It is seen that different identities are reproduced and represented through gender, class, ethic and religious identity in every field of art. One of the presentations in the field of documentary photography after 2000, is the presentation of the subaltern both in the world and in Turkey. This study focuses on the social distress and marginalization of the subalterns in their daily lives. Desislava Şenay Martinova's photographs were selected as a singular sample for the study, and more specifically, Martinova's series called Alev Ateş was analyzed in the article.The study, which will read the concept of subaltern as the other by focusing on Spivak's work, while leaning back against the concept of the other. At the same time, how the approach of the photographer in documentary photography to the person/ people she will photograph with the understanding of social documentary photography, makes a change regarding the problems that the photographer deals with or its effect on solving the problems is opened to discussion. As a result, in this study, it was found that being the other of the subaltern was doubled over gender, and the cost of being a woman was higher at the point of the power relationship established by the power. Besides, the importance of the photographer's position during the representation was also revealed.
Desislava Şenay Martinova Social Documentary Photography Others
Sanatın her alanında toplumsal cinsiyet, sınıf, etnik ve dinsel kimlik üzerinden farklı kimliklerin yeniden üretildiği ve temsil edildiği görülmektedir. 2000 sonrası belgesel fotoğraf alanında yer alan temsillerden biri hem dünyada hem de Türkiye’de madunun temsilidir. Bu çalışma madunların gündelik yaşamlarına bu bağlamda toplumsal sıkıntılarına ve ötekileştirilmelerine odaklanmaktadır. Çalışmaya tekil bir örneklem olarak Desislava Şenay Martinova’nın fotoğrafları seçilmiş, daha özelde Martinova’nın Alev Ateş adlı serisi makale içerisinde analiz edilmiştir. Bir öteki olarak madun kavramını Spivak’ın çalışmalarını merkeze alarak okuyacak çalışma, sırtını öteki kavramına yaslamakta iken aynı zamanda belgesel fotoğrafta fotoğrafçının, fotoğrafını çekeceği kişi/lere yaklaşımını ve toplumsal belgeci fotoğraf anlayışı ile günümüzde fotoğrafçının ele aldığı sorunlara dair bir değişim veya sorunların giderilmesi yolunda etkisini de tartışmaya açmaktadır. Sonuç olarak bu çalışmada madunun ötekiliğinin toplumsal cinsiyet üzerinden iki kat olarak arttırıldığı, kadın olmanın bedelinin egemenlerin kurduğu iktidar ilişkisi noktasında daha ağır olduğu saptanmıştır. Ayrıca fotoğrafçının temsil sırasındaki konumunun da önemi ortaya çıkarılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mayıs 2021 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Dergide yayımlanan tüm çalışmalar, kamu ve tüzel kişilerce, gerekli atıflar verilmek koşuluyla kullanıma açık olup dergide yayımlanmış çalışmaların tüm sorumluluğu yazarlarına aittir.