In the voting process, individuals are affected by many external factors. One of them is media. Media, in a traditional sense and within the scope of new media, informs individuals in every field and acts as a tool in shaping the thoughts of individuals. Both traditional and social media influence the political preferences of the youth. This study was conducted to determine which media type affected young people more depending on their usage rate and age. For this purpose, a survey including 31 questions was applied to both university students and high school students. The population of the study consists of 150 university students between the ages of 18-25 and 150 high school students between the ages of 13-17 living in Çanakkale in 2019.The data of the study was obtained by analysing the survey with 300 participants by means of the use of qualitative method. In the content of the survey, various comparisons were made on the effect of traditional media and new media on the voting attitudes of high school and university students, and the students were asked questions in this context. Within the scope of this study, it was found out that social media was more effective on the voting attitudes of both high school students and university students compared to traditional media.
Oy verme sürecinde bireyler birçok dış faktörden etkilenmektedir. Bunlardan birisi de medyadır. Medya, geleneksel anlamda ve yeni medya kapsamında, bireyleri her alanda bilgilendirmekte ve bireylerin düşüncelerinin şekillenmesinde bir araç görevi görmektedir. Gençlerin siyasi tercihini hem geleneksel hem de sosyal medya etkilemektedir. Bu çalışma gençleri kullanım oranlarına ve yaşa bağlı olarak, hangi medya türünün daha çok etkilediğini saptamak amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda hem üniversite öğrencilerine hem de lise öğrencilerine 31 soruluk bir anket uygulanmıştır. Çalışmanın evrenini Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’nde 2019 yılında öğrenim gören 18-25 yaş aralığındaki 150 üniversite ve Çanakkale’de 2019 yılında ikamet eden 13-17 yaş aralığındaki 150 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, 300 ayrı katılımcı ile yapılan anketin nitel yöntem ile analiz edilmesiyle elde edilmiştir. Yapılan anketin içeriğinde, geleneksel medya ve yeni medyanın lise ve üniversite öğrencilerinin oy verme tutumlarına yönelik etkisi üzerine çeşitli kıyaslamalar yapılmış ve öğrencilere bu bağlamda sorular sorulmuştur. Bu çalışma kapsamında, sosyal medyanın geleneksel medyaya oranla hem lise öğrencileri hem de üniversite öğrencilerinin oy verme tutumları üzerinde daha etkili olduğu ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 11 |