Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Qualıfıcatıon of Accountıng Educatıon and Effect of thıs Educatıon to Perceptıons Related to Accountancy : An Axample of Çankırı Technıcal College

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 1, 60 - 76, 03.04.2015

Öz

Accountancy has become a very important position due to development of markets, increase of legal issues of the financial transactions, become even more complex of financial transactions and a lot of technologic innovations. The increase in the importance of accountancy has revealed the need for members of accountancy who has been well educated and qualified. In this study, it has been studied for presenting whether sufficient of accounting education in Turkey and whether adopts another professional ethics which accountancy needs. In addition, it has been examined whether students' perceptions related to the accountancy have positive change after students were trained in the field of accounting. For this purpose, data from the survey which implemented to 256 students in Çankırı MYO is transferred to SPSS15 version. Kruskal Wallis H Test and Spearman Correlation is used to test the hypothesis. The results of this study reveal that accounting education is not enough except that the point of sciences related to accountancy

Kaynakça

  • Büyükmirza, H.K. (2009). Maliyet ve yönetim muhasebesi (14.baskı). Ankara:Gazi Kitabevi.
  • Çankırı Karatekin Üniversitesi Meslek Yüksekokulu. (2010). Muhasebe ve Vergi Uygulamaları http://myo.karatekin.edu.tr/index.php?option=com_content&view=article&i d=177&Itemid=192. Programı. 23 Ekim 2010,
  • Ekşi, İ.H., Özçalıcı, M. ve Büyükkonuklu, B. (2011). Meslek Algılanmasında Etkili Olan Faktörler: Muhasebecilik Örneği. Muhasebe ve Finansman Dergisi, Ekim/2011, 67-80.
  • Fisher, R. & Murphy, V. (1995). A pariah profession? Some student perceptions of accounting and accountancy. Studies in Higher Education, 20 (1), 45-59
  • Günay, O. (2010). Korelasyon ve regresyon analizi. 17 Aralık 2010, http://tip.erciyes.edu.tr/Ders_Notlari/Temel_tip/Tip_Egitimi/Osman_Gunay/ D%C3%96NEMI%20B%C4%B0YO%C4%B0STAT%C4%B0ST%C4%B0 K%20I/KORELASYON%20VE%20REGRESYON%20ANAL%C4%B0Z %C4%B0slat.pdf
  • International Federation of Accountants. (2010). IES 1, IES 2, IES 3, IES 4, IES 5, IES http://www.ifac.org/Education/Resources.php IES 8. Retrieved October 20, 2010 from
  • İbiş, C. (2002). Bilgi çağında muhasebecilik mesleğinin geleceği ve yeni muhasebeci kimliği. 17. Türkiye Muhasebe Kongresi: 10;12 Ekim 2002 – İstanbul: Türmob Yayınları 199.
  • Karayalçın, Y. (1977). Muhasebe uzmanlığı mesleğinin kanun yolu ile düzenlenmesinde tartışmalı olan hususlar niçin ve nasıl giderilebilir?. Türkiye‟de muhasebe uzmanlığı ve gerekli yasal tedbirler. Türkiye Muhasebe Uzmanları ile Ortaklaşa Düzenlenen Konferans: 22-23 Aralık – Ankara: Banka ve Ticaret Hukuk Araştırma Enstitüsü.
  • Kurnaz, N. ve Gümüş, Y. (2010). Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Mesleği İle İlgili Etik Dışı Davranışlara İlişkin Algı Analizi: Dumlupınar Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Örneği. Mufad Journal, Sayı 46, 157-174.
  • Kutlu, H.A. (2008). Muhasebe meslek mensupları ve çalışanların etik ikilemleri: Kars ve Erzurum illerinde bir araştırma. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 63 (2), 144-170.
  • Marşap, B. (1995). Muhasebe mesleğinde iş tatmininin Türkiye açısından incelenmesi. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Myer, J.C. (1931). Teaching the accountant the history and ethics of his profession. The Accounting Review, 6 (1), 47-50.
  • Özcan, İ., Ünal, F. ve Helhel, Y. (2009). Muhasebe Programı Öğrencilerinin Cinsiyet ve Öğretim Durumunun Muhasebe Mesleğine Yönelik Tutumları ile İlişkilendirilmesi. Mufad Journal, Sayı 41, 170-181.
  • Terim, B. ve Öztürk, A. (2009). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimine Yüksekokulunda Bir Uygulama. Celal Bayar Üniversitesi SBE Sosyal Bilimler, Cilt :7 Sayı :2, 153-168.
  • Değerlendirilmesi: Gördes Meslek
  • Turner, L.E. (2006). Learning from accounting history: will we get it right this time? Issues In Accounting Education, 21 (4), 383-407.
  • Türkiye Muhasebe Uzmanları Derneği. (2010). TMUD‟ un kuruluşu. 13 Ekim 2010, http://www.tmud.org.tr/Icerik.aspx?KatID=1&YaziID=11
  • Türk Dil Kurumu. (2010). Büyük Türkçe Sözlük. 10 Ekim 2010, http://tdkterim.gov.tr/bts

