Etkili bir toplumsal iletişim aracı olma özelliği taşıyan televizyon günümüzde ilgi sınırlarını toplumsalın ötesine genişleterek "küreselleşme" olgusunun uluslararası taşıyıcısı / yayıcısı konumuna ulaşmıştır. Tecimsel yayıncılığın ağırlıklı olduğu bu gelişim, ulusal düzeyde yayın yapan televizyonların yayın amaç ve içeriklerini de büyük ölçüde etkilemektedir. Tecimsel yayıncılık karşısında kamu yayıncılığı giderek gerilerken televizyon izleyicisinin müşteri mi, toplumsal yaşama katılmak için televizyondan talepleri olan birey mi olduğu yönündeki tartışma giderek keskinleşmektedir. Bu çalışmada, yukarıda dile getirilmeye çalışılan düşünceler ekseninde televizyon yayıncılığının - tarihine de göndermeler yapılarak - eleştirel bir analizinin yapılması amaçlanmış, olası gelişmeler göz önüne alınarak, ulusal düzeyde ileriye yönelik bir televizyon örgütlenmesinin nasıl bir çatı altında düzenlenebileceğine ilişkin görüşler ortaya konulmaya çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 1999 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1999 Cilt: 16 Sayı: 1 |