Bu
çalışmanın amacı, kurum imajının örgütlerdeki gönüllülük esasına dayalı olan
örgütsel vatandaşlık davranışına etkisinde örgüt kültürünün düzenleyici (moderatör)
etkisini tespit etmektir. Bu amacın gerçekleştirilmesine yönelik olarak,
İstanbul’da bir Eğitim Araştırma Hastanesi’ndeki 100 doktor üzerinde anket
dağıtılarak pilot çalışma uygulanmıştır. Yapılan literatür araştırması
doğrultusunda, bu değişkenlerin ayrı ayrı veya ikili kavramlar olarak
ilişkisini ele alan çok sayıda araştırma mevcuttur. Ancak üç değişkenin bir
arada ele alındığı çalışmaya rastlanmamıştır. Elde edilecek bulguların
literatüre katkı sağlayacağı düşünülerek çalışma yürütülmüştür. Araştırma verileri
SPSS 18.0 programı yardımı ile değerlendirilmiştir. Ölçeklerin güvenilirlik
analizleri, ortalamalar, standart sapma ve korelasyon değerleri belirlendikten
sonra hiyerarşik regresyon analizi ile moderatör etki test edilmiştir. Yapılan
analiz sonuçlarına göre, örgüt kültürü ve kurum imajı arasında ilişki bulunmuş,
kurum imajının örgütsel vatandaşlık davranışına etkisinde örgüt kültürünün
düzenleyici etkisinin olmadığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |