BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRK SİNEMASINDA NAMUS KAVRAMI

Yıl 2000, Cilt: 17 Sayı: 1, 19 - 24, 01.01.2000

Öz

Namus kavramı Türktoplumu açısından önemlibir yere sahiptir. Kuşkusuz bu kavram her toplum için değişik anlamlar taşıyabilir. Türk toplumu açısından bakıldığında yapılan araştırmalar namus kavramının genel1ikle kadın ve kadının cinsel1iği üzerine kurulduğunu göstermektedir. Toplum için bu denli önem taşıyan bu kavrama sinema yabancı kalmamıştır. Hemen hemen her fılmde namuskavramı gündeme gelmiş ve namusluolarak nitelendirilen kadınların vurgulandığı, zaman zaman bu kadınların ödül1endirildikleri görülmüştür. Bu bağlamda Türk sinernasında bu kavramın nasıl işlendiği, toplumdaki namus anlayışı ile sinemadaki namus anlayışının örtüşüp örtüşmediği yapılan çalışmanın ana sorununu oluşturmuştur.

Kaynakça

  • Arat, N. (1986). Kadın sorunu. (2. Baskı.). İstanbul: Say.
  • Arsel, i. (1991). Seriat ve kadın. İstanbul: TÜMDA.
  • Ozankaya, Ö. (1971). Köyde toplumsal yapı ve siyasal kültür. Ankara: Ank. Ün. SBFYay.

TÜRK SİNEMASINDA NAMUS KAVRAMI

Yıl 2000, Cilt: 17 Sayı: 1, 19 - 24, 01.01.2000

Öz

Kaynakça

  • Arat, N. (1986). Kadın sorunu. (2. Baskı.). İstanbul: Say.
  • Arsel, i. (1991). Seriat ve kadın. İstanbul: TÜMDA.
  • Ozankaya, Ö. (1971). Köyde toplumsal yapı ve siyasal kültür. Ankara: Ank. Ün. SBFYay.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Canan Uluyagcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2000
Yayımlandığı Sayı Yıl 2000 Cilt: 17 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Uluyagcı, C. (2000). TÜRK SİNEMASINDA NAMUS KAVRAMI. Kurgu, 17(1), 19-24.