Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Piyano Eğitiminde Başarısızlık Nedenleri Anketi Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 22, 159 - 173, 02.01.2012

Öz

Piyano eğitiminde başarı ve başarısızlık kavramlarının birden fazla nedene bağlı olduğu söylenilebilir. Öğrencilerin bu süreçte yaşayacağı sıkıntılar ve sonucunda ortaya çıkacak olan başarısızlığın sebeplerinin araştırılması, sürece katkı yapacak en etkili çözümlerden biridir. Bu çalışmada, yukarıdaki düşünce ışığında geliştirilen piyano eğitiminde başarısızlık nedenleri anketine yönelik geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmıştır. Araştırmacı tarafından hazırlanan ve piyano öğrencileri tarafından cevaplanan anket neticesinde, elde edilen veriler değerlendirilerek çeşitli analizler yapılmıştır. Verilerin toplanması sonrasında anketin geçerlik ve güvenirliğini belirlemek için öncelikle Cronbach’s Alpha katsayısı, faktör analizi ölçümleri ve faktörler arası korelasyon hesaplamaları yapılmıştır. Kullanılan ölçeğin örneklem uygunluğu ve faktörlenebilirlik düzeylerini belirlemede KMO (Kaiser-Meyer-Olkin) ve Barlett’s testleri de yapılmıştır. Yapılan uygulama ve istatistik ölçüm çalışmaları neticesinde ortaya çıkan değerler yorumlanarak anketin geçerlik ve güvenirliği belirlenmiştir. Çalışma sonucunda elde edilen veriler geliştirilen anketin geçerli ve güvenilir olduğu sonucunu ortaya koymaktadır.

Kaynakça

  • Akbulut, E. (2006). Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerinin Denetim Odaklarına İlişkin Algıları, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(3), 171-180.
  • Akdağ, H. (2008). İlköğretim II. Kademe 6. ve 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrencilerin, Bilişsel ve Duyuşsal Giriş Davranış Özelliklerinin Başarı ve Tutumlarına Etkisi, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 53-68.
  • Asmus, E. P. (1986). Factors Student Believe to be the Causes of Success or Failure in Music, Music Educators National Conference, in April 1986, Anaheim, California.
  • Bütüner, S. Ö. & Gür, H. (2007). V Diyagramına Yönelik Bir Tutum Ölçeğinin Geliştirilme Çalışması, Milli Eğitim, 176, 72-85. Büyüköztürk, Ş. (2004). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegema Yayıncılık, Ankara.
  • Demirova, D. (2008). Piyano Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Dikkat Toplama Yetisine Etkisi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(16), 58-69.
  • Gavcar, E., Ülkü, M. & Ekmekçi, S. (2001). Üniversite Öğrencilerinin Başarıları Üzerine Etki Eden Bazı Faktörlerin Araştırılması (Muğla Üniversitesi İ.İ.B.F. Örneği), Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5, 1-10.
  • Kaya, E., Bal, D. E., Sezek, F. & Akın, M. (2006). Sınav Hazırlıkları ve Sınav Sürecinde Yaşanan Bazı Olumsuzlukların Öğrenci Başarısına Etkisi, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 55-67.
