KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİNDE ÇALIŞAN KADIN PERSONELİN BOŞ ZAMAN DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİNİN İNCELENMESİ
Yıl 2018,
Cilt: 8 Sayı: 2, 481 - 496, 31.07.2018
Gülden Filiz Önal
Öz
Bu araştırmanın temelini Kırıkkale Üniversitesi’nde çalışan kadın personelin boş zaman değerlendirme etkinliklerinin incelenmesi oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemini ise Kırıkkale Üniversitesi’nde çalışan ve Kırıkkale’de yaşayan kadın personel oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Araştırma için hazırlanan 25 soruluk anket ön-test uygulamasından sonra incelenerek ve uzman görüşleri alınarak tekrar düzenlenmiştir. Toplanan veriler, frekans (f) ve yüzde (%) dağılımları tablolar halinde sunularak yorumlanmıştır. Anket 118 akademik, 190 idari personel olmak üzere toplam 308 bayan personelin mail adreslerine gönderilmiştir. Yapılan araştırmanın sonucuna göre kadın personelin çoğu boş zaman bulamadıklarını, var olan boş zamanları da verimli değerlendiremediklerini belirtmişlerdir. Bu çalışma sonucunda, Kırıkkale ilindeki kültürel etkinliklerin ve tesislerin de yetersiz olduğu gözlenmiştir.
Kaynakça
-
Akcan, Z.B. (2010). Çalışan ve çalışmayan kadınların rekreatif etkinliklerden sportif faaliyetlere katılım düzeylerinin araştırılması (Muğla ili örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
Akyüz, H. (2015). Üniversite öğrencilerinin boş zaman faaliyetlerine yönelik tutumlarının incelenmesi: Bartın üniversitesi örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
Aydoğan, İ., Gündoğdu, B. F. (2006). Kadın öğretim elemanlarının boş zamanlarını değerlendirme etkinlikleri, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 217-232.
Barrera, M. J. and Ainley, S. L. (1983). The structure of social support: a conceptual and amprical analsis. Journal of Community Psychology, 11, 133-143.
Bennet, A. (1992). Günün yirmi dört saatini yaşamak. (Çev.: Tahran Yamaç), Ankara: Cevat Şen Yayınları.
Cohen, S. (2004). Social relationships and health. Journal of American Psychologist, 59, 676-684.
Çankaya, İ.H., Demirtaş, Z. (2010). Öğretmen adaylarının görüşlerine göre üniversite iklimi ve atalet arasındaki ilişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 1-9.
Dixon, T. L. (2003). Middle school teacher beliefs. ProQuest dissertations and theses.
Edginton, C. R. (2007). The World leisure organization: promoting social, cultural and economic transformation. Licere, Belo Horizonte.
Gediz, S. (2012). Kamu hizmeti olarak rekreasyon etkinlikleri kapsamında gençlik hizmetleri ve spor il müdürlükleri batı Akdeniz bölgesi gençlik merkezleri analizi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Antalya Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
Johnson, Doug (1996). “How We Spend Our Days”, www.doug-johnson.com. Erişim Tarihi: 25.11.2017
Mansuroğlu, S. (2002). Akdeniz üniversitesi öğrencilerinin serbest zaman özellikleri ve dış mekan rekreasyon eğilimlerinin belirlenmesi. Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 15(2), 53‑62.
Martin, Lisa “Make Your Time Count”, www.successsbalance.com, Erişim Tarihi: 15.10. 2017.
Morgan, Rebecca L., (1985). www.rebeccamorgan.com, Erişim Tarihi: 15.11.2017
Önal, G. Filiz, (2017). Müzik alanındaki kadın akademisyenler. 1. Uluslararası Kadın Araştırmaları Sempozyumu. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Kadın Araştırmaları ve Uygulama Merkezi.
Özdağ,S., Yeniçeri, M., Fişekçioğlu, B. , Akçakoyun, F., Kürkçü, R. (2009). Devlet memurlarının boş zaman değerlendirme eğilimleri, antropometrik ve fiziksel uygunluk seviyeleri, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 307-323.
Sabbağ, Ç. , Aksoy, E. (2011) Üniversite öğrencileri ve çalışanların boş zaman etkinlikleri: Adıyaman örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 4. 10-23.
Sevil, T. (2012). Boş zaman ve rekreasyon yönetimi. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2497 Açık Öğretim Fakültesi Yayını No: 1468. 1. Baskı, Eskişehir, s: 5.
Şahin, C.K., Akten, S. ve Erol, U.E. (2009). Eğirdir meslek yüksekokulu öğrencilerinin rekreasyon faaliyetlerine katılımlarının belirlenmesi üzerine bir çalışma. Artvin Çoruh Üniversitesi, Orman Fakültesi Dergisi, 10 (1), 62-71.
Tezcan, M. (1982). Sosyolojik açıdan boş zamanların değerlendirilmesi. Ankara: A.Ü. Yayını.
Türk Dil Kurumu (2017). Bilim ve Sanat Terimleri Ana Sözlüğü,
Türk Dil Kurumu (2017). Güncel Türkçe Sözlük, ww.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.5a16f6cf6c69c9.27783205, Erişim Tarihi: 23.11.2017
Vaux, A. (1998). Social support, theory, research and ıntervention, New York: Praeger. www.ıl.proquest.com/proquest. Erişim Tarihi: 25.11.2017
ww.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.5a16f6cf6c69c9.2778305, Erişim Tarihi: 23.11.2017
Yükseköğretim Kurumu (2017). Tüm Duyurular, http://www.yok.gov.tr/web/akademide-kadin-calismalari-ve-sorunlari birimi/hakkimizda. Erişim Tarihi: 15.10.2017
Zorba, E. (1999). Öğretim elemanları ve idari görevde çalışan personelin hayat tarzı, aktivite düzeyleri, antropometrik ve fiziksel uygunluk seviyeleri, 3. Uluslararası Akdeniz Spor Bilimleri Kongresi, Muğla Üniversitesi Yayınları, Muğla.