BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 2, 221 - 228, 12.11.2015
https://doi.org/10.20322/lt.08106

Öz

Language education requires professional knowledge. The organization of the students, the materials used, the targeted population and their interests and requirements. The education targets are very important. It is impossible to ignore these factors. Language culture is not just about learning the “language”. With learning a language it is also required to understand and teach, the language culture, the civilization structure, the thinking philosophy of the country of origin. In time every language evolves into its own state of hegemony. This is the power of language, the existence and richness of the language relies on this. So no matter how much a language achieves a prestigious status and becomes a common requirement, the teachings and teachers play a vital role. To learn a foreign language it is also vital to learn language-learning skills. In general these skills are based on, listening, speaking, writing and reading. The biggest problem of learning a language is the skill of speaking. The foundations of learning any language is to communicate through speech, therefore if the individual has mastered the rules and pronunciation of a language, they have conquered the biggest obstacle in language learning. The fundamentals of any language is to “speak” and “communicate”. In order to achieve this, the right methods and strategies must be implemented. The countries resources and the students requirements must be upheld to the standards to the native language of origin. This strategy has been implemented in Irak, Erbil where students learning Turkish have concentrated highly on the skill of speach

Kaynakça

  • Aytaş, Gıyasettin (2008). Türkçe Öğretiminde Tematik Yaratıcı Drama, Ankara: Akçağ Yay.
  • Temizyürek, Fahri, Erdem, İlhan. Temizkan, Mehmet (2014). Konuşma Eğitimi, Ankara: Pegem Akademi.
  • İşcan, Adem (2011). “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Filmlerin Yeri ve Önemi”, Turkish Studies Volume 6/3 2011 Summer.
  • Maden, Sedat (2010). “Türkçe Öğretiminde Drama Yönteminin Gerekliliği”, TÜBAR-XXVII-/2010-Bahar.

YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN KONUŞMA BECERİSİNİ GELİŞTİRME STRATEJİLERİ (ERBİL ÖRNEĞİ)

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 2, 221 - 228, 12.11.2015
https://doi.org/10.20322/lt.08106

Öz

Dil öğretimi, uzmanlık gerektiren bir alandır. Öğreticilerin formasyonu, kullanılan materyal, dili öğrenecek kitle, kitlenin ilgi ve istekleri, öğretim amacının ne olduğu oldukça önemlidir. Bunları göz ardı etmek mümkün değildir. Dil, kültür taşıyıcısı olduğundan bir dili öğretirken sadece “dil öğretimi” yapmış olmayız. Dil öğretiminin yanında o dilin kültürü, medeniyeti, bakış açısı gibi hayatî öneme sahip değerleri de öğretmiş oluruz. Her dil, zamanla kendi hegemonyasını oluşturur. Dilin gücü buradadır. Bir dilin varlığı, zenginliği, geçerliliği buna bağlıdır. Bu bakımdan dilin prestij kazanması, ihtiyaç haline gelmesi ne kadar önemli ise; doğru yöntemlerle doğru kişilerce öğretilmesi de o kadar önemlidir.

Yabancı dil öğrenme, bir dili öğrenmek için gerekli becerileri edinme sürecidir. Bu beceriler, genel olarak dinleme, konuşma, yazma ve okuma becerileridir.  Yabancı dil öğrenmede en problemli olan edinim, konuşma becerisidir. Dil öğrenmenin temel göstergesi konuşmadır. Kişi, dili kurallarına uygun, doğru bir telaffuzla konuşabiliyorsa dil becerisi bağlamında en önemli eşiği aşmış demektir.

Dil öğrenmede temel hedef, “konuşmak” ve “iletişim kurmaktır.” Bu bağlamda uygun yöntem ve stratejilerin geliştirilmesi önemlidir. Ülke şartları, öğrenenlerin ihtiyaçları, ana dil gibi unsurlar göz özününde tutulması gerekir. Bu çalışmada Irak Erbil’de Türkçe öğrenen öğrencilerin konuşma becerisi üzerinde durulmuştur.