MUHASEBE EĞİTİMİNİN NİTELİĞİ VE BU EĞİTİMİN MUHASEBECİLİK MESLEĞİ İLE İLGİLİ ALGILARA ETKİSİ: ÇANKIRI MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 1, 60 - 76, 03.04.2015

Öz

Piyasaların gelişimi, finansal işlemlere ait hukuki mevzuatın artması, parasal işlemlerin daha da karmaşık hale gelmesi ve birçok teknolojik yenilik muhasebecilik mesleğini günümüzde çok önemli bir konuma getirmiştir. Mesleğin öneminin artışı daha nitelikli ve eğitimli muhasebe meslek elemanı ihtiyacını ortaya çıkarmıştır. Çalışmada belli bir eğitim kurumundan hareketle Türkiye‟deki muhasebe eğitiminin, teorik anlamda yeterli olup olmadığının yanında, meslek için gerekli olan diğer mesleki ve ahlaki değerleri benimsetip benimsetemediğinin ortaya konulmasına çalışılmıştır. Bunu yanında, öğrencilerin muhasebecilik mesleği ile ilgili algılarının, muhasebe eğitimini aldıktan sonra olumlu bir biçimde değişip değişmediği ortaya konulmak istenmiştir. Bu amaçla, Çankırı MYO‟da öğrenim gören 180 öğrenci üzerinde yapılan anketten elde edilen veriler, SPSS 15 programına aktarılmıştır. Çalışmanın amacına uygun şekilde oluşturulan hipotezlerin test edilmesinde ise Kruskal Wallis H Testi ile Spearman Korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Çalışma sonuçları muhasebe eğitiminin, muhasebecilik mesleği ile ilgili bilimler açısından öğrencileri bilgilendirmenin dışında yetersiz olduğunu ortaya koymuştur.

