Midwifery education plays a strategic role in protecting maternal and newborn health. In this context, ensuring the quality of educational programs is essential for improving both professional competencies and the effectiveness of healthcare services. Accreditation is a process that assesses and certifies whether midwifery education programs meet predefined quality standards. This review focuses on the necessity of accreditation in midwifery education, national and international accreditation systems, challenges encountered, and recommended solutions. Institutions such as ICM, ACME, ANMAC, MEAC, CAMEd, SABAK, and EPDAK were compared, and the current state of midwifery education in Turkey was evaluated. The findings reveal significant global disparities in the development of accreditation systems. To ensure sustainable quality assurance in midwifery education, each country is advised to establish national accreditation mechanisms tailored to its socio-cultural and healthcare context. Moreover, strengthening educational infrastructure, expanding simulation laboratories, and recruiting qualified academic staff are key elements for quality improvement. Making accreditation processes legally mandatory and increasing stakeholder participation will enhance the overall quality and international recognition of midwifery education programs.
Midwifery education accreditation quality assurance health professionals educational standards
Ebelik eğitimi, kadın ve yenidoğan sağlığının korunmasında stratejik bir öneme sahiptir. Bu bağlamda, eğitim programlarının kalitesinin güvence altına alınması hem mesleki yeterliliklerin geliştirilmesi hem de sağlık hizmetlerinin niteliğinin artırılması açısından büyük önem taşır. Akreditasyon, ebelik programlarının belirli kalite standartlarına uygunluğunu değerlendiren ve onaylayan bir süreçtir. Bu derleme çalışması, ebelik eğitiminde akreditasyonun önemi, ulusal ve uluslararası akreditasyon sistemleri, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri üzerine odaklanmaktadır. Literatür doğrultusunda, ICM, ACME, ANMAC, MEAC, CAMEd, SABAK ve EPDAK gibi kurumların kriterleri karşılaştırılmış; ayrıca Türkiye'deki ebelik eğitim programlarının mevcut durumu değerlendirilmiştir. Bulgular, ülkeler arasında akreditasyon sistemlerinin gelişmişliği açısından ciddi farklılıklar olduğunu göstermektedir. Ebelik eğitiminde sürdürülebilir kalite güvencesinin sağlanabilmesi için her ülkenin kendi sosyo-kültürel ve sağlık sistemi bağlamında ulusal akreditasyon mekanizmaları geliştirmesi önerilmektedir. Ayrıca, eğitim ortamlarının güçlendirilmesi, simülasyon laboratuvarlarının yaygınlaştırılması ve nitelikli eğitim kadrosunun istihdamı süreçte belirleyici unsurlar arasında yer almaktadır. Akreditasyon süreçlerinin yasal zorunluluk haline getirilmesi ve paydaş katılımının artırılması, ebelik eğitiminin ulusal ve uluslararası düzeyde niteliğini yükseltecektir.
Ebelik eğitimi akreditasyon kalite güvencesi sağlık profesyonelleri eğitim standartları
Derleme yazısı olması nedeniyle Etik kurul onayı alınmamıştır.
YOK
YOK
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Sağlık Politikası |
| Bölüm | Derlemeler |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 31 Temmuz 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 7 Temmuz 2025 |
| Kabul Tarihi | 28 Temmuz 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Kalite ve Strateji Yönetimi Dergisi Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.