Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Fen Bilimlerinin Öğretiminde Laboratuarın Yeri Önemi Ve Biyoloji Öğretimi İle İlgili Temel Sorunlar

Yıl 2009, Cilt: 2 Sayı: 2, 61 - 72, 31.12.2009

Öz

Fen bilimlerinin en önemli işlevi, bireylerin bilim okur-yazarı olarak yetişmelerine olanak sağlamasıdır. Bilim okuryazarlığı, bilimin doğasını ve bilimsel bilgiyi anlamaktır. Bilim okur-yazarı olarak yetişen bireyler, günlük yaşamda karşılaştıkları sorunların çözümünde öğrendikleri bilgileri kullanarak daha somut ve akılcı çözüm yolları önerirler. Bu nedenle fen bilimlerinin öğrencilere etkili ve verimli olarak öğretilmesi büyük önem taşır. Laboratuar, öğrencilerin fen konularını daha yeterli ve etkili olarak öğrenmeleri bakımından önemli bir işleve sahiptir. Bu çalışmanın amacı laboratuar yönteminin fen bilimlerinin niteliğiyle uygun olduğunu ve fen bilimlerinin deneysiz, yanlış ve yetersiz öğrenildiğini açıklamaktır. Bunun için öncelikle fen bilimlerinin niteliği açıklanmış, daha sonra laboratuar uygulamalarının bu nitelikleri nasıl karşıladığı vurgulanmıştır. Ayrıca spesifik bir örnek teşkil etmesi açısından MEB’e bağlı değişik lise ve ilköğretim okullarında görev yapan biyoloji öğretmenlerinin biyoloji öğretimi ile ilgili olarak karşılaştıkları temel sorunlar

üzerinde durulmuş ve üniversiteye hazırlanan öğrencilerin aldıkları biyoloji derslerinin işlenişi,

anlaşılması ve sevdirilmesi konularında görüşlerine başvurulmuştur. Öğretmen ve öğrenci görüşleri

önceden belirlenen problem soruları ve alt problem soruları çerçevesinde belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Ayas A, 2006. Fen bilgisi öğretiminde laboratuar kullanımı. Anadolu Üniversitesi, http://www.aof.edu.tr / kitap/IOLTP/2283 / unite07.pdf .
Yıl 2009, Cilt: 2 Sayı: 2, 61 - 72, 31.12.2009

Öz

Kaynakça

  • Ayas A, 2006. Fen bilgisi öğretiminde laboratuar kullanımı. Anadolu Üniversitesi, http://www.aof.edu.tr / kitap/IOLTP/2283 / unite07.pdf .
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Ali Kırpık

Ali Osman Engin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2009
Gönderilme Tarihi 17 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kırpık, M. A., & Engin, A. O. (2009). Fen Bilimlerinin Öğretiminde Laboratuarın Yeri Önemi Ve Biyoloji Öğretimi İle İlgili Temel Sorunlar. Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(2), 61-72.