Bu çalışmanın amacı, 7. sınıf öğrencilerinin eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve yaratıcı yazma becerileri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışma, nitel ve nicel araştırma modelinin birlikte kullanıldığı karma model ile yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini Trabzon ili Sürmene ilçesinde bulunan bir ortaokulda 2019-2020 eğitim-öğretim yılında 7. sınıfta öğrenim gören 80 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Özgenel tarafından geliştirilen Marmara Yaratıcı Düşünme Eğilimleri Ölçeği (2017) ve Marmara Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği (2018) kullanılırken veri değerlendirme aracı olarak da Kırmızı (2011) tarafından geliştirilen Yaratıcı Yazmadan Elde Edilen Yazılı Ürünleri Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler SPSS 22.0 programında analiz edilmiştir. Araştırmanın sonunda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve yaratıcı yazma arasında anlamlı ve pozitif yönlü ilişki olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Social Sciences: Theory & Practice is an international scientific journal for the publication of research and studies covering all aspects of social sciences and related discipline.