BibTex RIS Kaynak Göster

UZAKTAN ÖGRETİMDE KALİTE VERİMLİLİK VE ÜRETKENLİK

Yıl 1999, Cilt: 16 Sayı: 1, 271 - 284, 01.01.1999

Öz

Bilgi toplumu olgusu, toplumların sürekli bir kalite, verimlilik ve üretkenlik arayışında olması gerektiğini ortaya koymaktadır. Ülkelerin gelişmesini, yaşam standartlarının yükselmesini, rekabet güçlerinin artmasını sağlayan bu kalite, verimlilik ve üretkenlik üçgeninin odak noktasında insan kaynağı bulunmaktadır. İnsan kaynağının kapasitesinin değişen koşullar karşısında gelişme gösterebilmesi ise yapılan eğitim faaliyetlerinin başarısına bağlıdır. İnsanların daha nitelikli olmalarını sağlayacak bilgi ve becerilerle donatma sorumluluğundaki eğitim örgütlerinin de aynı duyarlılığa önem vermesi gerekmektedir. Bilginin dolaşım ve paylaşım hızını arttırmakta eğitim maliyetlerini düşürmekte, eğitim hizmetini yaygınlaştırmakta, geleneksel modellere alternatif olan uzaktan öğretim modelleri daha verimli, esnek ve üretken bir modelolarak görülmektedir. Bir uzaktan öğretim uygulaması olan Açıköğretim Fakültesi, öğrencilerinin gereksinimleriyle bütünleşememesinden kaynaklanan bir kalite ve buna bağlı olarak verimlilik ve üretkenlik sorunuyla karşı karşıya kalmaktadır. Bu makalede Açıköğretim Fakültesi' nin kalite, verimlilik ve üretkenlik ölçütlerini geliştirebilecek önerileri sunmak amaçlanmaktadır.

Kaynakça

  • Barkan, M. (1994). Eğitim iletişimi. Eskişehir: Anadolu Üniv. İletişim Fak.Yay.
  • Ekin, N. (1997). Küresel Bilgi Çağında Eğitim-Verimlilik-istihdam. İstanbul: İTO Yay.
  • Gülbeden, D. (1991). Eğitimin Etkenliği ve Türkiye' de Öğretim ile Ekonomik Gelişme Ölçüleri Arasındaki ilişkiler. Ankara: MPM Yay.
  • Gürgen, H. (1997). Örgütlerde iletişim Kalitesi. İstanbul: Der Yay.
  • Gürsoy, B. (1985). Verimlilik Üzerine Düşünceler. Ankara: MPM Yay
  • Hakan, A. (1991). Eğitim Sorunlarının çözümünde Açıköğretim. Eğitim Bilimlerinde Çağdaş Gelişmeler. Eskişehir: Anadolu Üniv. AÖF.Yay.
  • Kobu, B. (1994). Üretim Yönetimi. İstanbul: İstanbul Üniv.Yay.
  • Köksoy, M. (1997). Yükseköğretirnde Kalite Ve Türk Yükseköğretimi için Öneriler. Ankara: Hacettepe Üniv. Müh. Fak. Yay.
  • Saygılı, İ. (1991) Üretim Yönetiminin Fonksiyonları. İstanbul: İstanbul Üniv. İktisat Fak.Yay.
  • Tekeli, H. (1994). Bilgi Çağı. İstanbul: Simavi Yay.

UZAKTAN ÖGRETİMDE KALİTE VERİMLİLİK VE ÜRETKENLİK

Yıl 1999, Cilt: 16 Sayı: 1, 271 - 284, 01.01.1999

Öz

Kaynakça

  • Barkan, M. (1994). Eğitim iletişimi. Eskişehir: Anadolu Üniv. İletişim Fak.Yay.
  • Ekin, N. (1997). Küresel Bilgi Çağında Eğitim-Verimlilik-istihdam. İstanbul: İTO Yay.
  • Gülbeden, D. (1991). Eğitimin Etkenliği ve Türkiye' de Öğretim ile Ekonomik Gelişme Ölçüleri Arasındaki ilişkiler. Ankara: MPM Yay.
  • Gürgen, H. (1997). Örgütlerde iletişim Kalitesi. İstanbul: Der Yay.
  • Gürsoy, B. (1985). Verimlilik Üzerine Düşünceler. Ankara: MPM Yay
  • Hakan, A. (1991). Eğitim Sorunlarının çözümünde Açıköğretim. Eğitim Bilimlerinde Çağdaş Gelişmeler. Eskişehir: Anadolu Üniv. AÖF.Yay.
  • Kobu, B. (1994). Üretim Yönetimi. İstanbul: İstanbul Üniv.Yay.
  • Köksoy, M. (1997). Yükseköğretirnde Kalite Ve Türk Yükseköğretimi için Öneriler. Ankara: Hacettepe Üniv. Müh. Fak. Yay.
  • Saygılı, İ. (1991) Üretim Yönetiminin Fonksiyonları. İstanbul: İstanbul Üniv. İktisat Fak.Yay.
  • Tekeli, H. (1994). Bilgi Çağı. İstanbul: Simavi Yay.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Hülya Ergül Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 1999
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999 Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ergül, H. (1999). UZAKTAN ÖGRETİMDE KALİTE VERİMLİLİK VE ÜRETKENLİK. Kurgu, 16(1), 271-284.