Bu çalışmada, medya metinlerinin üretim ve tüketim süreçlerini ideolojik açıdan analiz eden İngiliz Kültürel Çalışmaları'nın ideoloji kavramsallaştırması incelenmiştir. Bu bağlamda önce İngiliz Kültürel Çalışmaları 'nın ideoloji yaklaşımlarını belirleyen Volosinov, Gramsci, Althusser ve Barthes'in düşünceleri ele alınmıştır. İngiliz Kültürel Çalışmaları bir yandan medyayı toplumdaki hakim değer ve ideolojileri yeniden üreten bir kurum olarak görürken, diğer yandan hegemonik mücadelenin yapıldığı bir alan olarak görmektedir. Gramsci'nin karşı-hegemonya kavramsallaştırmasından hareketle, izleyicinin medya metinleri karşısında tartışmalı negotiated ya da karşıt oppositional okumalar geliştirerek, dilde hegemonik mücadelenin verilebileceği kabul edilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 1999 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1999 Cilt: 16 Sayı: 1 |