Dünyamızda son yüzyıl içerisinde ve özellikle ikinci dünya savaşından sonra yaşanan
teknolojik gelişmelerin esas kaynağının fen bilimleri olduğu herkes tarafından kabul görmektedir.
Fen bilimlerin gelişmesi ise o çevre ve laboratuar araştırmalarına dayanmaktadır. Laboratuarlarda
yapılan bilimsel keşifler daha sonra teknolojik olarak toplumun hizmetine sunulmaktadır. Yapılan
birçok araştırmada, öğrencilerin fen derslerinde konuyu kavraması için en etkili yöntemin “yaparak
ve yaşayarak öğrenme” olduğunu ortaya çıkmıştır. Öğrenme için fen derslerinde laboratuar
kullanımı zorunludur. Oysa ki; okullarımızın birçoğunda gerekli koşulları sağlayan laboratuarlar
olmasına rağmen, öğretmenlerin araç-gereçlerle ilgili bilgi eksikliği, eksilen malzemelerin temini ve
benzeri problemler yüzünden bu ortamları kullanmadıkları yine yapılan araştırmalarla ortaya
konulmuştur.
Kars ilindeki İlköğretim okulları ve Liselerde yapmış olduğumuz çalışmalarda Fen (Fizik,
Kimya, Biyoloji ve Fen Bilgisi) derslerinde laboratuar kullanılmadığını ve mevcut laboratuarların
atıl vaziyette bulunduğunu saptadık. Tüm bu laboratuarlardan görüntüler aldık ve bunu görsel ve
tasarımı tamamen kendi yapımımız olan CD’ye aktardık. Resimlerde de görüleceği üzere buradan
yola çıkarak, bu okulların çoğunda laboratuarların deney yapmak için değil de adeta vitrin amacıyla
kurulup bekletildiğini görebiliriz.
Deneysel bilimlerin öğrenimi Fen laboratuarı Laboratuar kullanımı
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2009 |
Gönderilme Tarihi | 17 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 2 Sayı: 2 |