Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

School Dropout Studies: A Systematic Analysis Study

Yıl 2020, Cilt: 10 Sayı: 2, 257 - 278, 27.07.2020

Öz

The aim of this study was to systematically analyze researches related to school dropouts at the level of primary and secondary education in Turkey. For this purpose, 20 articles and theses which are in accordance with the research criteria were examined. The articles and theses are based on their aims, designs, study groups, results and recommendations. The majority of the researches conducted from the12-year compulsory education in Turkey was introduced, consists of qualitative and mixed research. In these researches conducted with students, teachers, administrators and school-leaving individuals, the reasons, results and suggestions for resolving or reducing school dropout were investigated. 

Kaynakça

  • Aktan, M. C. (2015). Türkiye’de Okullarda Öğrencilerin Karşılaştıkları Problemler Ve Okul Sosyal Hizmeti,Intern ational Journal of SocialSciencesandEducationResearch, 2(1), 244-254.Aktaş, E. F. & Zorbaz, S. D. (2018). School Counselor’s Opinions About Their Competence Of Child Counseling, Inonu University Journal of the Faculty of Education, 19(1), 245-256.Aküzüm, C., Yavaş, T., Tan, Ç., & Uçar, M. B. (2015). İlköğretim Kurumu Öğrencilerinin Devamsızlık Ve Okul Terki Nedenleri, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2015(22), 167-192.Bademci, H. Ö., Karadayı, E. F., Pur Karabulut, İ. G., & Bağdatlı Vural, N. (2018). Öğrencilerin Özsaygılarının Artırılması Yoluyla Okul Terkinin Önlenmesi, Türk Psikoloji Yazıları, 21(41), 60-73.Bayhan, P. & Işıtan, A. G. S. (2010). Ergenlik Döneminde İlişkiler: Akran Ve Romantik İlişkilere Genel Bakış. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 20(20), 33-44.Bayhan, G. & Dalgıç, G. (2012). Liseyi Terk Eden Öğrencilerin Tecrübelerine Göre Okul Terki, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13:3, 112-128. Boyacı, A., Karacabey, M. F., & Öz, Y. (2018). Organizational Problems Challenging the Capacity of Open Vocational High Schools in Dealing with the School Dropouts. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 9(1). 1-25.Boyacı, A., & Öz, Y. (2018). Dropout in Secondary Education and Social Capital: A Qualitative Study. Journal of Economy Culture and Society, (58), 67-89.Bugay, A., Aşkar, P., Tuna, M. E., Örücü, M. Ç. & Çok, F. (2015). Okul İklimi Ölçeği Lise Formunun Türkçe Psikometrik Özellikleri. İlköğretim Online, 14(1). 311-322.Çelenk, S. (2003). Okul Başarısının Ön Koşulu: Okul Aile Dayanışması. İlköğretim online, 2(2). 28-34.Dam, H. (2008). Öğrencinin Okul Başarısında Aile Faktörü. Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 7(14), 75-99.Dekkers, H. &Claassen, A. (2001). Dropouts: Disadvantagedby Definition? A Study of thePerspective of VeryEarly School Leavers. Studies in Educational Evaluation, 27(4), 341-54.ERG (2018). Eğitim Reformu Girişimi. Eğitim İzleme Raporu 2017-2018. Erişim adresi: http://www.egitimreformugirisimi.org/wp-content/uploads/2017/03/EIR_2017_2018_29.11.18.pdf (10.05.2019).Ergen, H. (2013). Türkiye’de Eğitimde Planlama Yaklaşımları Ve Kullanılan Eğitim Göstergeleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 151-167.Ergün, N. (2014). Ergenlerde Okul Dışına İtilme: Nusaybin örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İstanbul Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. Ertem, H. Y. & Gökalp, G. (2016). Sayıların Dili: Lisansüstü Eğitimde Okul Terki. ÖN SÖZ, 239.Eğitim Yönetimi Araştırmaları (E-Kitap) İçinde.Eurostat (2018). Early Leavers From Education And Training By Sex. Temmuz 2018, https:// ec.europa.eu/eurostat/en/web/products-datasets/-/T2020_40, (10.05.2019).Fall, A. M., & Roberts, G. (2012). High School Dropouts: Interactions Between Social Context, Self-Perceptions, School Engagement, And Student Dropout. Journal of adolescence, 35(4), 787-798.Graeff-Martins, A. S., Oswald, S., Comassetto, J. O., Kieling, C., Gonçalves, R. R. & Rohde, L. A. (2006). A Package Of İnterventionstoreduceschooldropout İn Publicschools İn A Developingcountry. European Child &AdolescentPsychiatry, 15(8), 442-449.Hirschfield, P. J., & Gasper, J. (2011). The Relationship Between School Engagement And Delinquency İn Late Childhood And Early Adolescence. Journal of Youth and Adolescence, 40(1), 3-22.Kalkınma Bakanlığı (2018). Onuncu Kalkınma Planı (2014-2018), https://abdigm.meb.gov.tr/projeler/ois/018.pdf (21.05.2019). Karacabey, M.F., (2016) Ortaöğretimde Okul Terkinin Bireysel Ve Kurumsal Nedenleri: Şanlıurfa İli Örneği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.Karacabey, M.F. & Boyacı, A. (2018). Okulu Terk Eden Ortaöğretim Öğrencilerinin Okulu Terk Etme Nedenleri ve Sosyo-Ekonomik Profilleri: Şanlıurfa Örneği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24(2), 247-293Kayısılı, B. K. (2008). Akademik Başarının Arttırılmasında Aile Katılımı. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 9(01), 69-83.Koçtürk, N., Bilge, F., & Yüksel, F. (2018). Erken Yaşta Evlenen Ergenlerin Bireysel ve Ailesel Özellikleri, Okul Terki ve Evlilikle İlgili Sorunları. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 8(50). 1-28.Köse, N. (2014). Acarlar Beldesinde Okul Terkleri ve Devamsızlık Sorunu. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.McMahon, S. D., Parnes, A. L., Keys, C. B. & Viola, J. J. (2008). School Belongingamonglow‐İncome Urban Youth With Disabilities: Testing A Theoretical Model. Psychology in the Schools, 45(5), 387-401.M.E.B. (2013). Ortaöğretimde Sınıf Tekrarı, Okul Terk Sebepleri Ve Örgün Eğitim Dışında Kalan Çocuklar Politika Önerileri Raporu. Web: http://www. meb. gov. tr/earged/unicef/S% C4% B1n% C4% B1f% 20Tekrar% C4% B1,% 20Okul% 20Terki% 20Politika% 20Raporu. Pdf. (10.05.2019).MEB (2015). Millî Eğitim Bakanlığı. SGB. 2015-2019 Stratejik Planı. http://sgb.meb.gov.tr/www/mill-egitim-bakanligi-2015-2019-stratejik-plani-yayinlanmistir/icerik/181 (15.05.2019).MEB (2009a). Milli Eğitim Bakanlığı Stratejik Planı 2010-2014. https://sgb.meb.gov.tr/Str_yon_planlama_V2/MEBStratejikPlan.pdf (21.05.2019).Önen, E. (2014). Öğrencinin Okula Bağlılığı Ölçeği: Türk Ortaokul Ve Lise Öğrencileri İçin Uyarlama Çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 5(42). 221-234.Önder, E. & Ateş, Ö. T. (2018). Sınıf Tekrarı Yapan Ve Yapmayan Öğrencilerde Okul Aidiyeti. In 13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi (E- Kitap, s. 156-166 ).
