Bu çalışmanın amacı, turizm
sektöründe yer alan yiyecek içecek çalışanlarının sahip oldukları pozitif psikolojik
sermaye algıları ile işe angaje olma davranışı arasındaki ilişkinin
incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda daha önce geçerlik ve güvenirliği test
edilmiş ölçekler aracılığıyla Eskişehir'de faaliyet gösteren birinci sınıf
restoranlarda ve 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerin yiyecek içecek bölümünde
çalışan 211 iş görenden veriler toplanmıştır. Elde edilen verilere frekans,
korelasyon, doğrulayıcı faktör analizi ve yapısal eşitlik modellemesi uygulanarak
veriler yorumlanmaya çalışılmıştır. Çalışma sonucunda ölçüm modeli doğrulanmış
ve yapısal model sonucunda pozitif psikolojik sermaye ile işe angaje olma
davranışı arasında istatistiksel olarak anlamlı ve pozitif bir ilişki olduğu sonucuna
ulaşılmıştır.
: Psikolojik Sermaye İşe Angaje Olma Yiyecek İçecek Çalışanları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |