BibTex RIS Kaynak Göster

Psikolojik Danışmanların İdeal Özellikleri İle Yılgınlık Düzeylerinin Karşılaştırması

Yıl 2004, Cilt: 37 Sayı: 37, 8 - 25, 01.08.2004

Öz

Bu araştırma, Dershaneler, Özel-Devlet liseleri ile İlköğretim okullarında çalışan psikolojik danışmanların kendi-ideal özellikleri arasındaki farkla, yılgınlık düzeylerini karşılaştırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, İstanbul ilindeki dershaneler, özel- devlet liseleri ve ilköğretim okullarında çalışan 110 Psikolojik Danışman oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama araçları olarak, “Danışmanların İdeal Özellikleri Envanteri”, “Maslach Tükenmişlik (Yılgınlık) Ölçeği” ve “Bilgi Toplama Formu” kullanılmıştır. Verilerin analizinde Pearson-Moment Korelasyon Katsayısı ve bağımsız grup t-testi tekniklerinden yararlanılmıştır.Yapılan araştırma sonucunda, yılgınlık ve danışmanların kendi-ideal fark puanları arasındaki ilişkiye bakıldığında, Dışa dönük, İletişim Kurabilen, Kendisiyle Barışık, Pratik, Rahat, Sabırlı, Sevecen Olma özellikleriyle tükenmişlik (Yılgınlık) ölçeğinin tüm boyutları arasında ters yönde ilişki bulunduğu saptanmıştır.

Psikolojik Danışmanların İdeal Özellikleri İle Yılgınlık Düzeylerinin Karşılaştırması

Yıl 2004, Cilt: 37 Sayı: 37, 8 - 25, 01.08.2004

Öz

Bu araştırma, Dershaneler, Özel-Devlet liseleri ile İlköğretim okullarında çalışan psikolojik danışmanların kendi-ideal özellikleri arasındaki farkla, yılgınlık düzeylerini karşılaştırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini, İstanbul ilindeki dershaneler, özel- devlet liseleri ve ilköğretim okullarında çalışan 110 Psikolojik Danışman oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama araçları olarak, “Danışmanların İdeal Özellikleri Envanteri”, “Maslach Tükenmişlik (Yılgınlık) Ölçeği” ve “Bilgi Toplama Formu” kullanılmıştır. Verilerin analizinde Pearson-Moment Korelasyon Katsayısı ve bağımsız grup t-testi tekniklerinden yararlanılmıştır.Yapılan araştırma sonucunda, yılgınlık ve danışmanların kendi-ideal fark puanları arasındaki ilişkiye bakıldığında, Dışa dönük, İletişim Kurabilen, Kendisiyle Barışık, Pratik, Rahat, Sabırlı, Sevecen Olma özellikleriyle tükenmişlik (Yılgınlık) ölçeğinin tüm boyutları arasında ters yönde ilişki bulunduğu saptanmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Nilüfer Özabacı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 37 Sayı: 37

Kaynak Göster

APA Özabacı, Y. D. D. N. (2004). Psikolojik Danışmanların İdeal Özellikleri İle Yılgınlık Düzeylerinin Karşılaştırması. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 37(37), 8-25.
AMA Özabacı YDDN. Psikolojik Danışmanların İdeal Özellikleri İle Yılgınlık Düzeylerinin Karşılaştırması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Ağustos 2004;37(37):8-25.
Chicago Özabacı, Yrd. Doç. Dr. Nilüfer. “Psikolojik Danışmanların İdeal Özellikleri İle Yılgınlık Düzeylerinin Karşılaştırması”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 37, sy. 37 (Ağustos 2004): 8-25.
EndNote Özabacı YDDN (01 Ağustos 2004) Psikolojik Danışmanların İdeal Özellikleri İle Yılgınlık Düzeylerinin Karşılaştırması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 37 37 8–25.
IEEE Y. D. D. N. Özabacı, “Psikolojik Danışmanların İdeal Özellikleri İle Yılgınlık Düzeylerinin Karşılaştırması”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 37, sy. 37, ss. 8–25, 2004.
ISNAD Özabacı, Yrd. Doç. Dr. Nilüfer. “Psikolojik Danışmanların İdeal Özellikleri İle Yılgınlık Düzeylerinin Karşılaştırması”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 37/37 (Ağustos 2004), 8-25.
JAMA Özabacı YDDN. Psikolojik Danışmanların İdeal Özellikleri İle Yılgınlık Düzeylerinin Karşılaştırması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2004;37:8–25.
MLA Özabacı, Yrd. Doç. Dr. Nilüfer. “Psikolojik Danışmanların İdeal Özellikleri İle Yılgınlık Düzeylerinin Karşılaştırması”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 37, sy. 37, 2004, ss. 8-25.
Vancouver Özabacı YDDN. Psikolojik Danışmanların İdeal Özellikleri İle Yılgınlık Düzeylerinin Karşılaştırması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2004;37(37):8-25.