  • Özgü, M. (2015). Ortaokul Öğrencilerinin Okul Reddi Ve Okul Terki Risklerinin Zorbalık-Mağduriyet Kategorilerine Göre İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.Petticrew, M. & Roberts, H. (2008). Systematicreviews in thesocialsciences: A practicalguide. John Wiley&Sons.Sezgin, F., Koşar, D., Koşar, S. & Er, E. (2016). Teachers’ And School Administrators’ Views On Reasons And Prevention Of Academic Failure In High Schools. The Inonu University Journal of the Faculty of Education, 17(1), 95-111. Sofuoğlu, Z., Sariyer, G., Aydin, F., Cankarde, S., & Kandemirci, B. (2016). Child Abuse And Neglect Among Children Who Drop Out Of School: A Study İn Izmir, Turkey. Social work in public health, 31(6), 589-598.Sütçü, Z. (2015). Okul Terk Riski Ölçeğinin Geliştirilmesi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.Şahin, B. (2017). Açık Öğretim Lisesi Öğrenci Ve Mezunlarının Katılım Örüntüleri (Ankara İli Çankaya İçesi Örneği). (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.Şahin, S., Arseven, Z., & Kiliç, A. (2016). Causes Of Student Absenteeism And School Dropouts. International Journal of Instruction, 9(1), 195-210.Şimşek, H. & Şahin, S. (2012). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinde Okulu Bırakma Eğilimi Ve Nedenleri (Şanlıurfa İli Örneği). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.12(2); 41-72.Şimşek, H. (2013). University Students' Tendencies Toward and Reasons Behind Dropout. Journal of Theoretical Educational Science/Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 6(2). 247-271.Şimşek, H., Abuzar, C., Yegin, İ. H., Şimşek, S. & Demir, A. (2015). Okula Yabancılaşma Ölçeği. Journal of KirsehirEducationFaculty, 16(4). 309-322.Tamer, M. G. (2014). Trabzon İli Genel Liselerde Okulu Terk Nedenlerinin Belirlenmesi. Turkish Journal of Education, 3(2), 16-37.Taş, A., Selvitopu, A., Bora, V., & Demirkaya, Y. (2013). Reasons for Dropout for Vocational High School Students. Educational Sciences: Theory and Practice, 13(3), 1561-1565.Taylı, A. (2008). Eğitim Sisteminde Önemli Bir Sorun: Okulu Bırakma. Türk Psikolojik Danısma ve Rehberlik Dergisi, (3)30, 89-101.Taylı, A. (2008). Okulu Bırakmanın Önlenmesi Ve Önlemeye Yönelik Uygulamalar. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.8(1), 91-104.Telef, B. B. (2014). Ergenlerde Olumlu Ve Olumsuz Duygular İle Riskli Davranışlar Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(2), 591-604.Torgerson, C. (2003). Systematicreviews. Bloomsbury Publishing.Yavuz, M., Özkaral, T., & Yıldız, D. (2016). Kız Öğrencilerin Örgün Eğitimlerini Sürdürmeme Nedenleri. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum Eğitim Bilimleri Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(14).261-273.Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin yayıncılık.Yüner, B. & Özdemir, M. (2017). Metaforik Okul Algısı İle Okulu Terk Eğilimi Arasındaki İlişkinin Öğrenci Görüşlerine Göre İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(3), 1041-1060.Zorbaz, O. (2018). Lise Öğrencilerinin Okul Terk Risklerini Etkileyen Öğrenci Ve Okul Düzeyindeki Faktörler. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

