Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN GÖZÜNDEN MATEMATİK ÖĞRETMENLERİ

Yıl 2015, Sayı: 34, 23 - 51, 19.06.2015

Öz

Matematik dersi gibi zor olduğu düşünülen derslerin sevilmesinde ve bu derslerde başarılı olunmasında öğretmeninde önemli bir rolü olduğu düşünülebilir. Bu nedenle de öğrencilerin matematiği sevmesi ve başaracağına inanması için matematik öğretmenleri hakkındaki düşüncelerinin ve idealde nasıl bir matematik öğretmeni beklediklerinin anlaşılabilmesinin önemli bir ipucu olabilir. Bu beklentilerin ve düşüncelerin anlaşılabilmesi amacıyla, 2013-2014 öğretim yılı içinde, farklı sosyoekonomik düzeylerde bulunan bölgelerdeki ortaokullarda öğrenim gören öğrencilerle matematiği sevme ya da sevmeme durumları da göz önüne alarak araştırma için toplamda on iki öğrenci ile görüşmeler yapılmıştır. Görüşmelerin yanı sıra öğrencilerden var olan matematik öğretmenleri ile ideallerindeki matematik öğretmeninin resimlerini çizmeleri istenmiştir. Çalışma için kullanılan araştırma yöntemi nitel araştırma yöntemi olmuştur. Elde edilen verilerin analizi ise nitel araştırma deseni içinde yer alan betimsel analiz yöntemi ile yapılmış ve öğrencilerin var olan matematik öğretmenleri hakkındaki düşüncelerinin, öğretmen davranışlarıyla ilişkili olduğu saptanmıştır. İdeal matematik öğretmeninden beklenen özelliklerin genel anlamda matematiği sevme ya da sevmeme durumu ya da sosyoekonomik düzeyle ilişkili olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin tamamı öğretmenin kişilik özelliklerine ortak olarak değinmiş ve eğlenceli, esprili, güler yüzlü bir matematik öğretmenini, ideal bir matematik öğretmeni olarak tanımladıkları görülmüştür.

Kaynakça

  • Alkan, V. (2010). Matematikten Nefret Ediyorum!. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 189-199.
  • Almaz, K. (2013). Matematik Uygulamaları Dersi ve Ders İçeriğinin Öğrenci Seviyelerine Uygunluğu. Kesintili On İki Yıllık Zorunlu Eğitim Modelinde Seçmeli Dersler Sempozyumu (s. 124-127), Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi.
  • Arnold, S. R., Padilla, M. J., & Tunhikorn, B. (2009). The development of pre-service science teachers’ professional knowledge in utilizing ICT to support professional lives. Eurasia journal of mathematics, Science and technology education, 5(2), 91-101.
  • Başar, M., Ünal, M. veYalçın, M. (2001). İlköğretim kademesiyle başlayan matematik korkusunun nedenleri. V. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi. http://www. fedu. metu. edu. tr/ufbmek5/b_kitabi/PDF/Matematik/Bildiri/t2 12d. pdf adresinden, 10.05. 2014 tarihinde alınmıştır.
  • Baydar, S. C., ve Bulut, S. (2002). Öğretmenlerin matematiğin doğası ve öğretimi ile ilgili inançlarının matematik eğitimindeki önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 62-66.
  • Bekdemir, M. (2007). lköğretim Matematik Öğretmen Adaylarındaki Matematik Kaygısının Nedenleri Ve Azaltılması İçin Öneriler(Erzincan Eğitim Fakültesi Örneği). Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 131-144.

MATHEMATICS TEACHERS IN ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS? EYES

Yıl 2015, Sayı: 34, 23 - 51, 19.06.2015

Öz

It may be thought that teacher has an important role about making students like and achieve the courses which are thought as hard like mathematics. It is thought that, knowing the views of students about their mathematics teacher and their expectations from an ideal mathematics teacher may be important in terms of make them be unafraid of mathematics and like mathematics. To see the expectations about an ideal mathematics teacher and views of students about their mathematics teachers, twelve students were selected, according to their situation of liking or disliking mathematics, from three different elementary schools in there different socioeconomic region in 2013-2014 academic year.  Qualitative research method was used fort he research design of this study. With those twelve students, interviews were done and wanted them draw their own mathematics teacher and their ideal mathematics teacher. Data was analyzed by descriptive analysis in the frame of qualitative research method. At the end of the analysis of data, it is determined that the students? views about their mathematics are shaped according to the behaviors of mathematics teacher in school. Also it is fixed that the expectations from an ideal mathematics teacher do not differ according to the different socioeconomic level or the situation of liking or disliking mathematics. It is seen that all students emphasized the personality trait of teacher. They described an ideal mathematics teacher generally who is funny, humorous and smiling.

Kaynakça

  • Alkan, V. (2010). Matematikten Nefret Ediyorum!. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 189-199.
  • Almaz, K. (2013). Matematik Uygulamaları Dersi ve Ders İçeriğinin Öğrenci Seviyelerine Uygunluğu. Kesintili On İki Yıllık Zorunlu Eğitim Modelinde Seçmeli Dersler Sempozyumu (s. 124-127), Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi.
  • Arnold, S. R., Padilla, M. J., & Tunhikorn, B. (2009). The development of pre-service science teachers’ professional knowledge in utilizing ICT to support professional lives. Eurasia journal of mathematics, Science and technology education, 5(2), 91-101.
  • Başar, M., Ünal, M. veYalçın, M. (2001). İlköğretim kademesiyle başlayan matematik korkusunun nedenleri. V. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitim Kongresi. http://www. fedu. metu. edu. tr/ufbmek5/b_kitabi/PDF/Matematik/Bildiri/t2 12d. pdf adresinden, 10.05. 2014 tarihinde alınmıştır.
  • Baydar, S. C., ve Bulut, S. (2002). Öğretmenlerin matematiğin doğası ve öğretimi ile ilgili inançlarının matematik eğitimindeki önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 62-66.
  • Bekdemir, M. (2007). lköğretim Matematik Öğretmen Adaylarındaki Matematik Kaygısının Nedenleri Ve Azaltılması İçin Öneriler(Erzincan Eğitim Fakültesi Örneği). Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 131-144.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Feride Özyıldırım Gümüş Bu kişi benim

Tülin Acar

Elif Yetkin Özdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 19 Haziran 2015
Gönderilme Tarihi 25 Ağustos 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 34

Kaynak Göster

APA Özyıldırım Gümüş, F., Acar, T., & Yetkin Özdemir, E. (2015). ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN GÖZÜNDEN MATEMATİK ÖĞRETMENLERİ. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(34), 23-51.