The aim of this study was to determine the conceptual knowledge of 12th grade students about strong and weak interactions in chemical bonding and to investigate the relationships between these concepts. The study was carried out in the form of case study in descriptive research in a high school in Giresun with 66 students. Data collection instrument was a questionnaire including one concept map, one word association test, two drawing questions and two two-tier questions. According to the findings of the study, most of the students constructed the concept map in a hierarchical style, and they could not have shown the relations between the concepts in the map. In the word association test, students mostly could have written 3 or 4 words related to the
topic. In the question the intermolecular attractive forces of H2O have asked by drawing, most of students showed hydrogen bonding as interatomic bonding. At the end of the study, it is found that students confused strong and weak interactions and they could not establish the relations between these concepts.
Strong interactions Weak interactions Chemical bonding Conceptual knowledge
Bu çalışmanın amacı 12.sınıf öğrencilerinin atomlar arası bağlar ve moleküller arası çekim kuvvetleri hakkındaki kavram yapılarının belirlenmesi ve bu kavramlar arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Çalışmada örnek olay yöntemi kullanılmış olup, çalışmanın örneklem grubunu Giresun ilinde bulunan bir lisenin 12.sınıfında öğrenim görmekte olan toplam 66 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak kavram haritası, kelime ilişkilendirme, 2 tane çizim ve 2 tane de iki aşamalı sorudan oluşan test kullanılmıştır. Öğrencilerin büyük bir çoğunluğu kavram haritasını hiyerarşik biçimde çizmiş olup, kavramlar arasındaki ilişkileri ise gösterememişlerdir. Bununla beraber, kelime ilişkilendirmede ise öğrencilerin büyük bir çoğunluğu 3 veya 4 kelime yazabilmişlerdir. H2O molekülünün sahip olduğu moleküller arası çekim kuvvetlerinin çizilerek gösterilmesinin istendiği soruda ise öğrencilerin büyük bir bölümünün hidrojen bağını bildiği ancak gösterimde atomlar arası bağlara hidrojen bağı yazdıkları görülmüştür. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin atomlar arası bağlar ve moleküller arası çekim kuvvetlerini birbirine karıştırdıkları ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri tam olarak kuramamış oldukları bulunmuştur. Kavram ve kavramlar arasındaki ilişkilerin öğretimine önem verilmesi gerektiği önerileriyle çalışma sonlandırılmıştır.
Güçlü etkileşimler Zayıf etkileşimler Kimyasal bağlar Kavramsal bilgi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ocak 2015 |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 32 |