Bu çalışmanın amacı eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenim görülen lisans programı ve cinsiyet değişkenlerine göre öznel iyi oluş ve psikolojik ihtiyaçlarının incelenmesidir. Araştırmaya Aksaray üniversitesi Eğitim fakültesinin çeşitli lisans programlarında öğrenim görmekte olan 331 öğrenci katılmıştır. Araştırmada öğrencilerin öznel iyi oluş düzeylerini belirlemek için Tuzgöl (2005) tarafından geliştirilen Öznel İyi Oluş Ölçeği; psikolojik ihtiyaçlarını belirlemek için Deci ve Ryan (2000) tarafından geliştirilen. Kesici, Üre, Bozgeyikli ve Sünbül (2003) tarafından Türkçe uyarlaması yapılan Temel Psikolojik İhtiyaçlar Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde çoklu varyans analizi (MANOVA) uygulanmıştır. Öğrenim görülen lisans programının ve cinsiyetin öğrencilerin temel psikolojik ihtiyaçlar ve öznel iyi oluş puanları üzerindeki temel etkileri anlamlı bulunmuştur. Öğrenim görülen lisans programı ve cinsiyet değişkenlerinin öğrencilerin temel psikolojik ihtiyaçlar ve öznel iyi oluş puanları üzerindeki ortak etkisi ise anlamlı bulunmamıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara dayalı olarak bazı önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Sözcükler: Öznel iyi oluş, psikolojik ihtiyaçlar, eğitim fakültesi öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Haziran 2012 |
Gönderilme Tarihi | 25 Kasım 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 23 |