Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hizmet Sürecindeki Öğretmenler İçin Yeni Bir Model Önerisi: Akademisyen-Öğretmen İşbirliğine Dayalı Bir Akademik Danışmanlık Modeli

Yıl 2017, Cilt: 10 Sayı: 1, 61 - 75, 23.10.2017

Öz

Bu
çalışmada, hizmet sürecindeki öğretmen eğitimiyle ilgili uygulamada görülen
problemler ve mevcut literatürden de yararlanarak yeni bir model önerilmiştir.
Bu model akademisyen ve öğretmenin işbirliğine dayanmakdır. “Okul, fakülte ve
toplum” önerilen modelin üç temel değişkenidir. Bahsedilen okul temel
değişkeninin “öğretmenlerin mesleki doyumu, öğrenci başarısı ve örgütsel
bağlam” olmak üzere üç alt değişkeni bulunmaktadır. Fakülte temel değişkeninin
“hizmet öncesi öğretmen eğitimi ve akademik çalışmalar” olmak üzere iki alt
değişkeni bulunurken toplum temel değişkeninin “toplumsal yaşam ve gelecek
nesiller” olmak üzere iki alt değişkeni bulunmaktadır. Akademisyen-öğretmen
işbirliğine dayalı akademik danışmanlık modelinin akademisyenlerle öğretmenler
arasındaki işbirliğini artırmasının yanında milli eğitim müdürlükleri ve
üniversiteler arasındaki iletişimi de artırması beklenmektedir.