OKUL TERKİ ARAŞTIRMALARI: SİSTEMATİK BİR ANALİZ ÇALIŞMASI

Yıl 2020, Cilt: 10 Sayı: 2, 257 - 278, 27.07.2020

Öz

Bu çalışma Türkiye’de ilköğretim ve ortaöğretim düzeyinde okul terki
ile ilgili yapılmış araştırmaların sistematik analizini yapmak amacıyla
gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla araştırma kriterlerine ( araştırmanların
amaçları, desenleri, katılımcıları, sonuç ve önerileri) uygun olarak 20 makale
ve tez incelenmiştir. Makale ve tezler değerlendirilirken amaçları, desenleri,
çalışma grupları, sonuçları ve önerileri temel alınmıştır. Türkiye’de 12 yıllık
zorunlu eğitime geçildiği 2012 yılı ve sonrasında gerçekleştirilen
araştırmaların büyük bir çoğunluğu nitel ve karma araştırmalardan oluşmaktadır.
Öğrenci, öğretmen, yönetici ve okulu terk etmiş bireylerle gerçekleştirilmiş
olan bu araştırmalarda okul terkinin nedenleri, sonuçları ve okul terkini
engellemeye ya da azaltmaya yönelik çözüm önerileri ele alınmıştır.

Kaynakça

  • Aktan, M. C. (2015). Türkiye’de Okullarda Öğrencilerin Karşılaştıkları Problemler Ve Okul Sosyal Hizmeti,Intern ational Journal of SocialSciencesandEducationResearch, 2(1), 244-254.Aktaş, E. F. & Zorbaz, S. D. (2018). School Counselor’s Opinions About Their Competence Of Child Counseling, Inonu University Journal of the Faculty of Education, 19(1), 245-256.Aküzüm, C., Yavaş, T., Tan, Ç., & Uçar, M. B. (2015). İlköğretim Kurumu Öğrencilerinin Devamsızlık Ve Okul Terki Nedenleri, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2015(22), 167-192.Bademci, H. Ö., Karadayı, E. F., Pur Karabulut, İ. G., & Bağdatlı Vural, N. (2018). Öğrencilerin Özsaygılarının Artırılması Yoluyla Okul Terkinin Önlenmesi, Türk Psikoloji Yazıları, 21(41), 60-73.Bayhan, P. & Işıtan, A. G. S. (2010). Ergenlik Döneminde İlişkiler: Akran Ve Romantik İlişkilere Genel Bakış. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 20(20), 33-44.Bayhan, G. & Dalgıç, G. (2012). Liseyi Terk Eden Öğrencilerin Tecrübelerine Göre Okul Terki, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13:3, 112-128. Boyacı, A., Karacabey, M. F., & Öz, Y. (2018). Organizational Problems Challenging the Capacity of Open Vocational High Schools in Dealing with the School Dropouts. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 9(1). 1-25.Boyacı, A., & Öz, Y. (2018). Dropout in Secondary Education and Social Capital: A Qualitative Study. Journal of Economy Culture and Society, (58), 67-89.Bugay, A., Aşkar, P., Tuna, M. E., Örücü, M. Ç. & Çok, F. (2015). Okul İklimi Ölçeği Lise Formunun Türkçe Psikometrik Özellikleri. İlköğretim Online, 14(1). 311-322.Çelenk, S. (2003). Okul Başarısının Ön Koşulu: Okul Aile Dayanışması. İlköğretim online, 2(2). 28-34.Dam, H. (2008). Öğrencinin Okul Başarısında Aile Faktörü. Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 7(14), 75-99.Dekkers, H. &Claassen, A. (2001). Dropouts: Disadvantagedby Definition? A Study of thePerspective of VeryEarly School Leavers. Studies in Educational Evaluation, 27(4), 341-54.ERG (2018). Eğitim Reformu Girişimi. Eğitim İzleme Raporu 2017-2018. Erişim adresi: http://www.egitimreformugirisimi.org/wp-content/uploads/2017/03/EIR_2017_2018_29.11.18.pdf (10.05.2019).Ergen, H. (2013). Türkiye’de Eğitimde Planlama Yaklaşımları Ve Kullanılan Eğitim Göstergeleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 151-167.Ergün, N. (2014). Ergenlerde Okul Dışına İtilme: Nusaybin örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İstanbul Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. Ertem, H. Y. & Gökalp, G. (2016). Sayıların Dili: Lisansüstü Eğitimde Okul Terki. ÖN SÖZ, 239.Eğitim Yönetimi Araştırmaları (E-Kitap) İçinde.Eurostat (2018). Early Leavers From Education And Training By Sex. Temmuz 2018, https:// ec.europa.eu/eurostat/en/web/products-datasets/-/T2020_40, (10.05.2019).Fall, A. M., & Roberts, G. (2012). High School Dropouts: Interactions Between Social Context, Self-Perceptions, School Engagement, And Student Dropout. Journal of adolescence, 35(4), 787-798.Graeff-Martins, A. S., Oswald, S., Comassetto, J. O., Kieling, C., Gonçalves, R. R. & Rohde, L. A. (2006). A Package Of İnterventionstoreduceschooldropout İn Publicschools İn A Developingcountry. European Child &AdolescentPsychiatry, 15(8), 442-449.Hirschfield, P. J., & Gasper, J. (2011). The Relationship Between School Engagement And Delinquency İn Late Childhood And Early Adolescence. Journal of Youth and Adolescence, 40(1), 3-22.Kalkınma Bakanlığı (2018). Onuncu Kalkınma Planı (2014-2018), https://abdigm.meb.gov.tr/projeler/ois/018.pdf (21.05.2019). Karacabey, M.F., (2016) Ortaöğretimde Okul Terkinin Bireysel Ve Kurumsal Nedenleri: Şanlıurfa İli Örneği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.Karacabey, M.F. & Boyacı, A. (2018). Okulu Terk Eden Ortaöğretim Öğrencilerinin Okulu Terk Etme Nedenleri ve Sosyo-Ekonomik Profilleri: Şanlıurfa Örneği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24(2), 247-293Kayısılı, B. K. (2008). Akademik Başarının Arttırılmasında Aile Katılımı. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 9(01), 69-83.Koçtürk, N., Bilge, F., & Yüksel, F. (2018). Erken Yaşta Evlenen Ergenlerin Bireysel ve Ailesel Özellikleri, Okul Terki ve Evlilikle İlgili Sorunları. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 8(50). 1-28.Köse, N. (2014). Acarlar Beldesinde Okul Terkleri ve Devamsızlık Sorunu. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.McMahon, S. D., Parnes, A. L., Keys, C. B. & Viola, J. J. (2008). School Belongingamonglow‐İncome Urban Youth With Disabilities: Testing A Theoretical Model. Psychology in the Schools, 45(5), 387-401.M.E.B. (2013). Ortaöğretimde Sınıf Tekrarı, Okul Terk Sebepleri Ve Örgün Eğitim Dışında Kalan Çocuklar Politika Önerileri Raporu. Web: http://www. meb. gov. tr/earged/unicef/S% C4% B1n% C4% B1f% 20Tekrar% C4% B1,% 20Okul% 20Terki% 20Politika% 20Raporu. Pdf. (10.05.2019).MEB (2015). Millî Eğitim Bakanlığı. SGB. 2015-2019 Stratejik Planı. http://sgb.meb.gov.tr/www/mill-egitim-bakanligi-2015-2019-stratejik-plani-yayinlanmistir/icerik/181 (15.05.2019).MEB (2009a). Milli Eğitim Bakanlığı Stratejik Planı 2010-2014. https://sgb.meb.gov.tr/Str_yon_planlama_V2/MEBStratejikPlan.pdf (21.05.2019).Önen, E. (2014). Öğrencinin Okula Bağlılığı Ölçeği: Türk Ortaokul Ve Lise Öğrencileri İçin Uyarlama Çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 5(42). 221-234.Önder, E. & Ateş, Ö. T. (2018). Sınıf Tekrarı Yapan Ve Yapmayan Öğrencilerde Okul Aidiyeti. In 13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi (E- Kitap, s. 156-166 ).
