Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of the Turkish Textbooks In Terms of PISA Reading Skills Criterias

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 26, 22 - 43, 31.07.2013

Öz

As reading skills gained in Turkish courses is a factor which affects their success in other school subjects, reading materials used in Turkish should be reconstructed considering the international reading criteria. In this study, reading texts and exercises in the middle school Turkish textbooks were analyzed. The results were analyzed using descriptive research methods including document and content analaysis techniques. The results revealed that course books and student workbooks were unlikely to contribute to the improvement of students' high level reading skills. The study also revealed that course books did not include enough number of reading texts that require different reading styles with different purposes. Besides, the majority of theme related measurement and evaluation activities and questions were found to measure low level reading skills. 

Türkçe Ders Kitaplarının Pısa Sınavı Okuma Ölçütleri Açısından İncelenmesi

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 26, 22 - 43, 31.07.2013

Öz

Türkçe dersinde kazanılan okuma becerisi diğer derslerin de başarısını etkileyen bir faktör olduğundan Türkçe ders kitaplarının uluslararası ölçütler doğrultusunda yapılandırılması gerekir. Bu çalışmada, ilköğretim ikinci kademe Türkçe ders kitaplarında yer alan metinler ve ölçme değerlendirme çalışmaları, PISA değerlendirme sisteminde yer alan okuma becerisi ölçütlerine uygunluk bakımından incelenmiştir. Betimsel araştırma yöntemlerinden belgesel tarama ve içerik çözümlemesi teknikleri kullanılmıştır.  Araştırma sonucunda, ders kitapları ve öğrenci çalışma kitaplarının, üst düzey düşünme gerektiren okuma becerilerini geliştirmede yetersiz olduğu saptanmıştır.  Okuma amacına ve okuma şekillerine gore metin türlerinin ders kitapları ve öğrenci çalışma kitaplarında yeterli sayıda olmadığı ve ölçme değerlendirme çalışmalarının da sözü edilen ölçütleri kapsamadığı bulunmuştur. Ayrıca ders kitaplarında yer alan ölçme-değerlendirme sorularının yoğunlukla alt okuma beceri düzeyine ilişkin olduğu belirlenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yelkin Diker Coşkun

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2013
Gönderilme Tarihi 4 Mart 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 1 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Diker Coşkun, Y. (2013). Türkçe Ders Kitaplarının Pısa Sınavı Okuma Ölçütleri Açısından İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(26), 22-43.