Anahtar Kelimeler: Türkçe, Dil Öğretimi, Konuşma, Yabancı Dil, Dil Becerisi

Kaynakça

  • Aytaş, Gıyasettin (2008). Türkçe Öğretiminde Tematik Yaratıcı Drama, Ankara: Akçağ Yay.
  • Temizyürek, Fahri, Erdem, İlhan. Temizkan, Mehmet (2014). Konuşma Eğitimi, Ankara: Pegem Akademi.
  • İşcan, Adem (2011). “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Filmlerin Yeri ve Önemi”, Turkish Studies Volume 6/3 2011 Summer.
  • Maden, Sedat (2010). “Türkçe Öğretiminde Drama Yönteminin Gerekliliği”, TÜBAR-XXVII-/2010-Bahar.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Salih Uçak

Elif Gökçü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 12 Kasım 2015
Gönderilme Tarihi 30 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uçak, S., & Gökçü, E. (2015). YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN KONUŞMA BECERİSİNİ GELİŞTİRME STRATEJİLERİ (ERBİL ÖRNEĞİ). Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature, 1(2), 221-228. https://doi.org/10.20322/lt.08106
AMA Uçak S, Gökçü E. YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN KONUŞMA BECERİSİNİ GELİŞTİRME STRATEJİLERİ (ERBİL ÖRNEĞİ). Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature. Kasım 2015;1(2):221-228. doi:10.20322/lt.08106
Chicago Uçak, Salih, ve Elif Gökçü. “YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN KONUŞMA BECERİSİNİ GELİŞTİRME STRATEJİLERİ (ERBİL ÖRNEĞİ)”. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature 1, sy. 2 (Kasım 2015): 221-28. https://doi.org/10.20322/lt.08106.
EndNote Uçak S, Gökçü E (01 Kasım 2015) YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN KONUŞMA BECERİSİNİ GELİŞTİRME STRATEJİLERİ (ERBİL ÖRNEĞİ). Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature 1 2 221–228.
IEEE S. Uçak ve E. Gökçü, “YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN KONUŞMA BECERİSİNİ GELİŞTİRME STRATEJİLERİ (ERBİL ÖRNEĞİ)”, Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature, c. 1, sy. 2, ss. 221–228, 2015, doi: 10.20322/lt.08106.
ISNAD Uçak, Salih - Gökçü, Elif. “YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN KONUŞMA BECERİSİNİ GELİŞTİRME STRATEJİLERİ (ERBİL ÖRNEĞİ)”. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature 1/2 (Kasım 2015), 221-228. https://doi.org/10.20322/lt.08106.
JAMA Uçak S, Gökçü E. YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN KONUŞMA BECERİSİNİ GELİŞTİRME STRATEJİLERİ (ERBİL ÖRNEĞİ). Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature. 2015;1:221–228.
MLA Uçak, Salih ve Elif Gökçü. “YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN KONUŞMA BECERİSİNİ GELİŞTİRME STRATEJİLERİ (ERBİL ÖRNEĞİ)”. Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature, c. 1, sy. 2, 2015, ss. 221-8, doi:10.20322/lt.08106.
Vancouver Uçak S, Gökçü E. YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN KONUŞMA BECERİSİNİ GELİŞTİRME STRATEJİLERİ (ERBİL ÖRNEĞİ). Littera Turca Journal of Turkish Language and Literature. 2015;1(2):221-8.
Makaleler sisteme yüklenmeden önce intihal yazılımı aracılığıyla taranıp intihal raporu ile birlikte sisteme yüklenmelidir. Rapordaki benzerlik indeksinin %20'nin altında olması gerekmektedir.

İlgi, katkı ve desteğiniz için teşekkür eder, iyi çalışmalar dileriz.