Bu çalışma popüler kültür kavramının spor içerisinde kendini nasıl oluşturduğunu ortaya çıkarma ve bu bağlamda sporun endüstrileşme sürecini incelemeyi temel amaç olarak belirlemiştir. Çalışmanın amacına ulaşabilmek için bazı sorular belirlenmiştir. Bu sorular popüler kültür kavramının spor kavramın içinde nasıl konumlandığı, başarılı olan sporcuların nasıl yıldızlaştırıldığı, yıldız sporcunun spor endüstrisine katkılarının neler olduğu ve sporun kitleselleştirilmesinde hangi araçların kullanıldığı ile ilgilidir. Bu sorulara yanıt bulma amacıyla çalışmada, sporun endüstrileştirilme süreci güncel örnek olaylar bağlamında ele alınmıştır.
The main purpose ofthis study to deseribe the concept ofpopular culture and the sports activities, and to examine the industrialization process ofsports. To reach for this purpose some questions will be asked such as how popular culture is positioning in the sports activities, how successfull players are conribute to sports industry and whiclı tools wiil be used to spread ofsports activities in the society. To answer for these questions some case studies will be examined related to industrialization process ofsports.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 21 Sayı: 1 |