Kaynakça

  • Büyükmirza, H.K. (2009). Maliyet ve yönetim muhasebesi (14.baskı). Ankara:Gazi Kitabevi.
  • Çankırı Karatekin Üniversitesi Meslek Yüksekokulu. (2010). Muhasebe ve Vergi Uygulamaları http://myo.karatekin.edu.tr/index.php?option=com_content&view=article&i d=177&Itemid=192. Programı. 23 Ekim 2010,
  • Ekşi, İ.H., Özçalıcı, M. ve Büyükkonuklu, B. (2011). Meslek Algılanmasında Etkili Olan Faktörler: Muhasebecilik Örneği. Muhasebe ve Finansman Dergisi, Ekim/2011, 67-80.
  • Fisher, R. & Murphy, V. (1995). A pariah profession? Some student perceptions of accounting and accountancy. Studies in Higher Education, 20 (1), 45-59
  • Günay, O. (2010). Korelasyon ve regresyon analizi. 17 Aralık 2010, http://tip.erciyes.edu.tr/Ders_Notlari/Temel_tip/Tip_Egitimi/Osman_Gunay/ D%C3%96NEMI%20B%C4%B0YO%C4%B0STAT%C4%B0ST%C4%B0 K%20I/KORELASYON%20VE%20REGRESYON%20ANAL%C4%B0Z %C4%B0slat.pdf
  • International Federation of Accountants. (2010). IES 1, IES 2, IES 3, IES 4, IES 5, IES http://www.ifac.org/Education/Resources.php IES 8. Retrieved October 20, 2010 from
  • İbiş, C. (2002). Bilgi çağında muhasebecilik mesleğinin geleceği ve yeni muhasebeci kimliği. 17. Türkiye Muhasebe Kongresi: 10;12 Ekim 2002 – İstanbul: Türmob Yayınları 199.
  • Karayalçın, Y. (1977). Muhasebe uzmanlığı mesleğinin kanun yolu ile düzenlenmesinde tartışmalı olan hususlar niçin ve nasıl giderilebilir?. Türkiye‟de muhasebe uzmanlığı ve gerekli yasal tedbirler. Türkiye Muhasebe Uzmanları ile Ortaklaşa Düzenlenen Konferans: 22-23 Aralık – Ankara: Banka ve Ticaret Hukuk Araştırma Enstitüsü.
  • Kurnaz, N. ve Gümüş, Y. (2010). Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Muhasebe Mesleği İle İlgili Etik Dışı Davranışlara İlişkin Algı Analizi: Dumlupınar Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Örneği. Mufad Journal, Sayı 46, 157-174.
  • Kutlu, H.A. (2008). Muhasebe meslek mensupları ve çalışanların etik ikilemleri: Kars ve Erzurum illerinde bir araştırma. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 63 (2), 144-170.
  • Marşap, B. (1995). Muhasebe mesleğinde iş tatmininin Türkiye açısından incelenmesi. Doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Myer, J.C. (1931). Teaching the accountant the history and ethics of his profession. The Accounting Review, 6 (1), 47-50.
  • Özcan, İ., Ünal, F. ve Helhel, Y. (2009). Muhasebe Programı Öğrencilerinin Cinsiyet ve Öğretim Durumunun Muhasebe Mesleğine Yönelik Tutumları ile İlişkilendirilmesi. Mufad Journal, Sayı 41, 170-181.
  • Terim, B. ve Öztürk, A. (2009). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimine Yüksekokulunda Bir Uygulama. Celal Bayar Üniversitesi SBE Sosyal Bilimler, Cilt :7 Sayı :2, 153-168.
  • Değerlendirilmesi: Gördes Meslek
  • Turner, L.E. (2006). Learning from accounting history: will we get it right this time? Issues In Accounting Education, 21 (4), 383-407.
  • Türkiye Muhasebe Uzmanları Derneği. (2010). TMUD‟ un kuruluşu. 13 Ekim 2010, http://www.tmud.org.tr/Icerik.aspx?KatID=1&YaziID=11
  • Türk Dil Kurumu. (2010). Büyük Türkçe Sözlük. 10 Ekim 2010, http://tdkterim.gov.tr/bts
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İbrahim Bozkurt

Sezer Öksüz Bu kişi benim

Rıfat Karakuş

Yayımlanma Tarihi 3 Nisan 2015
Gönderilme Tarihi 3 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bozkurt, İ., Öksüz, S., & Karakuş, R. (2015). MUHASEBE EĞİTİMİNİN NİTELİĞİ VE BU EĞİTİMİN MUHASEBECİLİK MESLEĞİ İLE İLGİLİ ALGILARA ETKİSİ: ÇANKIRI MESLEK YÜKSEKOKULU ÖRNEĞİ. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 60-76.

İletişim

Telefon Numarası: +90 0318 357 35 92

Faks Numarası: +90 0318 357 35 97

e-mail: sbd@kku.edu.tr

Posta Adresi: Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü, Merkez Yerleşke, 71450, Yahşihan-KIRIKKALE

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.