  • Kaya, K. & Taşdemirci, E. (2005). Birleştirilmiş Sınıflar İle Bağımsız Sınıflarda İlk Okuma Yazma Öğretiminde Karşılaşılan Sorunların Karşılaştırmalı İncelemesi, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2), 1-26.
  • Kelecioğlu, H. (1992). Güdülenme, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 175- 181.
  • Keskin, K. H. & Yapıcı, Ş. (2008). Başarılı ve Başarısız Öğrencilerin Kişilik Özellikleri İle İlgili Öğretmen ve Veli Görüşleri, Kuramsal Eğitimbilim, 1(1), 20-32.
  • Kılıç, I. (2006). AGSLl Öğrencilerinin Piyano Derslerindeki Başarı Durumlarının Değerlendirilmesi, Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, 26-28 Nisan, Pamukkale Üniversitesi. Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Kızılcık, H. Ş. & Tan, M. (2007). Fizik Öğretiminde Kullanılan Yazılı Ölçme Türlerinin İtme-Momentum Konusu İçin Karşılaştırılması, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(2), 109-122.
  • Oluk, S. & Başöncül, N. (2009). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerin Üstbiliş Okuma Stratejilerini Kullanma Düzeyleri İle Fen-Teknoloji ve Türkçe Ders Başarıları Üzerine Etkisi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 183-194.
  • Otacıoğlu, S. G. (2006). Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Müzik Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının, Müzikal Algı ve Özgüvenleri İle Okul ve Çalgı Başarı Düzeyleri Arasındaki İlişki, Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, 26-28 Nisan, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Özabacı, N. (2001). Demografik Özellikler İle Okul Başarısızlığına Neden Olan Faktörler Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 13, 135-150.
  • Şama, E. & Tarım, K. (2007). Öğretmenlerin Başarısız Olarak Algıladıkları Öğrencilere Yönelik Tutum ve Davranışları, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 135-154.
  • Şendurur, Y. & Barış, D. A. (2002). Müzik Eğitimi ve Çocuklarda Bilişsel Başarı, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 165-174.
  • Tavşancıl, E. (2002). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Tufan, E. & Güdek, B. (2008). Piyano Dersi Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 75-90.
  • Yazıcı, H. (2009). Öğretmenlik Mesleği, Motivasyon Kaynakları ve Temel Tutumlar: Kuramsal Bir Bakış, 17(1), Kastamonu Eğitim Dergisi, 33-46.
  • Yıldırım, A. & Semerci, Ç. (2006). İlköğretimde (6., 7., 8. Sınıflar) Öğretmen ve Öğrencilerin Ölçme ve Değerlendirmeye İlişkin Görüşleri (Diyarbakır ve Elazığ İli Örneği), Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 83-95.
  • Yıldırım İ. (2000). Akademik Başarının Yordayıcısı Olarak Yalnızlık, Sınav Kaygısı ve Sosyal Destek, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 167 – 176.
  • Yiğit, N., Bütüner, S. Ö. & Dertlioğlu, K. (2008). Öğretim Amaçlı Örutbağ Sitesi Değerlendirme Ölçeği Geliştirme, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(2), 38–51