  • Özgü, M. (2015). Ortaokul Öğrencilerinin Okul Reddi Ve Okul Terki Risklerinin Zorbalık-Mağduriyet Kategorilerine Göre İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.Petticrew, M. & Roberts, H. (2008). Systematicreviews in thesocialsciences: A practicalguide. John Wiley&Sons.Sezgin, F., Koşar, D., Koşar, S. & Er, E. (2016). Teachers’ And School Administrators’ Views On Reasons And Prevention Of Academic Failure In High Schools. The Inonu University Journal of the Faculty of Education, 17(1), 95-111. Sofuoğlu, Z., Sariyer, G., Aydin, F., Cankarde, S., & Kandemirci, B. (2016). Child Abuse And Neglect Among Children Who Drop Out Of School: A Study İn Izmir, Turkey. Social work in public health, 31(6), 589-598.Sütçü, Z. (2015). Okul Terk Riski Ölçeğinin Geliştirilmesi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.Şahin, B. (2017). Açık Öğretim Lisesi Öğrenci Ve Mezunlarının Katılım Örüntüleri (Ankara İli Çankaya İçesi Örneği). (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.Şahin, S., Arseven, Z., & Kiliç, A. (2016). Causes Of Student Absenteeism And School Dropouts. International Journal of Instruction, 9(1), 195-210.Şimşek, H. & Şahin, S. (2012). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinde Okulu Bırakma Eğilimi Ve Nedenleri (Şanlıurfa İli Örneği). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.12(2); 41-72.Şimşek, H. (2013). University Students' Tendencies Toward and Reasons Behind Dropout. Journal of Theoretical Educational Science/Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 6(2). 247-271.Şimşek, H., Abuzar, C., Yegin, İ. H., Şimşek, S. & Demir, A. (2015). Okula Yabancılaşma Ölçeği. Journal of KirsehirEducationFaculty, 16(4). 309-322.Tamer, M. G. (2014). Trabzon İli Genel Liselerde Okulu Terk Nedenlerinin Belirlenmesi. Turkish Journal of Education, 3(2), 16-37.Taş, A., Selvitopu, A., Bora, V., & Demirkaya, Y. (2013). Reasons for Dropout for Vocational High School Students. Educational Sciences: Theory and Practice, 13(3), 1561-1565.Taylı, A. (2008). Eğitim Sisteminde Önemli Bir Sorun: Okulu Bırakma. Türk Psikolojik Danısma ve Rehberlik Dergisi, (3)30, 89-101.Taylı, A. (2008). Okulu Bırakmanın Önlenmesi Ve Önlemeye Yönelik Uygulamalar. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.8(1), 91-104.Telef, B. B. (2014). Ergenlerde Olumlu Ve Olumsuz Duygular İle Riskli Davranışlar Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(2), 591-604.Torgerson, C. (2003). Systematicreviews. Bloomsbury Publishing.Yavuz, M., Özkaral, T., & Yıldız, D. (2016). Kız Öğrencilerin Örgün Eğitimlerini Sürdürmeme Nedenleri. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum Eğitim Bilimleri Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(14).261-273.Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin yayıncılık.Yüner, B. & Özdemir, M. (2017). Metaforik Okul Algısı İle Okulu Terk Eğilimi Arasındaki İlişkinin Öğrenci Görüşlerine Göre İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(3), 1041-1060.Zorbaz, O. (2018). Lise Öğrencilerinin Okul Terk Risklerini Etkileyen Öğrenci Ve Okul Düzeyindeki Faktörler. (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sadık Kartal

Funda Eryılmaz Ballı

Yayımlanma Tarihi 27 Temmuz 2020
Gönderilme Tarihi 5 Eylül 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kartal, S., & Eryılmaz Ballı, F. (2020). OKUL TERKİ ARAŞTIRMALARI: SİSTEMATİK BİR ANALİZ ÇALIŞMASI. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 257-278.

İletişim

Telefon Numarası: +90 0318 357 35 92

Faks Numarası: +90 0318 357 35 97

e-mail: sbd@kku.edu.tr

Posta Adresi: Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müdürlüğü, Merkez Yerleşke, 71450, Yahşihan-KIRIKKALE

Creative Commons Lisansı
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.