Kaynakça

  • Angeli C., Valanides, N. (2009). Epistemological and Methodological Issues for the Conceptualization, Development, and Assessment of ICT–TPCK: Advances in Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK), Computers & Education, 52(1), 154-168.
  • Balcı M. (2012). Otel İşletmelerinde Mentorluk Uygulamaları Üzerine Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çanakkale.
  • Bersin J. (2007). Coaching: Instill Coaching as a Leadership Quality, Leadership Excellence, 24(7): 7.
  • Bümen N.T., Ateş A., Çakar E., Ural G. Acar V. (2012), Türkiye Bağlamında Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi: Sorunlar ve Öneriler, Milli Eğitim Dergisi, 194: 31-49.
  • Büyüköztürk Ş., Akbaba-Altun S. Yıldırım, K. (2010). "Uluslararası Öğretme ve Öğrenme Araştırması-Teaching and Learning International Survey (TALIS)," Ankara. Erişim tarihi: 06.12.2016.
  • Cengiz D., (2013). Eğitimde BİT'in Betimleyici ve Kuralcı Yönleri - Fatih Projesi Örneği. XVIII. Türkiye'de İnternet Konferansı, İstanbul Üniversitesi Kongre Kültür Merkezi , Fatih-İstanbul, 9-11 Aralık.
  • Çepni S., Şenel Çoruhlu T. (2010), Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerine Yönelik Hazırlanan Hizmet İçi Eğitim Kursundan Öğretime Yansımalar, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28: 117-128.
  • Ergin İ., Akseki B., Deniz E. (2012), İlköğretim Okullarında Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçları, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(42): 55-66.
  • Gökdere M., Çepni S. (2004), Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Hizmet İçi İhtiyaçlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma; Bilim Sanat Merkezi Örneklemi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2): 1-14.
  • Gönen S., Kocakaya S., (2006). Fizik Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitimler Üzerine Görüşlerinin Değerlendirilmesi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 37–44.
  • Guskey T.R. (1994). Results-oriented Professional Development: In Search of an Optimal Mix of Effective Practices, Journal of Staff Development, 15: 42-50.
  • Guskey T.R. Sparks D. (2002). Linking Professional Development to Improvements in Student Learning, The Annual Meeting of the American Educational Research Association, New Orleans, LA, April 1-5.
  • Guskey T.R. (2002). Professional Development and Teacher Change, Teachers and Teaching, 8(3): 381-391.
  • Harmandar M., Bayrakçeken S., Kıncal R.Y., Büyükkasap E. Kızılkaya S. (2000). Kazım Karabekir Eğitim Fakültesinde Okul Deneyimi Uygulaması ve Sonuçlarının Değerlendirilmesi, Milli Eğitim Dergisi, 148: 3-6.
  • Hawkins P., (2008). The Coaching Profession: Some of the Key Challenges, Coaching: An International Journal of Theory, Research and Practice, 1(1), 28-38.
  • Hur J.W., Cullen T., Brush T. (2010). Teaching for Application: A Model for Assisting Preservice Teachers with Technology Integration, Journal of Technology and Teacher Education, 18(1): 161-182.
  • Jang S.J. Chen K.C. (2010). From PCK to TPACK: Developing A Transformative Model for Pre-Service Science Teachers, Journal of Science Education Technology, DOI 10.1007/s10956-010-9222-y.
  • Johnson B. Christensen L. (2012). Educational Research: Quantitative Qualitative, and Mixed Approaches,4th Edition, SAGE Publication.
  • Kanlı U., Yağbasan R. (2002). 2000 Yılında Ankara'da Fizik Öğretmenleri İçin Düzenlenen Hizmet içi Eğitim Faaliyetlerine Genel Bir Bakış, Milli Eğitim Dergisi, 153-154.
  • Karasar N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi, 20. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Kavas A.B., Bugay A. (2009). Öğretmen Adaylarının Hizmet Öncesi Eğitimlerinde Gördükleri Eksiklikler ve Çözüm Önerileri, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(25):13-21.
  • Kazu İ.Y., Kerimgil S. (2008). Yeni Atanan Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitime İlişkin Görüşleri (Elazığ İli Örneği), Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 23:14-30.
  • Kaya A., Çepni, S., Küçük M., (2004). Fizik Öğretmenleri İçin Üniversite Destekli Bir Hizmet İçi Eğitim Model Önerisi, The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, 3(1): 112-119.
  • Kaya S., Kartallıoğlu, S. (2010). Okul Temelli Mesleki Gelişim Modeline Yönelik Koordinatör Görüşleri, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi, 10(2): 115-130.
  • Kıldan A.O., Temel Z.F. (2008). Yapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı Oluşturulan Hizmet İçi Eğitimin Öğretmenlerin Öğretmenlikle İlgili Bazı Görüşlerine Etkisi, Kastamonu Eğitim Dergisi, (16)8: 25-36.
  • MEB, (2008). Okul Temelli Mesleki Ve Bireysel Gelişim Programinin Verimliliğinin Belirlenmesi (01 Eylül 2007 - 30 Haziran 2008 Dönemi Pilot Uygulama Raporu), http://otmg.meb.gov.tr/belgeler/otmg/2008_otmg_raporson.pdf. Erişim tarihi: 18.06.2017.
  • MEB, (2010). Okul Yöneticileri ve Öğretmenler İçin Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu http://otmg.meb.gov.tr/Yeni%20k%C4%B1lavuz.pdf. Erişim tarihi:17.06.2017.
  • Şahin Ü. (2013). Sınıf Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi ve Bir Model Önerisi, T.C. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Aydın.
  • Yıldırım R., Yılmaz E. (2013). Okul Yöneticilerinin Mentorluk Rollerinin Okulun Akademik Başarısı Ve Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 30: 98-119.
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu, (1981). http://www.yok.gov.tr/documents/10279/29816/2547+say%C4%B1l%C4%B1%20Y%C3%BCksek%C3%B6%C4%9Fretim+Kanunu/, Erişim tarihi: 17.06.2017.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nesli Kala

Yayımlanma Tarihi 23 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 23 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kala, N. (2017). Hizmet Sürecindeki Öğretmenler İçin Yeni Bir Model Önerisi: Akademisyen-Öğretmen İşbirliğine Dayalı Bir Akademik Danışmanlık Modeli. Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 10(1), 61-75.