BibTex RIS Kaynak Göster

SELFIE PAYLAŞMA SÜRECİNE ETKİDE BULUNAN MOTİVASYONLAR ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2018, Cilt: 26 Sayı: 3, 82 - 100, 01.10.2018

Öz

Günümüzde, akıllı telefonların kullanımının yaygınlaşması ve özellikle mobil İnternet teknolojilerindeki hızlı gelişim bireylerin kendilerini sosyal platformlar üzerinde her zamankinden daha hızlı, sık ve kolay ifade etmelerine olanak sağlamıştır. Instagram başta olmak üzere farklı sosyal medya platformlarında fotoğraf paylaşımı kendini ifade etme ve sosyal etkileşim anlamında oldukça sık yararlanılan bir aktivite olmuştur. Sosyal medya, gençlerin sosyalleşmesi ve kendilerini ifade edebilmeleri için çok önemli bir araç haline gelmiştir. Bu çalışmanın amacı, bireyleri ‘selfie’ paylaşımına yönlendiren motivasyonları incelemek ve bu motivasyonlar arasında sosyalleşme, kendini ifade etme, özgüven kazanma ve popülerlik isteğinin rolünü ortaya çıkarmaktır. Araştırma İstanbul’da yaşayan üniversite öğrencileriyle gerçekleştirilen bir anket ve odak grup çalışması sonucunda ulaşılan bulgulara dayanmaktadır. Bulgulara dayanarak yapılan analizlerle üniversite öğrencilerinin ‘selfie’ paylaşım alışkanlıkları ile ilgili derinlemesine bilgilere ulaşılmıştır. Araştırma neticesinde, üniversite öğrencilerinin Instagram kullanımıyla ‘selfie’ paylaşımını özdeşleştirdiği ve temel ‘selfie’ paylaşım motivasyonlarının eğlenmek ve kendilerini iyi hissetmek olduğu görülmektedir. Bu çerçevede elde edilen verilere göre, öğrencilerin sosyal çevrelerine ait kişilerin duygu durumlarını anlamada ‘selfie’yi bir araç olarak gördüğü, sıklıkla mutluyken ‘selfie’ paylaşımı yaptığı ve ‘selfie’ paylaşımlarına gelen yorumların olumlu olmasının özgüvenlerini yükselttiği saptanmıştır.

