BibTex RIS Kaynak Göster

GÖRSEL KÜLTÜR BAGLAMlNDA GÖRSEL OKURYAZARLlK

Yıl 2003, Cilt: 20 Sayı: 1, 72 - 82, 01.01.2003

Öz

Varlıkları anlamak için düşüncelerin sıçrayışını içeren görme fikrine oldukça aşinayız. Ancak görme olayını dikkate aldığımızda, nesnelerin ya da görüntülerin gôzümüzdeki retinaya yansımasından başka, onları beynimizde anlamlandırma gereksinimi içerisindeyiz. Görme olayı, göze gôrünenlerin yanında bir çok bilgi kaynağını da içermektedir. Görerek anlamlandırma, duyusal süreç ve görselokuryazarlık bu çalışmanın temel konusunu oluşturmaktadır. Görsel okuryazarlık kavramı, temel görsel elemanlar, duyu teorileri ve görsel kültür, nesnelerin ya da gôruntulerin algılanmasında basamak oluşturmaktadır. Ayrıca, görsel iletişim alanında sürekli göz ve beyin arasında gerçekleşen bilgi akışının çözümlenmesinde, nelerin etkin olduğunun ortaya konulması anlamında da bu çalışma önemli görülmüştür.

Kaynakça

  • Arnheim, R. (1974). Art and Visual Perception. California: University of California Press.
  • Adam, P. S. (1995). Color, Contrast and Dimension in News Design. Petersburg, Florida: The Poynter Papers
  • Pennings, Antony. http://www.academic.marist.edu/pennings/vislit2.htm (20. 12.2001).
  • Bamard, M. (1998). Art, Design and Visual Culture. Hong Kong: Macmillan Press.
  • Becer, E. (1997). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • Berger, J. (1995). Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Yayınları. Chandler, D. Visual Perception, http://www.aber.ac.uk/media/Functionsmcs.html (02. 04. 2003).
  • Lester, P. M. (2000). Visual Comınunication Images with Messages. USA: Wadsworth Thomson Learning.
  • Mirzoeff, N. (1998). The Visual Culture Reader. London: Routledge. Stonehill, B. What is Visual Literacy? http://www.pomona.edu/Academics/courserelated/c1assprojectsNisuallitlintro/intro.html (17. 03. 2003).

VISUAL LlTERACY WITHIN THE CONTEXT OF VISUAL CULTURE

Yıl 2003, Cilt: 20 Sayı: 1, 72 - 82, 01.01.2003

Öz

We are so familiar with seeing, that it takes a leap of imagination to realise existences. ifwe take a note ofthe concept ofseeing, we understand visual messages by brain other than stimulation on the retina. Seeing is contain a lot of information sources. Understanding with seeing, sensual process and visual literacy are basic subject of this study. The concept ofvisual literacy, basic visual elements, theories of sensual and visual culture make up the basic steps in the perception ofobjects our images. Furthermore, ıt is considered very important to find out what is effective in the continous informationflow between the eye and the brain in the visual communicationfield.

Kaynakça

  • Arnheim, R. (1974). Art and Visual Perception. California: University of California Press.
  • Adam, P. S. (1995). Color, Contrast and Dimension in News Design. Petersburg, Florida: The Poynter Papers
  • Pennings, Antony. http://www.academic.marist.edu/pennings/vislit2.htm (20. 12.2001).
  • Bamard, M. (1998). Art, Design and Visual Culture. Hong Kong: Macmillan Press.
  • Becer, E. (1997). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • Berger, J. (1995). Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Yayınları. Chandler, D. Visual Perception, http://www.aber.ac.uk/media/Functionsmcs.html (02. 04. 2003).
  • Lester, P. M. (2000). Visual Comınunication Images with Messages. USA: Wadsworth Thomson Learning.
  • Mirzoeff, N. (1998). The Visual Culture Reader. London: Routledge. Stonehill, B. What is Visual Literacy? http://www.pomona.edu/Academics/courserelated/c1assprojectsNisuallitlintro/intro.html (17. 03. 2003).
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Sibel Onursoy Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 20 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Onursoy, S. (2003). GÖRSEL KÜLTÜR BAGLAMlNDA GÖRSEL OKURYAZARLlK. Kurgu, 20(1), 72-82.