BibTex RIS Kaynak Göster

POPÜLER KÜLTÜR VE SPORUN ENDÜSTRİLEŞME SÜRECİ

Yıl 2005, Cilt: 21 Sayı: 1, 188 - 197, 01.01.2005

Öz

Bu çalışma popüler kültür kavramının spor içerisinde kendini nasıl oluşturduğunu ortaya çıkarma ve bu bağlamda sporun endüstrileşme sürecini incelemeyi temel amaç olarak belirlemiştir. Çalışmanın amacına ulaşabilmek için bazı sorular belirlenmiştir. Bu sorular popüler kültür kavramının spor kavramın içinde nasıl konumlandığı, başarılı olan sporcuların nasıl yıldızlaştırıldığı, yıldız sporcunun spor endüstrisine katkılarının neler olduğu ve sporun kitleselleştirilmesinde hangi araçların kullanıldığı ile ilgilidir. Bu sorulara yanıt bulma amacıyla çalışmada, sporun endüstrileştirilme süreci güncel örnek olaylar bağlamında ele alınmıştır.

Kaynakça

  • Adomo, T. W. (2003). Kültür Endüstrisini Yeniden Düşünürken. çev. B. Doğan Cogito. İstanbul: Yapı Kredi Yayınlan.
  • Alemdar, K. ve İ. Erdoğan (1994). Popüler Kültür ve İletişim. Ankara:Ümit.
  • Ercan, F. (1996). Gelişme Yazını Açısından Modernizm, Kapitalizm ve Azgelişmişlik. İstanbul: Sanna1.
  • Fişek, K. (1980). SporYönetimi. Ankara: BYYO.
  • Kurt, M. (1997). Arenada Show. Modern Sporun Dünü ve Bugünü. İstanbul: Sorun.
  • Lefebvre, H. (1998). Modern Dünyada Gündelik Hayat. çev. i. Gürbüz. İstanbul: Metis.
  • Lun, J. (2001). Medya İletişim Kültür. çev. N. Güngör. Ankara: Vadi.
  • Mills, W. (1974). İktidar Seçkinleri. çev. Ü. Oskay. İstanbul: Bilgi.
  • Oskay, Ü. (1993). 19. Yüzyıl'dan Günümüze Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri. İstanbul: Der.
  • Ritzer, G. (2000). Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyulemek. çev. Ç. S. Kaya. İstanbul: Ayrıntı.
  • Rowe, D. (1996). Popüler Kültürler. Rockta ve Sporda Haz Politikaları. çev. M. Küçük. İstanbul: Ayrıntı.

POPULAR CULTURE AND INDUSTRIALIZATION PROCESS OF SPORTS

Yıl 2005, Cilt: 21 Sayı: 1, 188 - 197, 01.01.2005

Öz

The main purpose ofthis study to deseribe the concept ofpopular culture and the sports activities, and to examine the industrialization process ofsports. To reach for this purpose some questions will be asked such as how popular culture is positioning in the sports activities, how successfull players are conribute to sports industry and whiclı tools wiil be used to spread ofsports activities in the society. To answer for these questions some case studies will be examined related to industrialization process ofsports.

Kaynakça

  • Adomo, T. W. (2003). Kültür Endüstrisini Yeniden Düşünürken. çev. B. Doğan Cogito. İstanbul: Yapı Kredi Yayınlan.
  • Alemdar, K. ve İ. Erdoğan (1994). Popüler Kültür ve İletişim. Ankara:Ümit.
  • Ercan, F. (1996). Gelişme Yazını Açısından Modernizm, Kapitalizm ve Azgelişmişlik. İstanbul: Sanna1.
  • Fişek, K. (1980). SporYönetimi. Ankara: BYYO.
  • Kurt, M. (1997). Arenada Show. Modern Sporun Dünü ve Bugünü. İstanbul: Sorun.
  • Lefebvre, H. (1998). Modern Dünyada Gündelik Hayat. çev. i. Gürbüz. İstanbul: Metis.
  • Lun, J. (2001). Medya İletişim Kültür. çev. N. Güngör. Ankara: Vadi.
  • Mills, W. (1974). İktidar Seçkinleri. çev. Ü. Oskay. İstanbul: Bilgi.
  • Oskay, Ü. (1993). 19. Yüzyıl'dan Günümüze Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri. İstanbul: Der.
  • Ritzer, G. (2000). Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyulemek. çev. Ç. S. Kaya. İstanbul: Ayrıntı.
  • Rowe, D. (1996). Popüler Kültürler. Rockta ve Sporda Haz Politikaları. çev. M. Küçük. İstanbul: Ayrıntı.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Tarkan Oğuz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 21 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Oğuz, T. (2005). POPÜLER KÜLTÜR VE SPORUN ENDÜSTRİLEŞME SÜRECİ. Kurgu, 21(1), 188-197.