Siyasal pazarlama, siyasi partilerin ve adayların rakiplerinden daha yüksek oy seviyelerine sahip olmak, seçmen desteğini sağlamak ve yönetim dönemlerinde seçim öncesi seçmenlere sunduğu hedeflerine ulaşmak için sergilediği çabalardır. Siyasal pazarlamada başarı, siyasal pazara yönelik doğru ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma bileşenlerinin seçmen istek ve ihtiyaçlarına uygun planlanması ile elde edilmektedir. Dolayısı ile siyasal pazarlama çabalarının başarılı olması, seçmenler ile siyasi parti ya da adaylar arasında değer yönlü ve güven temelli değişimlerin yaratılmasına bağlıdır. Bu noktada siyasal güven olgusu, seçmenlerin siyasi parti ve adayların yönetim dönemlerinde doğru olanı yapacağına yönelik inançları olarak görülmekte ve siyasal pazardaki oyuncuların performans değerlendirme ölçütü olarak işlev görmektedir. Böylelikle siyasi parti ve adayların sürdürülebilir siyasal başarıları, seçmenlerin kendilerine yönelik algıladığı inandırıcılık ya da güvenilirlik düzeylerine bağlı olmaktadır. Bu çalışma, seçmenlerin siyasete yönelik güven ve memnuniyet düzeylerini tanımlama ve demografik nitelikler açısından aralarındaki ilişkiyi analiz etmeyi amaçlamaktadır. Bu amaca yönelik 340 seçmenin katılımı ile Kırklareli İli’nde bir anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda, seçmenlerin her ne kadar bir önceki dönem oy tercihlerinden memnuniyet duysalar da, siyasal güven düzeylerinin oldukça düşük olduğu bulgulanmıştır. Aynı zamanda seçmenlerin kurumlara ve siyasete yönelik güven düzeyleri ile siyasal memnuniyet algıları arasında demografik özellikler kapsamında anlamlı ilişkilerin mevcut olduğu tespit edilmiştir.
Seçmen Seçmen Davranışları Siyasal Güven Siyasal Memnuniyet Siyasal Pazarlama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 2 |