BibTex RIS Kaynak Göster

FOTOGRAFİK GÖRÜNTÜNÜN OLUŞMA SÜRECİ VE BU GÖRÜNTÜDE SANATÇlNlN ROLÜ

Yıl 2000, Cilt: 17 Sayı: 1, 77 - 93, 01.01.2000

Öz

Bu çalışmanın temel konusu, fotoğraf ve resim ilişkisi ile fotoğrafı oluşturan sanatçı ve aygıt'ın özellikleridir. Ayrıca, fotoğrafın resim sanatına olan etkisi ve ortaya çıkan fotografik görüntüde sanatçı ile aygıtın ne ölçüde bir rolü olduğu da değerlendirilmeye çalışılacaktır. Çalışmanın ilk bölümünde görüntü olgusu ele alınmış, daha sonra fotoğrafın temeli olan "camera obscura" ya değinilip, bu teknik ve estetik bilgiler ışığında fotoğrafın ortaya çıkışı incelenmiştir. ikinci bölümde, fotoğrafın ortaya çıktığı çağa olan etkileri incelendikten sonra, onun resim sanatına olan etkisinden ve bu sanat dalından ayrılan farklı yönleri sunulmuştur. Çalışmanın son bölümünde ise, fotoğrafı ortaya çıkaran sanatçı ve aygıtın özellikleri incelenmiştir.

Kaynakça

  • Adatto, K. (1993). Picture perfect. Los Angeles: Basic Books Press.
  • Barthes, R. (1995). Camera Lucida. R. Akçakaya (Çev.). İstanbul: Altıkırkbeş.
  • Benjamin, W. (1995). Pasajlar. A. Cemal (Çev.). İstanbul: Yapı Kredi.
  • Burgin, V. (1984). Thinking photography. London: Macmillan.
  • Çizgen, E. (1992). Türkiye' de fotoğraf. İstanbul: İletişim.
  • Derman, İ. (1991). Fotoğrafve gerceklik. İstanbul: Ağaç.
  • Flusser, V. (1991). Bir fotoğraffelsefesine doğru. İ.Derman (Çev.). İstanbul: Ağaç.
  • Gombrich, E.H. (1992). Sanatın öyküsü. B. Cömert (Çev.). İstanbul: Remzi.
  • Hançerlioğlu, O. (1993). Felsefe sözlüğü. İstanbul: Remzi.
  • Moholy-Nagy, L. (1973). Painting, photography, film. Cambridge: The MIT Press.
  • Sontag, S. (1993). Fotoğrafüzerine. R. Akçakaya (Çev.). İstanbul: Altıkırkbeş.
  • Topçuoğlu, N. (1992). İyi fotoğrafnasıloluyor yani? İstanbul: Yapı Kredi.
  • Weaver, M. (1989). The art ofphotography. London: Yale University Press.
  • Weiley, S. (1989, April). The darling ofthe decade. Artnews, 88,.4.

FOTOGRAFİK GÖRÜNTÜNÜN OLUŞMA SÜRECİ VE BU GÖRÜNTÜDE SANATÇlNlN ROLÜ

Yıl 2000, Cilt: 17 Sayı: 1, 77 - 93, 01.01.2000

Öz

Kaynakça

  • Adatto, K. (1993). Picture perfect. Los Angeles: Basic Books Press.
  • Barthes, R. (1995). Camera Lucida. R. Akçakaya (Çev.). İstanbul: Altıkırkbeş.
  • Benjamin, W. (1995). Pasajlar. A. Cemal (Çev.). İstanbul: Yapı Kredi.
  • Burgin, V. (1984). Thinking photography. London: Macmillan.
  • Çizgen, E. (1992). Türkiye' de fotoğraf. İstanbul: İletişim.
  • Derman, İ. (1991). Fotoğrafve gerceklik. İstanbul: Ağaç.
  • Flusser, V. (1991). Bir fotoğraffelsefesine doğru. İ.Derman (Çev.). İstanbul: Ağaç.
  • Gombrich, E.H. (1992). Sanatın öyküsü. B. Cömert (Çev.). İstanbul: Remzi.
  • Hançerlioğlu, O. (1993). Felsefe sözlüğü. İstanbul: Remzi.
  • Moholy-Nagy, L. (1973). Painting, photography, film. Cambridge: The MIT Press.
  • Sontag, S. (1993). Fotoğrafüzerine. R. Akçakaya (Çev.). İstanbul: Altıkırkbeş.
  • Topçuoğlu, N. (1992). İyi fotoğrafnasıloluyor yani? İstanbul: Yapı Kredi.
  • Weaver, M. (1989). The art ofphotography. London: Yale University Press.
  • Weiley, S. (1989, April). The darling ofthe decade. Artnews, 88,.4.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

S. Serhat Serter Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2000
Yayımlandığı Sayı Yıl 2000 Cilt: 17 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Serter, S. S. (2000). FOTOGRAFİK GÖRÜNTÜNÜN OLUŞMA SÜRECİ VE BU GÖRÜNTÜDE SANATÇlNlN ROLÜ. Kurgu, 17(1), 77-93.

19150