BibTex RIS Kaynak Göster

Türk Eğitim Sisteminde Ortaöğretim Programları ve Uygulamalar

Yıl 1996, Cilt: 5 Sayı: 5, 116 - 128, 01.06.1996

Öz

İlköğretim ile yükseköğretim arasındaki aşamayı oluşturaı ortaöğretim kurumlan, ilköğretimin sağladığı temel bilgi ve becerilerin ötesinde, genel ya da mesleki-teknik alanlarda öğrencilere daha geniş ve daha derin genel ve mesleki kültür kazandıran kurumlar olarak önemli bir eğitim basamağım oluşturmaktadır. 1973 tarihli ve 1739 sayılı "Milli Eğitim Temel Kanunu`nda, "temel eğitimi tamamlayan ve orta öğretime girmeye hak kazanmış olan her öğrencinin, ortaöğretime devam etme ve ortaöğretim olanaklarından ilgi, istek ve yetenekleri ölçüsünde yararlanma hakkına sahip bulunduğu" belirtilmekte ve bu eğitim basamağının tanımına yer verilerek "ortaöğretim, temel eğitime dayalı, en az üç yıllık öğrenim veren genel, mesleki ve teknik öğretim kurumlarının tümünü kapsar" (madde 26) denilmektedir. Söz konusu yasaya göre, ortaöğretim, çeşitli programlar uygulayan liselerden oluşmaktadır. Bu liseler program özelliklerine göre teknik lise, tarım lisesi vb. adlar alırlar. Genel program uygulayan liselere yalnızca "lise" adı verilir. Nüfusu az ve dağınık olan yerlerde genel, mesleki ve teknik öğretin programlarını bir yöntem altında uygulayan çok programlı (çok amaçlı) liseler de kurulabilir.

Türk Eğitim Sisteminde Ortaöğretim Programları ve Uygulamalar

Yıl 1996, Cilt: 5 Sayı: 5, 116 - 128, 01.06.1996

Öz

İlköğretim ile yükseköğretim arasındaki aşamayı oluşturaı ortaöğretim kurumlan, ilköğretimin sağladığı temel bilgi ve becerilerin ötesinde, genel ya da mesleki-teknik alanlarda öğrencilere daha geniş ve daha derin genel ve mesleki kültür kazandıran kurumlar olarak önemli bir eğitim basamağım oluşturmaktadır. 1973 tarihli ve 1739 sayılı "Milli Eğitim Temel Kanunu`nda, "temel eğitimi tamamlayan ve orta öğretime girmeye hak kazanmış olan her öğrencinin, ortaöğretime devam etme ve ortaöğretim olanaklarından ilgi, istek ve yetenekleri ölçüsünde yararlanma hakkına sahip bulunduğu" belirtilmekte ve bu eğitim basamağının tanımına yer verilerek "ortaöğretim, temel eğitime dayalı, en az üç yıllık öğrenim veren genel, mesleki ve teknik öğretim kurumlarının tümünü kapsar" (madde 26) denilmektedir. Söz konusu yasaya göre, ortaöğretim, çeşitli programlar uygulayan liselerden oluşmaktadır. Bu liseler program özelliklerine göre teknik lise, tarım lisesi vb. adlar alırlar. Genel program uygulayan liselere yalnızca "lise" adı verilir. Nüfusu az ve dağınık olan yerlerde genel, mesleki ve teknik öğretin programlarını bir yöntem altında uygulayan çok programlı (çok amaçlı) liseler de kurulabilir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Doç. Dr. Ercan Sözer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 1996
Yayımlandığı Sayı Yıl 1996 Cilt: 5 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Sözer, D. D. E. (1996). Türk Eğitim Sisteminde Ortaöğretim Programları ve Uygulamalar. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 5(5), 116-128.
AMA Sözer DDE. Türk Eğitim Sisteminde Ortaöğretim Programları ve Uygulamalar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Haziran 1996;5(5):116-128.
Chicago Sözer, Doç. Dr. Ercan. “Türk Eğitim Sisteminde Ortaöğretim Programları Ve Uygulamalar”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 5, sy. 5 (Haziran 1996): 116-28.
EndNote Sözer DDE (01 Haziran 1996) Türk Eğitim Sisteminde Ortaöğretim Programları ve Uygulamalar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 5 5 116–128.
IEEE D. D. E. Sözer, “Türk Eğitim Sisteminde Ortaöğretim Programları ve Uygulamalar”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 5, sy. 5, ss. 116–128, 1996.
ISNAD Sözer, Doç. Dr. Ercan. “Türk Eğitim Sisteminde Ortaöğretim Programları Ve Uygulamalar”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 5/5 (Haziran 1996), 116-128.
JAMA Sözer DDE. Türk Eğitim Sisteminde Ortaöğretim Programları ve Uygulamalar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1996;5:116–128.
MLA Sözer, Doç. Dr. Ercan. “Türk Eğitim Sisteminde Ortaöğretim Programları Ve Uygulamalar”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 5, sy. 5, 1996, ss. 116-28.
Vancouver Sözer DDE. Türk Eğitim Sisteminde Ortaöğretim Programları ve Uygulamalar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1996;5(5):116-28.