This research is a descriptive study designed to determine the opinions of faculty of health sciences students on the concept of gender and its change. The sample of the study consisted of 623 students studying at the Faculty of Health Sciences of a public university. The data are collected using the questionnaire form created by the researchers and face-to-face interview method. Data analysis is performed using the Statistical Package for Social Science (SPSS) Windows 22.0 program. Variables related to socio-demographic characteristics are shown by number and percentage distribution. The effect of categorical variables, which are thought to affect their views on gender change, is evaluated by chi-square analysis, and p<0.05 is considered significant. It is determined that 47.7% of the students are congenital, 83.0% could change the gender, and 16.5% has a family or relative who changed gender, and 78.7% of them are prejudiced against people who have had changed their gender. 63.9% of the students state that pregnancy could not occur after gender reassignment and 65.3% state that it is not possible to give birth. 89.0% of midwife students state that they want to provide midwifery care for transgender individuals, and 86.7% state that they want to give birth to transgender individuals. The rate of students who want to include a course on midwifery care specific to transgender people in the midwifery curriculum is determined as 82.5%. It has been determined that students with a sex-changed relative in the family have a statistically significant effect on the idea that gender is congenital (p=0.02), pregnancy and parenting after sex change disrupt the social order (p=0.04), individual prenatal and postnatal midwifery care should be given after sex change (p=0.03). The results of the research reveal that the health sciences faculty and especially midwifery students need to overcome the lack of information and support related to care specific to the needs of transgender individuals. Students generally have a positive outlook on caring for transgender individuals, but this is not sufficient for students to provide professional care.
Bu araştırma sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinin cinsiyet kavramı ve değişikliğine yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla tasarlanmış, tanımlayıcı tipte bir araştırmadır. Araştırmanın örneklemini bir kamu üniversitesinin Sağlık Bilimleri Fakültesinde öğrenimine devam eden 623 öğrenci oluşturmuştur. Veri, araştırmacılar tarafından oluşturulan anket formu ile yüz yüze görüşme yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Veri çözümlemesi Statistical Package for Social Science (SPSS) Windows 22.0 programı kullanılarak yapılmıştır. Sosyo- demografik özelliklere ilişkin değişkenler, sayı ve yüzde dağılımı ile gösterilmiştir. Cinsiyet değişikliğine yönelik görüşlerini etkileyebileceği düşünülen kategorik özellikteki değişkenlerin etkisi Ki-kare çözümlemesi ile değerlendirilmiş, p<0.05 anlamlı kabul edilmiştir. Öğrencilerin %47.7’si cinsiyetin doğuştan olduğunu, %83.0’ı ise cinsiyetin değişebileceğini, %16.5’inin aile ya da akrabada cinsiyet değiştiren birey olduğu, %78.7’sinin de cinsiyet değiştiren bireylere karşı önyargılı oldukları belirlenmiştir. Öğrencilerin %63.9’u cinsiyet değişikliği sonrası gebeliğin olamayacağını ve %65.3’ü doğum yapabilmenin mümkün olmadığını belirtmiştir. Ebe öğrencilerin %89.0’ı cinsiyet değiştiren bireylere yönelik ebelik bakımı vermek istediklerini, %86.7’si de cinsiyet değiştiren bireylerin doğumunu yaptırmak istediklerini belirtmişlerdir. Ebelik müfredatında cinsiyet değiştiren bireylere özgü ebelik bakımına ilişkin derse yer verilmesini isteyen öğrencilerin oranı ise %82.5’dir. Ailesinde cinsiyet değiştiren yakını olanların, cinsiyet doğuştandır (p=0.02), cinsiyet değişikliği sonrası gebelik ve ebeveynliğin toplumsal düzeni bozar (p=0.04), cinsiyet değişikliği sonrası bireysel prenatal - postnatal ebelik bakımı verilmesi gerekir (p=0.03) şeklinde düşünmelerini istatistiksel anlamlı olarak etkilediği belirlenmiştir. Araştırma sonuçları sağlık bilimleri fakültesi ve özellikle ebelik öğrencilerinin, cinsiyet değiştiren bireylerin gereksinimlerine özgü bakımla ilişkili bilgi ve destek eksikliklerinin giderilmesi gerektiğini ortaya koymaktadır. Öğrenciler genellikle cinsiyet değiştiren bireylerin bakımını üstlenmede olumlu bir bakış açısına sahiptirler, ancak bu durum öğrencilerin profesyonel bir bakım vermeleri için yeterli değildir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kadın Araştırmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Mayıs 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2023 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Dergide yayımlanan tüm çalışmalar, kamu ve tüzel kişilerce, gerekli atıflar verilmek koşuluyla kullanıma açık olup dergide yayımlanmış çalışmaların tüm sorumluluğu yazarlarına aittir.