Piyano eğitiminde başarı ve başarısızlık kavramlarının birden fazla nedene bağlı olduğu söylenilebilir. Öğrencilerin bu süreçte yaşayacağı sıkıntılar ve sonucunda ortaya çıkacak olan başarısızlığın sebeplerinin araştırılması, sürece katkı yapacak en etkili çözümlerden biridir. Bu çalışmada, yukarıdaki düşünce ışığında geliştirilen piyano eğitiminde başarısızlık nedenleri anketine yönelik geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmıştır. Araştırmacı tarafından hazırlanan ve piyano öğrencileri tarafından cevaplanan anket neticesinde, elde edilen veriler değerlendirilerek çeşitli analizler yapılmıştır. Verilerin toplanması sonrasında anketin geçerlik ve güvenirliğini belirlemek için öncelikle Cronbach’s Alpha katsayısı, faktör analizi ölçümleri ve faktörler arası korelasyon hesaplamaları yapılmıştır. Kullanılan ölçeğin örneklem uygunluğu ve faktörlenebilirlik düzeylerini belirlemede KMO (Kaiser-Meyer-Olkin) ve Barlett’s testleri de yapılmıştır. Yapılan uygulama ve istatistik ölçüm çalışmaları neticesinde ortaya çıkan değerler yorumlanarak anketin geçerlik ve güvenirliği belirlenmiştir. Çalışma sonucunda elde edilen veriler geliştirilen anketin geçerli ve güvenilir olduğu sonucunu ortaya koymaktadır.
Several reasons can be suggested for success and failure in piano education. An analysis of problems that might be encountered by students and the consequent reasons for failure would be a very effective solution that can contribute into this process. This paper conducted a validity and reliability study for the questionnaire of success and failure reasons in piano education which was developed in the light of the above-said understanding. In the outcome of the questionnaire developed by the researcher and filled in by students, data obtained were evaluated and several analyses were conducted thereby. After data were collected, Cronbach’s Alpha Coefficient calculation, factor analysis measurements and interfactoral correlation calculations were conducted for validity and reliability of the questionnaire. KMO (Kaiser – Mayer – Olkin) and Bartlett’s tests were made in defining the suitability of the sample and factorability level of the scale that was used. Values that were obtained as a result of the practical and statistical measurement studies were interpreted in order to determine validity and reliability of the questionnaire. Data that were achieved as a result of the study have revealed that the questionnaire that was developed is valid and reliable.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ocak 2012 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ekim 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 22 |