BibTex RIS Kaynak Göster

The Role of Rib Pillars Left Betwen the Roadway and Adjacent Workings in the Stability of Gate Roadw

Yıl 1985, Cilt: 24 Sayı: 3, 5 - 17, 01.09.1985

Öz

As rib pillars play a great part in the stability of gate roadways it is often customary
to leave o solid pillar of a sufficient width between the roadway and adjacent
workings in longwall layouts. This system, however, results in sterilising
large coal reserves and consequently achieving a lower percentage extraction. One
alternative to gain the otherwise left behind reserves is to leave a very narrow
rib pillar against old adjoining workings and to provide a strong ribside to support
the roadway.
From this consideration an investigation was carried out at Cotgravc Colliery,
South Nottinghamshire in England where a maingate of a face was separated from
an old working by a 2-7 m wide rib pillar. To study the effects of such a pillar on
the stability of the roadway several instrumentations were applied and the results
obtained from this investigation are presented and discussed in detail in this paper.
Theoretical consideration is also included regarding pack loading.

Uzunayak Madenciliğinde İki Pano Arasında Bırakılan Dar Topuğun Taban Yolu Stabilizasyonuna Etkisi

Yıl 1985, Cilt: 24 Sayı: 3, 5 - 17, 01.09.1985

Öz

Daha çok kömür işletmelerinde uygulanan uzunayak panolarında çalışılmakta
olan iki komşu pano arasında emniyet topukları bırakılması büyük rezerv kayıplarına
yol açmaktadır. Oysa, taban yolu tahkimatının güçlendirilmesi sureti ile dar
topuk uygulaması da bazı durumlarda panonun stabilizasyonu açısından istenilen
sonuçları verebilir. Bu konunun etüdü amacı ile İngiltere - Güney Nottinghamshire
Bölgesi - Cotgrave Kömür Ocağı'nda, kalınlığı 2 - 7 m olan çok dar bir topuğun
bitişiğinde ilerletilmiş olan bir taban yolunda bir dizi araştırma çalışması yapılmış
ve elde edilen sonuçlar bu yazıda sunulmuştur. Sonuçlar, bir takım tahk.mat
özelliklerine dikkat edilmesi durumunda, dar topuk sisteminin uzunayak panolarında
büyük çapta uygulanabilirliği görüşünü getirmiştir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA92NS96UT
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Tuğyan Ahıska Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 1985
Gönderilme Tarihi 1 Eylül 1985
Yayımlandığı Sayı Yıl 1985 Cilt: 24 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ahıska, T. (1985). Uzunayak Madenciliğinde İki Pano Arasında Bırakılan Dar Topuğun Taban Yolu Stabilizasyonuna Etkisi. Bilimsel Madencilik Dergisi, 24(3), 5-17.
AMA Ahıska T. Uzunayak Madenciliğinde İki Pano Arasında Bırakılan Dar Topuğun Taban Yolu Stabilizasyonuna Etkisi. Madencilik. Eylül 1985;24(3):5-17.
Chicago Ahıska, Tuğyan. “Uzunayak Madenciliğinde İki Pano Arasında Bırakılan Dar Topuğun Taban Yolu Stabilizasyonuna Etkisi”. Bilimsel Madencilik Dergisi 24, sy. 3 (Eylül 1985): 5-17.
EndNote Ahıska T (01 Eylül 1985) Uzunayak Madenciliğinde İki Pano Arasında Bırakılan Dar Topuğun Taban Yolu Stabilizasyonuna Etkisi. Bilimsel Madencilik Dergisi 24 3 5–17.
IEEE T. Ahıska, “Uzunayak Madenciliğinde İki Pano Arasında Bırakılan Dar Topuğun Taban Yolu Stabilizasyonuna Etkisi”, Madencilik, c. 24, sy. 3, ss. 5–17, 1985.
ISNAD Ahıska, Tuğyan. “Uzunayak Madenciliğinde İki Pano Arasında Bırakılan Dar Topuğun Taban Yolu Stabilizasyonuna Etkisi”. Bilimsel Madencilik Dergisi 24/3 (Eylül 1985), 5-17.
JAMA Ahıska T. Uzunayak Madenciliğinde İki Pano Arasında Bırakılan Dar Topuğun Taban Yolu Stabilizasyonuna Etkisi. Madencilik. 1985;24:5–17.
MLA Ahıska, Tuğyan. “Uzunayak Madenciliğinde İki Pano Arasında Bırakılan Dar Topuğun Taban Yolu Stabilizasyonuna Etkisi”. Bilimsel Madencilik Dergisi, c. 24, sy. 3, 1985, ss. 5-17.
Vancouver Ahıska T. Uzunayak Madenciliğinde İki Pano Arasında Bırakılan Dar Topuğun Taban Yolu Stabilizasyonuna Etkisi. Madencilik. 1985;24(3):5-17.

22562 22561 22560 22590 22558