Validity and Reliability Study for the Questionnaire of Failure Reasons in Piano Education

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 22, 159 - 173, 02.01.2012

Öz

Several reasons can be suggested for success and failure in piano education. An analysis of problems that might be encountered by students and the consequent reasons for failure would be a very effective solution that can contribute into this process. This paper conducted a validity and reliability study for the questionnaire of success and failure reasons in piano education which was developed in the light of the above-said understanding. In the outcome of the questionnaire developed by the researcher and filled in by students, data obtained were evaluated and several analyses were conducted thereby. After data were collected, Cronbach’s Alpha Coefficient calculation, factor analysis measurements and interfactoral correlation calculations were conducted for validity and reliability of the questionnaire. KMO (Kaiser – Mayer – Olkin) and Bartlett’s tests were made in defining the suitability of the sample and factorability level of the scale that was used. Values that were obtained as a result of the practical and statistical measurement studies were interpreted in order to determine validity and reliability of the questionnaire. Data that were achieved as a result of the study have revealed that the questionnaire that was developed is valid and reliable. 

Kaynakça

  • Akbulut, E. (2006). Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerinin Denetim Odaklarına İlişkin Algıları, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(3), 171-180.
  • Akdağ, H. (2008). İlköğretim II. Kademe 6. ve 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrencilerin, Bilişsel ve Duyuşsal Giriş Davranış Özelliklerinin Başarı ve Tutumlarına Etkisi, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 53-68.
  • Asmus, E. P. (1986). Factors Student Believe to be the Causes of Success or Failure in Music, Music Educators National Conference, in April 1986, Anaheim, California.
  • Bütüner, S. Ö. & Gür, H. (2007). V Diyagramına Yönelik Bir Tutum Ölçeğinin Geliştirilme Çalışması, Milli Eğitim, 176, 72-85. Büyüköztürk, Ş. (2004). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı, Pegema Yayıncılık, Ankara.
  • Demirova, D. (2008). Piyano Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Dikkat Toplama Yetisine Etkisi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(16), 58-69.
  • Gavcar, E., Ülkü, M. & Ekmekçi, S. (2001). Üniversite Öğrencilerinin Başarıları Üzerine Etki Eden Bazı Faktörlerin Araştırılması (Muğla Üniversitesi İ.İ.B.F. Örneği), Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5, 1-10.
  • Kaya, E., Bal, D. E., Sezek, F. & Akın, M. (2006). Sınav Hazırlıkları ve Sınav Sürecinde Yaşanan Bazı Olumsuzlukların Öğrenci Başarısına Etkisi, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 55-67.
  • Kaya, K. & Taşdemirci, E. (2005). Birleştirilmiş Sınıflar İle Bağımsız Sınıflarda İlk Okuma Yazma Öğretiminde Karşılaşılan Sorunların Karşılaştırmalı İncelemesi, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2), 1-26.
  • Kelecioğlu, H. (1992). Güdülenme, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 175- 181.
  • Keskin, K. H. & Yapıcı, Ş. (2008). Başarılı ve Başarısız Öğrencilerin Kişilik Özellikleri İle İlgili Öğretmen ve Veli Görüşleri, Kuramsal Eğitimbilim, 1(1), 20-32.
  • Kılıç, I. (2006). AGSLl Öğrencilerinin Piyano Derslerindeki Başarı Durumlarının Değerlendirilmesi, Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, 26-28 Nisan, Pamukkale Üniversitesi. Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Kızılcık, H. Ş. & Tan, M. (2007). Fizik Öğretiminde Kullanılan Yazılı Ölçme Türlerinin İtme-Momentum Konusu İçin Karşılaştırılması, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(2), 109-122.
  • Oluk, S. & Başöncül, N. (2009). İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerin Üstbiliş Okuma Stratejilerini Kullanma Düzeyleri İle Fen-Teknoloji ve Türkçe Ders Başarıları Üzerine Etkisi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(1), 183-194.
  • Otacıoğlu, S. G. (2006). Müzik Öğretmeni Yetiştiren Kurumlarda Müzik Eğitimi Alan Öğretmen Adaylarının, Müzikal Algı ve Özgüvenleri İle Okul ve Çalgı Başarı Düzeyleri Arasındaki İlişki, Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, 26-28 Nisan, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Özabacı, N. (2001). Demografik Özellikler İle Okul Başarısızlığına Neden Olan Faktörler Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 13, 135-150.
  • Şama, E. & Tarım, K. (2007). Öğretmenlerin Başarısız Olarak Algıladıkları Öğrencilere Yönelik Tutum ve Davranışları, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 135-154.
  • Şendurur, Y. & Barış, D. A. (2002). Müzik Eğitimi ve Çocuklarda Bilişsel Başarı, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 165-174.
  • Tavşancıl, E. (2002). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi, Nobel Yayıncılık, Ankara.
  • Tufan, E. & Güdek, B. (2008). Piyano Dersi Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 75-90.
  • Yazıcı, H. (2009). Öğretmenlik Mesleği, Motivasyon Kaynakları ve Temel Tutumlar: Kuramsal Bir Bakış, 17(1), Kastamonu Eğitim Dergisi, 33-46.
  • Yıldırım, A. & Semerci, Ç. (2006). İlköğretimde (6., 7., 8. Sınıflar) Öğretmen ve Öğrencilerin Ölçme ve Değerlendirmeye İlişkin Görüşleri (Diyarbakır ve Elazığ İli Örneği), Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 83-95.
  • Yıldırım İ. (2000). Akademik Başarının Yordayıcısı Olarak Yalnızlık, Sınav Kaygısı ve Sosyal Destek, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 167 – 176.
  • Yiğit, N., Bütüner, S. Ö. & Dertlioğlu, K. (2008). Öğretim Amaçlı Örutbağ Sitesi Değerlendirme Ölçeği Geliştirme, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 2(2), 38–51
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Kurtuldu

Yayımlanma Tarihi 2 Ocak 2012
Gönderilme Tarihi 16 Ekim 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 22

Kaynak Göster

APA Kurtuldu, M. (2012). Piyano Eğitiminde Başarısızlık Nedenleri Anketi Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(22), 159-173.