Kültür endüstrisini; modern toplumun “özne” olarak konumlandırdığı bireylerin, ideolojik simgelere dönüşen kültür ve sanat ürünleriyle edilgen ve vaatlerle kandırılan “nesnelere” dönüşüm serüveni olarak değerlendirmek mümkündür. Filmler de bütünselleştirici ve standartlaştırıcı sanat ürünlerine bir örnektir. İşte bu çalışma, insanın biricikliğini yitirip anlamsızlaştığı bir düzende, kendini tüketim kültürünün bir ürünü gibi hissedenlerin buluşma noktasını ifade eden Dövüş Kulübü filmini, kültür endüstrisi kuramı çerçevesinde analiz etmeyi amaçlamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 27 Sayı: 1 |