Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Impact of Concept Maps on Students Academic Achievement in Geography Education and Students Perceptions of Implementation

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 25, 182 - 197, 25.02.2013

Öz

The purposes of this study are to to reveal the impact of concept maps method' on students' academic achievement and to evaluate students' perceptions about the implementation. In the study, the sample was comprised of 82 students who were studying in 9th grade of a private secondary school in Istanbul. Out of 82 students, 38 were in experimental group and 44 were in control group. The activities were implemented in a two-hour lecture about Earth's shape and movements. The pretest posttest experimental research model with control group was used in the implementation. The impact of concept maps method on academic achievement and students' perceptions of implementation were determined using achievement test and assessment survey. Mann-Whitney U Test, Wilcoxon Signed Rank Test, regression analysis and some descriptive statistics were used in the analysis with the help of SPSS®. The study revealed that the concept maps model contributed more to the students' achievement in geography education compared to traditional teaching. Besides, the students' perceptions were positive and they participated in the activity easily. The students thought that the concept maps model had increased their thinking, learning and asking skills and affected their interest to lesson and curiosity about the subjects in a positive way.  

Coğrafya Öğretiminde Kavram Haritalarının Öğrencilerin Başarısına Etkisi ve Öğrencilerin Yöntem Hakkındaki Görüşleri

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 25, 182 - 197, 25.02.2013

Öz

Bu çalışmanın amacı, kavram haritası yönteminin coğrafya öğretiminde kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi ile öğrencilerin etkinlik hakkındaki görüşlerini tespit etmektir. Çalışmanın örneklemini İstanbul’da bulunan özel bir ortaöğretim kurumunun 9. sınıfında öğrenim görmekte olan, 38’i deney, 44’ü ise kontrol grubunda olmak üzere toplam 82 öğrenci oluşturmuştur. Yerküre’nin şekli ve hareketleri konusunda, 2 ders saatinde gerçekleştirilen uygulamada, kontrol gruplu ön test-son test deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Başarı testi ile başarı gelişimi, etkinlik değerlendirme anketi ile öğrencilerin etkinlikler hakkındaki değerlendirmeleri alınmıştır. Verilerin çözümlenmesi ve analizinde, SPSS® istatistik programı yardımıyla Mann-Whitney U ve Wilcoxon işaretli sıralar testi ile regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin akademik başarılarını artırmada, kavram haritası yöntemi kullanılarak yapılan öğretimin düz anlatım yöntemine göre daha fazla katkı sağladığı tespit edilmiştir. Ayrıca, öğrencilerin kavram haritası yönteminin kullanıldığı dersi ilgiyle takip ettikleri ve yöntem hakkında olumlu kanılara sahip oldukları görülmüştür. Öğrenciler, kavram haritası yönteminin düşünmelerini, öğrenmelerini, öğrendiklerinin kalıcılığını, derse karşı ilgilerini, sorgulama becerilerini ve merak duymalarını olumlu yönde etkilediğini düşünmektedirler.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fikret Tuna

Yayımlanma Tarihi 25 Şubat 2013
Gönderilme Tarihi 16 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 1 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Tuna, F. (2013). Coğrafya Öğretiminde Kavram Haritalarının Öğrencilerin Başarısına Etkisi ve Öğrencilerin Yöntem Hakkındaki Görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(25), 182-197.