Facebook ve YouTube’dan sonra en yaygın sosyal medya platformu olan Instagram, haber kuruluşlarının da özellikle genç kitlelere ulaşmak, haber içeriklerini paylaşmak, kurumsal web sitelerine trafik oluşturmak gibi nedenlerle yer aldığı bir fotoğraf ve video paylaşım uygulamasıdır. Bu çalışmada uluslararası televizyon yayıncılığı yapan haber kuruluşlarından en fazla takipçisi bulunan BBC News resmi Instagram hesabı @bbcnews ile Türkiye’de en fazla takipçiye sahip haber kanalı CNN Türk’ün resmi Instagram hesabı @cnnturk üzerinden 1-30 Eylül 2017 tarihleri arasında yapılan gönderiler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre BBC News hesabından yapılan paylaşımların ekonomi, siyaset gibi toplumun genelini ilgilendiren konulardan çok insanların ilgisini çeken yaşam öyküleri gibi konulara odaklandığı görülmüştür. CNN Türk ise bu tür haberlere daha az yer vermiş, siyaset, ekonomi gibi konuları paylaşmayı tercih etmiştir. Araştırmada BBC News Instagram paylaşımlarının video, CNN Türk paylaşımlarının ise fotoğraf ağırlıklı olduğu belirlenmiş ancak incelenen dönemde kullanıcıların video içeriklerine daha fazla beğeni yaptığı tespit edilmiştir.
Instagram BBC News CNN Türk yeni medya sosyal medya habercilik.
Instagram, one of the most popular social media platforms following Facebook and YouTube, is a photo and video sharing application which attracts also attention of news organizations desiring to reach young masses, share news content, and drive traffic to corporate websites. In this study, BBC News Instagram account @bbcnews which is the most-followed one among international television news organizations and CNN Turk's official Instagram account @cnnturk which is the most-followed news account in Turkey were analyzed through content analysis research method in the date between 1-30 September 2017. Results of the analysis show that the shares of BBC News account are focused on the topics such as lifestyle news that attract the attention of the people morer than the issues related to the general public such as economy and politics. CNN Türk has given less place to such kind of news, and has preferred to share issues in politics and economy. As a conclusion, BBC News Instagram' shares usually involves videos and CNN Türk' shares mostly involves photographs, however users were more satisfied with the video contents during the research period
Instagram BBC News CNN Türk new media social media journalism
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 26 Sayı: 3 |