Kaynakça

  • Al-Ali, S. (2014) “Embracing the Sel e Craze: Exploring the Possible Use of Instagram as a Language mLearning Tool”, Issues and Trends in Educational Technology, 2(2),1-16.
  • Amandeep D., Ståle P. , Torbjİrn T., Cecilie S. A. (2016). Do age and gender differences exist in selfie-related behaviours?, Computers in Human Behavior 63 ,549-555.
  • Anja Dinhopl, Ulrike Gretzel. (2016). Selfie-taking as touristic looking, Annals of Tourism Research 57, 126–139 .
  • Boyd, D., Ellison, J. (2007) “Social Network Sites: Definition, History and Scholarship”, Journal of https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/j.1083-6101.2007.00393.x , Erişim Tarihi: 20/01/2018
  • Communication, 13, 210-230.
  • Daniel H., Sebastián V. , James E. K. (2016). Selfie-ists” or “Narci-selfiers”?: A cross-lagged panel analysis of selfie taking and narcissism, Personality and Individual Differences 97,98–101
  • De Vreese, C. H. (2002). Framing Europe: Television News and European Integration. Amsterdam: Aksant Academic Publishers.
  • Eunice Kim , Jung-Ah Lee , Yongjun Sung , Sejung Marina Choi. (2016). Computers in Human Behavior ,62 ,116-123
  • Eurobarometer (2004). “Public Opinion in the European Union,” Standard Eurobarometer 61. Brussels, Belgium: European Opinion Research Group.
  • Hülür A. B., Kitap eleştirisi Erving Goffman: Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu Abant Kültürel Araştırmalar http://dergipark.gov.tr/download/article-file/360794, , Erişim Tarihi: 20/01/2018 (AKAR), 2017 Cilt 2, Sayı 4, 158-165
  • Goffman E. (2004). Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu, Çev: Barış Cezar, İstanbul: Metis
  • Jang Ho M., Eunji L., Jung-Ah L., Tae R. C., Yongjun S. (2016). The role of narcissism in self- promotion on Instagram, Personality and Individual Differences 101, 22–25.
  • Iyengar, S. & Adam, S. (1993). “News Coverage of the Gulf Crisis and Public Opinion: A Study of Agenda-Setting, Priming, and Framing”, Communication Research, 20(3), 365-383.
  • Kaplan, A. M., Haenlein, M. (2010), “Users of the world, unite The challenges and opportunities http://michaelhaenlein.eu/Publications/Kaplan,%20Andreas%20%20Users%20of%20t he%20world,%20unite.pdf, Erişim Tarihi: 02/02/2018 Horizons, 53(1), 59-68.
  • Kara, T. (2013). Sosyal Medya Endüstrisi . İstanbul: Beta
  • Lin Qiu , Jiahui Lu , Shanshan Yang , Weina Qu , Tingshao Zhu. (2015). What does your selfie say about you?, Computers in Human Behavior 52 443–449
  • Mıltner K. M., Baym N. K. (2015). The Selfie of the Year of the Selfie: Reflections on a Media Scandal, International Journal of Communication 9, 1701–1715
  • Oskay, H. A. (2017). Sosyal Medyada Otoportrenı̇N Bı̇Çı̇M DeğİŞTı̇Rerek Selfıe’ye DönüşMesı̇, DOI: 10.7816/idil-06-37-05 idil, 2017, Cilt 6, Sayı 37, Volume 6, Issue 37
  • Özdemir Z. (2015). Maltepe Üniversitesi · İletişim Fakültesi Dergisi, 2(1). http://dergipark.gov.tr/download/article-file/172388, Erişim Tarihi: 02/02/2018
  • Pavica Sheldon, Katherine Bryant. (2016). Instagram: Motives for its use and relationship to narcissism and contextual age , Computers in Human Behavior 58, 89-97.
  • Sorokow A. Sorokowska, A. Oleszkiewicz , T. Frackowiak , A. Huk , K. Pisanski (2015). Selfie posting behaviors are associated with narcissism among men. Personality and Individual Differences 85,123–127
  • Şener G. (2010).,“Kişiselleştirilmiş cemaat medyası olarak sosyal ağlar: Türkiye’de Facebook kullanımı üzerine bir değerlendirme”, içinde Kırılan Kalıplar 2: Kültürlerararsı İletişim, Çok kültürlülük, İstanbul: Beta
  • Tozkoparan,G, Vatansever, Ç. (2011). Farklılıkların Yönetimi: İnsan Kaynakları Yöneticilerinin Farklılık Algısı Üzerine Bir Odak Grup Çalışması. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi. (21), 89-109. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/372743, Erişim Tarihi: 17/01/2018

AN ANALYSIS OF MOTIVATIONS AFFECTING THE SELFIE SHARING BEHAVIOR

Yıl 2018, Cilt: 26 Sayı: 3, 82 - 100, 01.10.2018

Öz

Today, the widespread use of smartphones and the development of mobile Internet technologies in particular have allowed individuals to express themselves more quickly, more frequently, and more easily than ever before on social platforms. Photo sharing on different social media platforms, especially in Instagram, has become a popular activity in terms of selfexpression and social interaction. The social media has become a very important tool for the socialization of young people and for them to be able to express themselves. This study is based on the quantitative data from the survey and on the qualitative data from the focus group conducted among students living in İstanbul, Turkey. The aim is to examine the motivations that drive selfie-posting behavior. As a result of the research, it is seen that university students identify 'selfie' sharing with the use of Instagram and the basic 'selfie' sharing motivation is to enjoy themselves and feel good. According to the results obtained in this framework, it was determined that the students perceived the emotional situations of the social circles as a means of 'selfie', frequently shared 'selfie' while happily, and the positive comments of 'selfie' sharing improved their self-confidence

Kaynakça

  • Al-Ali, S. (2014) “Embracing the Sel e Craze: Exploring the Possible Use of Instagram as a Language mLearning Tool”, Issues and Trends in Educational Technology, 2(2),1-16.
  • Amandeep D., Ståle P. , Torbjİrn T., Cecilie S. A. (2016). Do age and gender differences exist in selfie-related behaviours?, Computers in Human Behavior 63 ,549-555.
  • Anja Dinhopl, Ulrike Gretzel. (2016). Selfie-taking as touristic looking, Annals of Tourism Research 57, 126–139 .
  • Boyd, D., Ellison, J. (2007) “Social Network Sites: Definition, History and Scholarship”, Journal of https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/j.1083-6101.2007.00393.x , Erişim Tarihi: 20/01/2018
  • Communication, 13, 210-230.
  • Daniel H., Sebastián V. , James E. K. (2016). Selfie-ists” or “Narci-selfiers”?: A cross-lagged panel analysis of selfie taking and narcissism, Personality and Individual Differences 97,98–101
  • De Vreese, C. H. (2002). Framing Europe: Television News and European Integration. Amsterdam: Aksant Academic Publishers.
  • Eunice Kim , Jung-Ah Lee , Yongjun Sung , Sejung Marina Choi. (2016). Computers in Human Behavior ,62 ,116-123
  • Eurobarometer (2004). “Public Opinion in the European Union,” Standard Eurobarometer 61. Brussels, Belgium: European Opinion Research Group.
  • Hülür A. B., Kitap eleştirisi Erving Goffman: Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu Abant Kültürel Araştırmalar http://dergipark.gov.tr/download/article-file/360794, , Erişim Tarihi: 20/01/2018 (AKAR), 2017 Cilt 2, Sayı 4, 158-165
  • Goffman E. (2004). Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu, Çev: Barış Cezar, İstanbul: Metis
  • Jang Ho M., Eunji L., Jung-Ah L., Tae R. C., Yongjun S. (2016). The role of narcissism in self- promotion on Instagram, Personality and Individual Differences 101, 22–25.
  • Iyengar, S. & Adam, S. (1993). “News Coverage of the Gulf Crisis and Public Opinion: A Study of Agenda-Setting, Priming, and Framing”, Communication Research, 20(3), 365-383.
  • Kaplan, A. M., Haenlein, M. (2010), “Users of the world, unite The challenges and opportunities http://michaelhaenlein.eu/Publications/Kaplan,%20Andreas%20%20Users%20of%20t he%20world,%20unite.pdf, Erişim Tarihi: 02/02/2018 Horizons, 53(1), 59-68.
  • Kara, T. (2013). Sosyal Medya Endüstrisi . İstanbul: Beta
  • Lin Qiu , Jiahui Lu , Shanshan Yang , Weina Qu , Tingshao Zhu. (2015). What does your selfie say about you?, Computers in Human Behavior 52 443–449
  • Mıltner K. M., Baym N. K. (2015). The Selfie of the Year of the Selfie: Reflections on a Media Scandal, International Journal of Communication 9, 1701–1715
  • Oskay, H. A. (2017). Sosyal Medyada Otoportrenı̇N Bı̇Çı̇M DeğİŞTı̇Rerek Selfıe’ye DönüşMesı̇, DOI: 10.7816/idil-06-37-05 idil, 2017, Cilt 6, Sayı 37, Volume 6, Issue 37
  • Özdemir Z. (2015). Maltepe Üniversitesi · İletişim Fakültesi Dergisi, 2(1). http://dergipark.gov.tr/download/article-file/172388, Erişim Tarihi: 02/02/2018
  • Pavica Sheldon, Katherine Bryant. (2016). Instagram: Motives for its use and relationship to narcissism and contextual age , Computers in Human Behavior 58, 89-97.
  • Sorokow A. Sorokowska, A. Oleszkiewicz , T. Frackowiak , A. Huk , K. Pisanski (2015). Selfie posting behaviors are associated with narcissism among men. Personality and Individual Differences 85,123–127
  • Şener G. (2010).,“Kişiselleştirilmiş cemaat medyası olarak sosyal ağlar: Türkiye’de Facebook kullanımı üzerine bir değerlendirme”, içinde Kırılan Kalıplar 2: Kültürlerararsı İletişim, Çok kültürlülük, İstanbul: Beta
  • Tozkoparan,G, Vatansever, Ç. (2011). Farklılıkların Yönetimi: İnsan Kaynakları Yöneticilerinin Farklılık Algısı Üzerine Bir Odak Grup Çalışması. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi. (21), 89-109. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/372743, Erişim Tarihi: 17/01/2018
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ceren Bilgici Oğuz Bu kişi benim

Ayşe Duygu Atasoy Aktaş

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 26 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Bilgici Oğuz, C., & Atasoy Aktaş, A. D. (2018). SELFIE PAYLAŞMA SÜRECİNE ETKİDE BULUNAN MOTİVASYONLAR ÜZERİNE BİR İNCELEME. Kurgu, 26(3), 82-100.

19150