Amaç: Bu çalışmanın amacı yoğun bakım ünitesinde trafik kazası nedeniyle yatan hastaların epidemiyolojik verilerini sunmaktır.
Gereç ve Yöntemler: 01 Mayıs 2016 – 01 Mayıs 2018 tarihleri arasında trafik kazası nedeniyle hastaneye başvuran ve yoğun bakım ünitesinde takip edilen hastaların tıbbi dosyaları geriye dönük olarak incelendi. Hastaların yaşı, cinsiyeti, yoğun bakım ünitesine kabul zamanı, travma tipi, mekanik ventilasyon ihtiyacı, acil cerrahi müdahale gerekliliği kaydedilmiştir.
Bulgular: Trafik kazası nedeniyle 99300 hasta hastaneye başvurmuş ve 86 hasta yoğun bakım ünitesine yatırılmıştır. Hastaların ortalama yaşı 41.80±23.04 idi. Hastaların 55’i erkek 31’i kadındı. Altmış iki hasta 60 yaşından küçüktü. Yoğun bakım ünitesine yatışın en sık olduğu zaman dilimi 08:00–15:59 saatleri arasındaydı (n=39, %45). Çoklu travma hastaları vakaların çoğunluğunu oluşturdu (%38.4). Yoğun bakım ünitesinde ortalama yatış süresi 2.94±4.01 gündü. Seksen altı hastadan 51’i servise nakledildi, 14’ü ileri bir merkeze sevk edildi, 1 hasta taburcu edildi ve 20 hasta öldü.
Sonuç: Ülkemizde trafik kazasına bağlı yoğun bakım ünitesinde yatan hastaların oranı düşük olsa da hala yüksek mortaliteye sahiptir. Trafik kazalarının sık olduğu zaman dilimlerinde önlemlerin artırılması üretken yaşta ölümleri önleyebilir.
Objective: To present the epidemiologic data of traffic accident victims hospitalized at an intensive care unit.
Material and Methods: Medical files of patients admitted to hospital as a traffic accident victim and hospitalized at intensive care unit from May 01, 2016 to May 01, 2018 were retrospectively analyzed. Age, gender, admission time, type of trauma, mechanical ventilation, and surgery were recorded.
Results: Of the 99300 patients hospitalized due to traffic accidents, 86 patients needed intensive care unit care. Mean age of the patients was 41.80 ± 23.04 years. Fifty-five patients were male, and 31 patients were female. Sixty-two patients were under 60 years of age. Intensive care unit hospitalization was most frequent (39 patients, 45.3%) between 08:00-15:59 hours. Multiple trauma patients constituted 38.4% of the cases. Mean length of stay at the intensive care unit was 2.94 ± 4.01. Of the 86 patients; 51 were transferred to the wards, 14 transferred to a reference hospital, one discharged and 20 patients died.
Conclusion: Although patients admitted to intensive care unit due to traffic accidents constitute a small percentage, they still have a high mortality rate. Increasing measures of control at times when traffic accidents are common can prevent deaths in productive age groups.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 10 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 1 |
Bu Dergi, Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Yayınıdır.