Yönetişim
ve yerel yönetişim kavramları, son yılların önemli tartışma konuları arasında
yer almaktadır. Yönetişim, çok aktörlü yönetim şeklinde tanımlanmaktadır.
İdarece alınacak kararlardan etkilenen tüm paydaşların karar alma sürecine
katılımı, vatandaş ile yakın ilişkiler kurulması gerekliliğini de beraberinde
getirmektedir. Dolayısıyla yönetişim ve yerel yönetişimin kamu kurumları ve
yerel yönetimlerde başarıyla uygulanması, etkili bir halkla ilişkiler
çalışmasının ürünüdür denilebilir. Bu bağlamda, kurumların tanıma ve tanıtma
faaliyetlerine önem vermeleri ve bu faaliyetleri etkin bir şekilde yürütmeleri
önem taşımaktadır. Vatandaş beklentilerine duyarlı olmak, genel olarak tanıma
faaliyetinin kapsamına girerken, tanıtım faaliyeti ise kurumun yapısı ve
faaliyetleri ile ilgili bilgi vermesini içermektedir. Bu çalışmada, yerel
yönetimlerin tanıma ve tanıtma faaliyetlerini yürütürken hangi yöntemlerden
yararlandıkları ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |