınıf
dağılımlarına göre yaşam bulguları bilgi düzeyi puan ortalamaları
karşılaştırmalarına bakıldığında sınıflar arası puan ortalamaları birbirlerine
çok yakın olduğu görülmekle birlikte en yüksek puanı 22.20 ile üçüncü sınıflar
almıştır. Bütün sınıflar “çok bilen” grubunda olup bilgi düzeylerinin yüksek
olduğu saptanmıştır. Yapılan analizler sonucu istatistiksel olarak bakıldığında
sınıflar arasındaki puan farkında ise anlamlılık saptanmamıştır. Derslerin
işleniş şeklinden memnun olma durumu ve yaşam bulguları öğretiminde laboratuar
çalışmaları ve malzemelerinin yeterli ve uygun olma durumu ile yaşam bulguları
bilgi düzeyi toplam puanları arasındaki ilişkiye bakıldığında ise istatistiksel
olarak anlamlılık saptanmamıştır.



Sonuç: Sonuç olarak
öğrencilerin yaşam bulguları bilgi düzeylerinin yüksek olduğu saptanmıştır. Birinci
sınıfta verilen yaşam bulguları teorik eğitiminin tüm sınıflarda dönem içi
klinik uygulamanın da desteği ile korunduğu sonucuna varılmıştır. 

Kaynakça

  • Atay S, Yılmaz F. Sağlık Yüksek Okulu Öğrencilerinin İlk Klinik Stres Düzeyleri. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 2011;14(4):32-37.
  • Aydın M, Argun M.Bitlis Eren Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Hastane Uygulamalarından Beklentileri ve Karşılaştıkları Sorunlar. Acıbadem Universitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2010;1(4):209-213.
  • Gordon C J, Frotjold A, Bloomfield JG.Nursing students blood pressure measurement accuracy during clinical practice. Journal of Nursing Education and Practice 2015;5(5):46-54.
  • Çakırcalı E.Yaşamsal Bulgular.(Ed:Atabek Aşti T, Karadağ A.) Hemşirelik Esasları. İstanbul, Akademi Basın Yayıncılık,2013,p.579-632.
  • Demir Işık R.Yaşam Bulguları.(Ed: Akça Ay F,). Sağlık Uygulamalarında Temel Kavramlar ve Beceriler.6.Baskı, İstanbul,Nobel Tıp Kitabevi,2015, p.410.
  • Sarı YH, Yöntem ÇS, Demir D, Karaoğlan N, Başkurt ŞS, Çimen S. Pediatri Hemşirelerinin Yaşam Bulgularına Yönelik Bilgi ve Tutumları. Hemşirelikte Eğitim Ve Araştırma Dergisi 2013;10 (1): 38-44.
  • Sepit D.Yaşam Bulguları. Hemşirelikte Eğitim Ve Araştırma Dergisi 2006;3(1):30-36.
  • Gazibara T, Rancic B, Maric G, Radovanovic S, Kisic-Tepavcevic D, Pekmezovic T.Medical students, do you know how to measure blood pressure correctly? Blood Press Monit. 2015;20(1):27-31.
  • Güngör N.Hemşirelerin Yaşam Bulguları Ölçüm Standartlarına Uyma Durumları.Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi,2004, Manisa.
  • Özer N, Çetinkaya F. Cerrahi Kliniklerinde Yatan Hastaların Öğrenci Hemşirelerden Memnuniyeti. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi 2010;13(1):58-65.
  • Dönmez, L.(2015). Eri̇şki̇n Hastada Kan Basinci Ölçümü Konusundaki̇ Teori̇k Bi̇lgi̇ Düzeyi̇ni̇n Tip Eği̇ti̇mi̇ni̇n Değerlendi̇ri̇lmesi̇nde Bi̇r Gösterge Olarak Kullanilabilirliği. Tıp Eğitimi Dünyası,43:75-82.
  • Zaybak, A., Güneş, Y.,Ü.(2007). Hemşirelerin İndirekt Arteral Kan Basıncını Ölçme Yöntemleri İle İlgili Gözlemsel Bir Çalışma. C.Ü. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi,11(3):23-28.
  • Şahin TK, Demir LS, Koruk İ.Bir Tıp Fakültesi hastanesinde görevli hemşirelerin kan basıncı ölçüm bilgilerinin değerlendirilmesi. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni 2006;5(1):8-18.
  • Armstrong R S. Nurses knowledge of error in blood pressure measurement technique, International Journal Nursing Practice 2002; 8:118-126.
  • González-López JJ1, Gómez-Arnau Ramírez J, Torremocha García R, Albelda Esteban S, Alió del Barrio J, Rodríguez-Artalejo F.Knowledge of correct blood pressure measurement procedures among medical and nursing students. Rev Esp Cardiol. 2009; 62(5):568-71.
  • Edeer AD, Sarıkaya A. Hemşirelik Eğitiminde Simülasyon Kullanımı ve Simülasyon Tipleri. Hemşirelikte Eğitim Ve Araştırma Dergisi 2015;12 (2): 121-125.
  • Terzioğlu F, Kapucu S, Özdemir L, Boztepe H, Duygulu S, Tuna Z, Akdemir N. Simülasyon Yöntemine İlişkin Hemşirelik Öğrencilerinin Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi 2012; 16-23.
  • Sabuncu N, Özhan F.Yaşam Bulguları.(Ed: Sabuncu N).Hemşirelik Bakımında İlke ve Uygulamalar. İstanbul, Alter Yayıncılık,2014,p.257-290.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Asli Oktay

Fadime Yel Bu kişi benim

Merve Gülpak Bu kişi benim

Hacer Uzun Bu kişi benim

Özlem Önal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Eylül 2017
Gönderilme Tarihi 28 Mayıs 2017
Kabul Tarihi 18 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

AMA Oktay AA, Yel F, Gülpak M, Uzun H, Önal Ö. Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Yaşam Bulgularina İlişkin Bilgi Düzeyleri. KSÜ Tıp Fak Der. Temmuz 2017;12(2):21-27. doi:10.17517/ksutfd.316578