BibTex RIS Kaynak Göster

TELEViZYONDA iZLEYiCi ULAŞIMI,sectsıt VE BEGENiSi MODELLERİ

Yıl 2005, Cilt: 21 Sayı: 1, 130 - 136, 01.01.2005

Öz

izleyiciler pasif alıcılar değildir. Gönderilen mesajlara tepki vermektedirler ve medya içeriklerini ihtiyaçlarını tatmin etmek için seçmektedirler. Yayıncılar üç temel bilgiye ihtiyaç duymaktadırlar. Bunlar izleyici hacmi, izleme derecesi ve beğenme derecesidir. Kuramcılar izleme hacmi, program seçimi ve beğenmeye derecesini açıklamak için çeşitli modeller geliştirmişlerdir. Çalışmada, bu modellerin temel varsayımları açıklanmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Işık, M. (2002). Kitle İletişim Teori/erine Giriş. İstanbul: Eğitim Kitabevi.
  • McQuail, D. & Windahl, S. (1997). Kitle İletişim Modelleri, çev: Konca Yumlu. Ankara: İmge Kitapevi.
  • Sissors, 1. Z. & Baron, R. B. (2002). Advertising Media Planning. New York: McGraw Hill.
  • fekinalp, Ş. & Uzun, R. (2004). İletişim Araştırmaları ve Kuramları. İstanbul: Derin Yayınları.

MODELS OF AUDIENCE REACH, CHOICE AND LIKING ON TELEVISION

Yıl 2005, Cilt: 21 Sayı: 1, 130 - 136, 01.01.2005

Öz

Viewers are not passive receiver. They response message and choice media content in order to satisfy their needs. Broadcasters need three piece of information. Those are viewer volume, viewing degree and liking degree. Theorists developed various models to explain viewer volume, program choice and liking degree. In this study, core assumptions ofthose models were tried to explain.

Kaynakça

  • Işık, M. (2002). Kitle İletişim Teori/erine Giriş. İstanbul: Eğitim Kitabevi.
  • McQuail, D. & Windahl, S. (1997). Kitle İletişim Modelleri, çev: Konca Yumlu. Ankara: İmge Kitapevi.
  • Sissors, 1. Z. & Baron, R. B. (2002). Advertising Media Planning. New York: McGraw Hill.
  • fekinalp, Ş. & Uzun, R. (2004). İletişim Araştırmaları ve Kuramları. İstanbul: Derin Yayınları.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Nevzat Bilge İspir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 21 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA İspir, N. B. (2005). TELEViZYONDA iZLEYiCi ULAŞIMI,sectsıt VE BEGENiSi MODELLERİ. Kurgu, 21(1), 130-136.

19150