The aim of this study was to find out the effects of teacher feedbacks on students’ achievement and attitude. The study was implemented with 70 students in a public school in the district of Aydın. A quasi-experimental research design including experimental and control groups was applied in this research. In this study, fractions achievement test and mathematics attitude test were
applied to both experimental and control groups as a pretest and post-test. During the study, feedback regarding students’ extracurricular matmematics activities was given to the experimental group however it was not given to the control group. According to the results of the study, a significant difference between experimental and control groups regarding mathematical achievement and attitude test scores in favour of experimental group was found.
feedback fractions out of classroom activities attitude achievement
Bu çalışmanın amacı; sınıf öğretmenlerinin, öğrencilerin ders dışı matematik etkinliklerine verdikleri geribildirimlerin belirlenmesi ve verilen geribildirimlerin öğrencilerin matematik başarı ve tutumlarına etkisinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubu Aydın il merkezinde bir devlet ilkokulunun 4. sınıfında öğrenim gören 70 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışma deney ve kontrol gruplu yarı deneysel desen şeklinde modellenmiştir. Çalışma kapsam olarak kesirler konu alanıyla sınırlı tutulmuştur. Çalışma kapsamında kesirlere yönelik başarı testi ve matematik tutum testi ön test ve son test olarak her iki gruba da uygulanmıştır. Çalışma sonucunda; ders dışı matematik etkinliklerine geribildirim verilen deney grubu öğrencileri ile geribildirim verilmeyen kontrol grubu öğrencilerinin başarı ve tutum puanlarında deney grubu lehine anlamlı farklar bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 12 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 36 |