Amaç: Araştırmanın amacı sağlık bilimleri öğrencilerinin COVID-19 salgını ile ilgili bilgi düzeylerini saptamak ve sağlık davranışları üzerindeki etkisini
incelemektir.
Gereç ve Yöntemler: Çalışma, çevrimiçi anket yöntemi ile bir üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokuluna kayıtlı
345 öğrenci ile yapılmıştır. Çalışma verileri, Ocak-Şubat 2021 tarihlerinde çevrimiçi anket formu kullanılarak toplanmıştır. Anket formu katılımcıların
demografik özelliklerine dair soruların yanı sıra sağlık bilgi düzeyi; COVID-19 salgınına yönelik sağlık davranışına etkisi olmak üzere 24 sorudan oluşmak-
tadır. Veri analizinde, tanımlayıcı istatistik testleri ile sayı, yüzde dağılımları, ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Grup içi ortalamalarının
karşılaştırılmasında One-Way Anova testi kullanılmıştır.
Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 21.65±3.35 olup %79.7’si kadındır. Katılımcıların %74.21’i 2019 yılı öncesinde COVID-19 hak-
kında bilgisinin olmadığını, %91.3’ünün kendisi veya ailesinden birilerinin COVID-19’a yakalanma konusunda endişe duyduğunu belirtmiştir. Öğrencilerin
%86.37’si pandemi sürecinin bulaşıcı hastalıkları önlemeye yönelik aşı uygulamaları konusunda farkındalık kazandırdığını, %63.2 ‘si pandemi sürecinde
ellerini yıkama süresinde değişiklik olduğunu, %76.8’i televizyon kanallarında yer alan haberlerden bilgi edindiğini bildirmiştir. COVID-19 öncesi-sonrası
günlük uyku, sıvı alımı gibi sağlık davranışları arasında istatistiksel olarak ileri düzeyde anlamlı farklılık olduğu saptanmıştır (p<0,001).
Sonuç: Sonuç olarak, COVID-19 pandemi süreci sağlık bilimleri öğrencilerinin bilgi düzeylerinde ve sağlık davranışlarında değişiklikler meydana get-
irmiştir. Sağlık bilimleri öğrencilerinin pandemi süreci yönetimi konusunda önemli bir yeri olduğu için konu ile ilgili daha fazla çalışma yapılıp literatüre
katkı sağlanması önerilmektedir.
COVID-19 sağlık bilgisi tutum uygulama sağlık bilimleri öğrencileri
Objective: The aim of the study is to determine the knowledge level of health science students about the COVID-19 outbreak and to examine its impact on
health behavior.
Materials and Methods: The study was conducted with 345 students enrolled in the Faculty of Health Sciences and Health Services Vocational School of
a university using an online questionnaire. Study data were collected using an online questionnaire between January-February 2021. The questionnaire form
included questions about the demographic characteristics of the participants as well as the health knowledge level; It consists of 24 questions, including the
effect on health behavior for the COVID-19 outbreak. In data analysis, number, percentage distributions, mean and standard deviation values were calculated
with descriptive statistics tests. One-Way Anova test was used to compare the means within the group.
Results: The average age of the students participating in the study is 21.65±3.35 and 79.7% of them are women. 74.21% of the participants did not have
information about COVID-19 before 2019, 91.3% were worried about themselves or someone from their family catching COVID-19. It was determined that
there is a statistically significant difference between health behaviors such as daily sleep and fluid intake before and after COVID-19 (p<0.001).
Conclusion: As a result, the COVID-19 pandemic process has brought about changes in health science students’ knowledge and health behaviors. Since
health sciences students have an important place in pandemic process management, it is recommended to make more studies on the subject and contribute
to the literature.
COVID-19 health kowledge attitudes practice students of health science
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ocak 2022 |
Kabul Tarihi | 16 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 18 Sayı: 1 |