Bu
çalışmada, hizmet sürecindeki öğretmen eğitimiyle ilgili uygulamada görülen
problemler ve mevcut literatürden de yararlanarak yeni bir model önerilmiştir.
Bu model akademisyen ve öğretmenin işbirliğine dayanmakdır. “Okul, fakülte ve
toplum” önerilen modelin üç temel değişkenidir. Bahsedilen okul temel
değişkeninin “öğretmenlerin mesleki doyumu, öğrenci başarısı ve örgütsel
bağlam” olmak üzere üç alt değişkeni bulunmaktadır. Fakülte temel değişkeninin
“hizmet öncesi öğretmen eğitimi ve akademik çalışmalar” olmak üzere iki alt
değişkeni bulunurken toplum temel değişkeninin “toplumsal yaşam ve gelecek
nesiller” olmak üzere iki alt değişkeni bulunmaktadır. Akademisyen-öğretmen
işbirliğine dayalı akademik danışmanlık modelinin akademisyenlerle öğretmenler
arasındaki işbirliğini artırmasının yanında milli eğitim müdürlükleri ve
üniversiteler arasındaki iletişimi de artırması beklenmektedir.
Akademisyen Akademik Danışmanlık Modeli Akademisyen-Öğretmen İşbirliği Öğretmen
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 1 |