Bu araştırmanın amacı, görsel sanatlar eğitiminde kopya yönteminin ilköğretim öğrencilerinin yaratıcılıkları üzerindeki etkisini belirlemeye çalışmaktadır. Görsel sanatlar eğitiminde kullanılan bir yöntem olan kopya yönteminin yaratıcılığa etkisi konusunda, tarih içinde yapılan araştırmalar sonucunda, farklı görüşler ortaya atılmıştır. Bu çalışmada, konu hakkında önceden yapılmış araştırmalar kuramsal olarak incelenmiş, bu konudaki görüşlerin benzer ve farklı yönleri ortaya konmuştur. Görsel sanatlar eğitiminde kopya yöntemi kullanılarak yaratıcılığın engellenmeden, gelişimin sağlanabilmesi için kopya yönteminin sınırlılıkları ve kazanımları belirlenmiştir. Sonuç olarak, bu kazanımlar ve sınırlılıklar dikkate alınarak, kopya yöntemi kullanıldığında, kopya yönteminin ilköğretim öğrencilerinin görsel sanatlar eğitimindeki yaratıcılıklarına katkı sağlayabileceği kabul edilmiştir.
eğitim görsel sanatlar görsel sanatlar eğitimi görsel sanatlar eğitiminde uygulanan yöntemler görsel sanatlar eğitiminde kopya yöntemi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Temmuz 2011 |
Gönderilme Tarihi | 10 Şubat 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 21 |