Bilge
Karasu’nun eserleri, genellikle kısa ve açık sonlu eserlerdir. “Göçmüş Kediler
Bahçesi” birbirinden bağımsız on dört masaldan oluşmakta ve yazar, okur ile
dolaylı bir iletişim yolunu seçmektedir. Masalların kendi içindeki akışı kimi
zaman zamansal ve mekânsal düzlemde kopukluk gösterse de yazar, tüm
anlatılarının bir bütünü, toplamı olarak kendini ve kendi insanlık algısını
ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda, parçadan bütüne ulaşmak gibi bir
gayesi olduğu söylenebilir. Bu durum yazarın geleneksel gerçekçi yazının karşısında
yer aldığına ve adeta, insanın bir bütünün parçaları olduğu değil, parçaların
farklı versiyonlarının bütünü olduğuna yönelik bir anlayış olarak
değerlendirilebilir. Dolayısıyla modernitenin “bütünleştirici”, “evrenselci”
yaklaşımını benimsemez. “İncitmebeni” adlı masalda yazar, söylemek
istediklerini dolaylı bir biçimde ifade etmektedir ve bu örtük anlatım
çalışmamızın temel unsurlarından olacaktır. Metindeki kopukluğun, anlam
geçişlerinin/geçişsizliklerinin, tekrarlanan metaforlar vasıtasıyla ele
alınmasının “bütünlük” fikrini eleştiren
bir yönü bulunmaktadır.
Bu
çalışma, söz konusu eserde yer alan masal üzerinden insan benliğinin varlık
düşüncesi bağlamında “bütünlük” fikrine olan yaklaşımını değerlendirmeyi
amaçlamaktadır. Bu anlamda özellikle hikâyeyi oluşturan metaforlara
odaklanılacak ve postmodern roman özellikleri düşünülerek “bütünlük” fikri ile
karşı karşıya kalınan durumlar ele alınacaktır. Çalışma, metne dayalı yöntem
esasından hareketle inşa edilecektir.
Bütünlük Bilge Karasu Postmodern Roman Göçmüş Kediler Bahçesi İncitmebeni
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 20 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 4 |