Bu çalışmanın amacı, meslek
yüksekokulu öğrencilerinin öğrenme ortamı ve öğretim elemanları ile ilgili
görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma tarama modelinde bir çalışmadır.
Araştırmanın evrenini 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılında Tekirdağ Namık Kemal
Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulunda öğrenim gören öğrenciler, örneklemini ise bu adaylar
arasından rastgele seçilen 251 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında öğrencilerden
veri toplamak için beşli Likert tipi bir ölçek kullanılmıştır. Elde edilen
veriler, SPSS paket programından yararlanılarak, betimsel istatistik tekniği
ile analiz edilmiştir. Ulaşılan sonuçlardan bazıları şunlardır: Öğrencilerin, öğrenme ortamı ile ilgili olarak “Okulumuzun
fizikî ortamı yeterli değildir” görüşünde kararsız kaldıkları, ”Okulumuzda spor, müzik, tiyatro vb. etkinlikler
yetersizdir” ve “Okulumuzda kütüphane ve internet olanakları yetersizdir”
görüşlerine kısmen katılmadıkları görülmektedir. Öğretim elemanları ile ilgili görüşler
alt boyutundaki; “Öğretim elemanları güncel
bilgilerden yoksun olup, yalnızca teorik bilgileri bize sunmaktadırlar” görüşünde
öğrencilerin kararsız kaldıkları, “Öğretim elemanlarının çoğu kendi alanlarında yeterli
değildir” ve “Öğretim elemanları bildiklerini bize nasıl anlatacaklarını
bilmemektedirler” görüşlerine kısmen katılmadıkları anlaşılmaktadır.
Bu sonuçlar çerçevesinde, meslek yüksekokullarında öğrenme ortamlarının
iyileştirilmesi, öğrencilerin ders dışı etkinliklerle sosyalleştirilmesi ve
öğretim elemanlarının belirlenen standartlara göre yetkinleştirilmesi
önerilmektedir.
Meslek yüksekokulu öğrenci öğrenme ortamı öğretim elemanı sosyal ve kültürel Etkinlikler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 3 |