-
Amaç: bu çalışma yeni kurulmuş bir üniversite hastanesine ve bu hastanenin çocuk sağlığı ve hastalıkları (ÇSH) klinik ve polikliniklerine başvuran hastaların memnuniyet düzeylerinin ve bunu etkileyen faktörlerin belirlenmesi ve hasta hizmetlerinin kalitesinin geliştirilmesi için yapılabilecekler konusunda önerilerde bulunmak amacı ile planlanmıştır. Bulgular: Çalışmaya yaş ortalaması 36.34±7.150 yıl olan 493 kişi (% 41.4 kadın, % 58.6 erkek) katılmıştır. Araştırılan hastaneye grubun % 63.5’i başvurduğunu, genel olarak hastaneden %54’ünün çok memnun/memnun olduğunu belirtmiştir. Hastaneye başvurmama nedeni olarak; polikliniklerin sıkışıklığı (% 21.2), ulaşımın zorluğu (% 14.6) ve çok sıra beklenmesi (% 10.6) gösterilmiştir. Hastanede en sık başvurulan ÇSH polikliniği (% 27.1) olup, başvuranların %58.7’si çok memnun/memnun olduğunu, %76.4’ü doktorun açıklamalarını anlaşılır bulduğunu, %58.5’i doktorun ilgisinden çok memnun/memnun olduğunu, %81.3’’ü doktorun yeterli muayene yaptığını, %74.3’ü doktorun yanında kendisini rahat hissettiğini ve %76.4’ü poliklinikleri temiz bulduğunu belirtmiştir. Katılımcıların % 46.9’unun en az bir çocuğu ÇSH kliniğinde yatarak tedavi görmüştür. Bu katılımcıların, % 89.2’si klinikteki doktorların, % 82.4’si de hemşirelerin tutumundan çok memnun/memnun olduğunu, %12.5’u doktorları kaba bulduğunu, %31.9’u doktor ve hemşirelerin yeterince ilgilenmediğini belirtmiş olup, memnuniyetsizlik nedeni olarak daha çok genel hastane işleyişine ilişkin (tuvaletlerin temizliği, genel temizlik, sıcak su olmaması, su akmaması, güvenlik endişesi, ilaç bulunamaması) nedenler belirtilmiştir. Sonuç: Bir kendi kendini değerlendirme olan bu araştırmanın sonuçlarına göre; genel olarak hastaneden ve ÇSH klinik ve poliklinik hizmetlerinden memnuniyetin düşük olduğu saptanmıştır. ÇSH hizmetlerinde eksikler saptanmış, hasta memnuniyetini düşüren yetersizlikler hasta istek ve ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik iyileştirici çalışmalar yapılmıştır. Sağlık bakım hizmetinde insan faktörünün etkinliği unutulmamış ve ÇSH çalışanları hasta-hekim ilişkileri konusunda eğitime alınmıştır
memnuniyet kalite hastane hizmetleri çocuk sağlığı ve hastalıkları poliklinik yataklı servis
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2008 |
| Gönderilme Tarihi | 21 Haziran 2014 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 10 Sayı: 2 - 2008; 10(2) |
Bu Dergi, Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Yayınıdır.